• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

SD kaart onbruikbaar

Status
Niet open voor verdere reacties.

Veng

Elite lid
Lid geworden
27 nov 2012
Berichten
6.543
Waarderingsscore
137
Ik zit momenteel ook met een SD kaartje dat niet geformateerd wilde worden. Kaartje had ook geen partitie.

Ik heb eerst een partitie aangemaakt en toen proberen te formateren. Geen succes.
Vervolgens MinitoolPartionWizard Free opgestart en Data Recovery gekozen. Na 4.5 uur scannen voor een kaartje van 64 GB kaartje vindt hij een aantal files (zo'n 300). De afbeeldingen in het programma zien er goed uit. Helaas, als ik ze wil saven krijg ik de melding dat ik wel eerst het programma moet kopen, niks “free” dus.
Het goede nieuws is dus dat de files op een corrupt kaartje soms toch nog te vinden zijn.

Voor 128 GB heb je waarschijnlijk de dubbele tijd nodig (afhankelijk van de snelheid van je kaartje natuurlijk). Ik zou die ook eens proberen en vannacht door laten lopen. Als je weet dat de files te vinden zijn kun je daarna wel kijken hoe je ze saved.

Ik start nu opnieuw op met EaseUs Data Recovery Wizard Pro, die heb ik ook nog. Kijken of dat ook gaat lukken. Morgen hoop ik meer te weten.
 
Je kan ook nog EaseUS Disk Genius proberen, ik heb daar al een USB-stick en 2 SD-kaartjes mee kunnen herstellen die niet meer leesbaar waren. Is gratis.
 
  • Leuk
Waarderingen: Veng
Met EaseUs Data Recovery Wizard Pro heb ik een aantal files kunnen redden.
Nu loopt EaseUS Disk Genius om te kijken wat die er van maakt. Dat gaat nog wel enkel uren duren.
Daarna ga ik kijken of EaseUS Disk Genius ook het kaartje kan redden. Eerst kijken of de partitie hersteld kan worden en anders formateren. Veel hoop heb ik echter niet want het kaartje lijkt weerbarstig.
 
Disk Genius, blijkbaar niet van EasUs maar dat terzijde, vindt dezelfde files als EaseUs Data Recovery Wizard Pro maar wil ze zonder licentie ook niet saven.
Beide progs vinden wel de lost partition maar ze kunnen (i.v.m. ontbreken licentie) niet hersteld worden, ook niet met een oudere bootable versie van MinitoolPartionWizard (v9.1). Al vraagt die niet om een licentie.
MinitoolPartionWizard zegt dat de partition recovery is uitgevoerd maar dat blijkt niet gebeurd. Het kaartje zal wel echt defect zijn.
 
"EaseUS Disk Genius", de naam is inderdaad verkeerd. Het moet namelijk EaseUS "Clean Genius" zijn. Sorry voor de verwarring.
 
@Veng,

Ik heb jou een eigen topic gegeven.
 
EaseUS Cleangenius is geen data recovery tool maar een Windows optimizer..
met de volgende functies ..
*Wis snel ongewenste bestanden, nutteloze snelkoppelingen, ongewenste bestanden of software enz.
*Lokaliseer en verwijder gekloonde bestanden, lege bestanden, bestanden van grote omvang of recent gewijzigde bestanden.
*Ontgrendel bestanden of mappen die zijn vergrendeld door het systeem of andere programma's en help bij het hernoemen, verplaatsen of verwijderen van vergrendelde bronnen.
*Houd uw register gedefragmenteerd en herstel registerfouten.
 
@Aarie25: "Ik heb jou een eigen topic gegeven." Dat mag, al was het niet mijn bedoeling het topic te kapen maar TS juist te laten zien dat er nog mogelijkheden voor herstel/recovery van files zijn. Maar mss is TS niet (meer) geïnteresseerd.

@ShadyAngel: "EaseUS Disk Genius", de naam is inderdaad verkeerd." Maar alleen ten dele, het programma heet "DiskGenius" en is wel degelijk een partition manager/file recoveraar. Ik heb hem immers vanochtend gebruikt en werkt, voor zo ver ik het kan beoordelen, net zo goed als EaseUs Data Recovery Wizard Pro

@LangePier: Zie mijn opmerking naar ShadyAngel. DiskGenius is géén cleaner, al hebben ze die mogelijkerwijs wel.
"Wat zegt TestDisk ervan?". Testdisk zegt: "Unknown"
 
Idd. Hij ligt er voor klaar.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan