• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Service Pack 2

Status
Niet open voor verdere reacties.

ronnietjuh

Senior
Lid geworden
19 jun 2004
Waarderingsscore
39
hallo,

ik heb een vraag ie zie dat service pack 2 uit is en mijn vraag is kan ik die instaleren? ik vraag dat omdat ik een niet orgionele windows xp heb

gr. ronnietjuh

Ik kan het je niet aanraden, Microsoft heeft een groot aantal illegale serials geblocked. Ergens in het midden van je serial moet 640 staan (te vinden bij eigenschappen deze computer). Als dit er niet staat en je installeert SP2 toch, heb je een probleempje.

aach jah maar ik heb wel een cd-key ervoor met behulp van een progamma

zien ze dat ook dan?

ooh en ik heb hem gewonden er staat bij mij 642

gr. ronnietjuh

nog ff een berichtje

ik zag dit nergens staan duss

als je geblockt word kan je dan je pc nog wel formateren en dan opnieuw instaleren?

zo jah dan probeer ik het gewoon.

gr. ronnietjuh

Formatteren kan altijd..... en win opnieuw installeren ook.

Vergeet niet back upjes aan te maken

Maar eerlijk gezegd zou ik even google'en naar een goede sleutelmaker en veranderer, scheelt je een hoop tijd.

Ik heb deze code vanaf het tabblas Algemeen in eigenschappen Deze Computer:

55221677-OEM-00145274-000000

Is dat de betreffende serial?? Zo ja, ik kan nergens 640 (of iets dat in de buurt komt) ontdekken, maar ik heb wel een originele XP versie.

edit: even je code wat gewijzigd, just in case. :)

De oem code is een uitzondering erop, als die er staat zou het ook goed moeten zijn.

hummz ik snap jullie niet egt

ik heb voor xp een werkende serial anders kan ik sp1 niet instaleren en in mijn eigenschappen staat dit xxxxxx-642-xxxxxx-xxxx en jullie hebben het over oem?? en 640 en toch snap ik het niet. kunnen jullie het mischien ff iets beter uiteggen? ;)

gr. ronnietjuh

Edit: code aangepast voor de zekerheid :)

In je nummer staat deze code 642, dat houdt in dat het geen legale is, er had op die plek oem moeten staan of in plaats van de 2 een 0. Hierdoor kan je sp2 niet downloaden

Even wat 'geruchten' uit de (cyber)wereld halen ;)

Er zijn GEEN geblokkeerde serials.

dit omdat MS inziet dat het risico om bepaalde pc's uit te sluiten van securityupdates gevaarlijker is dan het uitfilteren van het "kleine" percentage ill.keys

een niet ge update de (pffff grrr typen) PC is een risico voor de hele reeks pc's

juist om de verspreiding van de blaster en aanverwante virussen te voorkomen wordt dit gedaan

(dit wil niet zeggen dat de phonehome functie niet werkt :P )

elke WinXP PC heeft de mogelijkheid om naar "huis" te bellen via netwerken

er zijn geen concrete gegevens bekend over wat het doet en of het kwaad kan

Dus.... be safe, be original :) ( of een goede firewall)

hahaha

Originally posted by ronnietjuh@09-09-2004, 16:13:51
hallo,

ik heb een vraag ie zie dat service pack 2 uit is en mijn vraag is kan ik die instaleren? ik vraag dat omdat ik een niet orgionele windows xp heb

gr. ronnietjuh
Ook al heb je een niet originle Win XP, ik zou het je niet aanraden om SP2 te gaan installeren. Wacht eerst een maand of 3 a 4 en kijk dan weer. Intussen tijds kun je je XP gewoon fixen met windows update. Tevens moet je zo wie zo SP1 op je pc hebben staan anders pakt ie SP2 niet.

Ik heb ook XP pro met SP1 + Ad-aware, Blackice, Windows washer en NAV 2003. Werk perfect. Uiteraard heb ik ook de laatste XP fixes in me systeem staan. Wacht gewoon totdat de kinderziektes uit SP2 verdwenen zijn.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan