• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Opgelost SFC-scan geeft niet herstelbare foutmelding

Status
Niet open voor verdere reacties.

Dokters

Bekend gezicht
Lid geworden
2 okt 2011
Berichten
111
Waarderingsscore
0
Ik deed een sfc-scan en kreeg een aantal niet herstelbare foutmeldingen.
Zie bijlagen. (melding en log-file)
Weet iemand wat dit voor fouten zijn en hoe ik dat kan oplossen?
 

Bijlagen

  • fouten.JPG
    fouten.JPG
    52,6 KB · Weergaven: 12
  • CBS-logfile met fouten.txt
    552,2 KB · Weergaven: 8
plaats een installatie medium en herhaal vervolgens de sfc /scannow

vervolgens zullen de nodige bestanden opgehaald worden vanaf dit installatie medium om je systeem te herstellen ..jij kreeg een fout melding omdat dus de nodige herstel bestanden niet gevonden werden ...
 
Hoe kom ik aan zo’n medium?
 
Dank je, ga ik doen1
 
Beste Jockers,
Nog een keer sfc /scannow gedraaid, met USB-stick Windows 10....
Zelfde melding, geen herstel, wat doe ik niet goed
 
Je moet de usb stick niet gebruiken met de Sfc scan.
Maar via usb Windows herstellen.
 
Stap 1 tot stap 5 heb jij al gedaan.

  1. Ga op een werkende pc naar de website van Microsoft voor het downloaden van software.
  2. Download het hulpprogramma voor het maken van media van Windows 10 en voer het vervolgens uit.
  3. Selecteer Installatiemedia voor een andere pc maken.
  4. Kies een taal, versie en architectuur (64 bits of 32 bits).
  5. Volg de stappen voor het maken van het installatiemedium en selecteer vervolgens Voltooien.
  6. Sluit het installatiemedium dat u hebt gemaakt aan op uw niet-werkende pc, en zet het aan.
  7. Geef op het initiële installatiescherm uw taal en andere voorkeuren op en selecteer Volgende. Als u het installatiescherm niet ziet, is uw pc mogelijk niet geconfigureerd voor opstarten vanaf een station. Raadpleeg de website van de fabrikant van uw pc voor meer informatie over het wijzigen van de opstartvolgorde van uw pc en probeer het opnieuw.
  8. Selecteer Uw computer herstellen.
  9. Selecteer in het scherm Kies een optie de optie Problemen oplossen. Daar kunt u:
    • Maak gebruik van een systeemherstelpunt door Geavanceerde opties > Systeemherstel te selecteren. Hierdoor worden onlangs geïnstalleerde apps, stuurprogramma's en updates verwijderd die mogelijk problemen op uw pc veroorzaken. Het herstellen vanaf een herstelpunt heeft geen gevolgen voor uw persoonlijke bestanden.
 
voor je de optie neemt om je pc te herstellen op de manier dar Aarie25 aanbrengt kun je eerst je pc probleem proberen te herstellen via de dism.exe zodat er niets verwijderd word..

Start een opdrachtprompt op als administrator ..


Geef vervolgens de opdracht DISM.exe /Online /Cleanup-image /Scanhealth en druk op enter

Wacht nu geduldig deze moet de 100% behaald hebben en zal indien er geen fouten worden gevonden het volgende scherm laten zien ..

5645929343eee-Ashampoo_Snap_2015.11.13_08h33m32s_004_.png

Indien je dus een melding krijgt zoals hierboven mag je de opdrachtprompt sluiten ..


Er dient immers niets hersteld te worden !


Word er wel een vermelding gegeven dat er fouten zijn gevonden krijg je het volgende venster te zien ..

5d36ff9885650-Ashampoo_Snap_dinsdag_23_juli_2019_14h35m39s_002_.png


In dat geval ga je verder met de tweede opdracht regel !

Geef deze opdrachtregel DISM.exe /Online /Cleanup-image /Restorehealth in en druk op enter
Ook nu weer wacht je geduldig al ...

Beiden opdrachten samen hebben ruim 30 minuten geduurd vooralleer deze gedaan waren .
Ook deze gaat weer tot de 100% behaald is ..
En indien het geluk aan uw kant staat dat het probleem verholpen kon worden ..dan zie je het volgende scherm.

5d370a11de6bd-Ashampoo_Snap_dinsdag_23_juli_2019_14h53m23s_004_.png


Sluit de opdrachtprompt af en herstart uw systeem ..
Nadat je systeem herstart is kan je weer verder met hetgene wat je daar voor bezig was ..

***indien blijkt dat je na het ingeven van de opdracht DISM.exe /Online /Cleanup-image /Restorehealth
een foutmelding krijgt omwille dat de “source file niet gevonden word”
dan zal je een foutcode 0x800f081f te zien krijgen ....doen dan het onderstaande..

*indien je een Windows 10 dvd heb is deze in je drive plaatsen ..heb je géén Windows 10 dvd maar wel de Windows10.iso dan mount je deze .. om dit "mounten"te kunnen doen is het voldoende om de iso via de verkenner weer te geven m.a.w. rechts klik op de iso en kies openen met "Windows verkenner"
nu dat de iso geladen is of via de verkenner gemount word dien je in de opdrachtprompt (administrator) de volgende opdracht in te geven ...

DISM /Online /Cleanup-Image /RestoreHealth /source:WIM:X:\Sources\Instal.wim:1 /LimitAccess
**letop: de letter X dien je te vervangen ...door de letter van je drive of door de letter dat dus je gemounte drive vermeld !
klik na het ingeven van de opdracht op enter ..


**werd de dism.exe uitgevoerd herhaal je de sfc /scannow deze zou geen fouten mogen aangeven .
 
Dankjewel Emi,
Ik heb 2x de DISM-opdracht uitgevoerd, nu geeft sfc /scannow GEEN fouten meer!
Nogmaals bedankt voor de uitgebreide instructie.
Groet Dokters
 
graag gedaan ..
 
Fijn dat het is opgelost.
Dit topic zal ik dan ook op opgelost zetten.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan