• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Shift + H werkt niet (softwareprobleem)

Post number 6 has been selected as best answered.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Dolfjager

Nieuw lid
Lid geworden
17 dec 2020
Berichten
6
Waarderingsscore
0
Goedemiddag,

Sinds een paar weken heb ik dat de combinatie shift + de letter h niet werken. Om een hoofdletter H te krijgen moet ik capslock gebruiken. Eerst dacht ik dat dit aan mijn steelseries toetsenbord lag maar nu heb ik een nieuw Razer toetsenbord en het probleem doet zich nog steeds voor.

- Ik gebruik windows 10 pro
- Plaktoetsen staat uit!
- Drivers van toetsenbord van razer al een keer verwijderd en opnieuw gedownload.

Heeft iemand anders nog ideetjes wat ik hier aan kan doen?
 
Als je dus shift indrukt, en AL je letters daarna, is alleen de H niet als hoofdletter ?

En hebben alle programma's waarin je kan typen datzelfde ? Ook browser tekstboxjes en kladblok, en de opdrachtprompt ? Bestandsnaam in je Verkenner?
 
Als je dus shift indrukt, en AL je letters daarna, is alleen de H niet als hoofdletter ?

En hebben alle programma's waarin je kan typen datzelfde ? Ook browser tekstboxjes en kladblok, en de opdrachtprompt ? Bestandsnaam in je Verkenner?

Jep alles werkt naar behoren behalve Shift + H. En dit is overal het geval.
 
Veilige modus, (via msconfig, tab opstarten) ?
 
Dan lijkt het mij dat een programma die toetscombinatie gekaapt heeft, voor iets anders gebruikt misschien ?
Het is flink wat werk, maar het is ook een irritant probleem, dus welke keus heb je.... maar je kan via msconfig selectief gaan opstarten; b.v. eerst alle (niet MS) services uitschakelen, en zien wat dat doet. Werkt het dan wel, dan is er een service onder die uitgeschakelde die het veroorzaakt. Werkt het dan niet dan de helft van die services weer aanschakelen, en weer kijken. NOTEER wat je al gedaan hebt, anders raak je geheid de weg kwijt.
Precies hetzelfde kan je doen met opstartitems, maar dat gaat via taakbeheer tegenwoordig, ook te starten vanuit msconfig onder de tweede tab opstarten.
 
gebeurd er helemaal niets als je shift h intoets?
 
Microsoft zegt daar ook wat over (is wel wat ouder, maar volgens mij werkt dit nog)

Method 1: Check if you experience the issue in ‘Safe mode’
How to start computer in ‘Safe mode’ refer to the following link
Windows help & learning - Microsoft Support

Method 2: Check with Onscreen keyboard
Windows help & learning - Microsoft Support

Method 3: Troubleshoot keyboard problems
http://windows.microsoft.com/en-US/windows-vista/Troubleshoot-keyboard-problems
Note: This applies to Windows 7 as well.

Method 4: Troubleshoot wired keyboards that don't respond or that type wrong characters
http://support.microsoft.com/kb/258826
 
Dan lijkt het mij dat een programma die toetscombinatie gekaapt heeft, voor iets anders gebruikt misschien ?
Het is flink wat werk, maar het is ook een irritant probleem, dus welke keus heb je.... maar je kan via msconfig selectief gaan opstarten; b.v. eerst alle (niet MS) services uitschakelen, en zien wat dat doet. Werkt het dan wel, dan is er een service onder die uitgeschakelde die het veroorzaakt. Werkt het dan niet dan de helft van die services weer aanschakelen, en weer kijken. NOTEER wat je al gedaan hebt, anders raak je geheid de weg kwijt.
Precies hetzelfde kan je doen met opstartitems, maar dat gaat via taakbeheer tegenwoordig, ook te starten vanuit msconfig onder de tweede tab opstarten.
Allemaal heel erg bedankt! Ik heb nog is nagedacht welk programma deze toetsencombinatie had kunnen pikken. Eindstand: Nvidia Geforce had als shortcut Shift + H om de FPS teller in en uit te schakelen en dit programma draaide constant op de achtergrond.

Het is dus opgelost!
 
Ha, praktisch hoor, een hoofdletter wegnemen 🤓
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan