• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

signaal tv hapert

Status
Niet open voor verdere reacties.

maximdaver

Junior lid
Lid geworden
31 mrt 2013
Berichten
34
Waarderingsscore
0
Hallo allemaal. Ik heb een nieuwe pc gekocht....super ding. alleen soms ,heel soms pakt de tv het signaal van de pc niet op .
Ik had eerst de oudere vga kabel erin zitten.Nu veranderd naar HDMI.Die zit dus in de geforce 1080.Vanmorgen zag ik het toevallig weer...Ik starte op en zag het logo van het moederbord geloof ik...iets met enterprises....Dus dan wel signaal. Maar toen tie verder opstarte bleef het signaal weg....bizar.... geef ff de specs door Intel i7 7 de generatie 32gig werk geheugen , nvidia 1080..
700 watt xilence performance 2 voeding. 2 ssd schijven een is de c schijf...Een heb ik bij gezet en er zit ook een hdd schijf in. Er hangt ook een samsung usb schijf aan./ de pc is nieuw dus....standaard cpu koeler.Nou ben ik heel benieuwd wat het probleem nu kan zijn.......groet maxim
 
TV? monitor bedoel je?
En haal een andere HDMI kabel en probeer die, wel om kunnen ruilen als die hetzelfde doet.

Of een DVI naar een VGA verloop, analoog of een adapter van DVI-d, digitaal naar VGA gebruiken.
 
Het is een lg smart tv.... En ik had de vga al veranderd.had een hdmi net gekocht.nieuw dus....
 
Deed hij het met VGA kabel wel zonder problemen?
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Het is een lg smart tv.... En ik had de vga al veranderd.had een hdmi net gekocht.nieuw dus....
Zegt niets, heb er een aantal moeten proberen en de laatste deed weer hetzelfde na een jaar goed te hebben gewerkt vreemd genoeg, uitvallen en weer aangaan, erug irri, hangt nu aan de VGA maar de nieuwe videokaarten hebben die niet meer, alleen digitaal vanaf DVI-d, diplayport of HDMI.
 
alleen soms ,heel soms pakt de tv het signaal van de pc niet op. Ik had eerst de oudere vga kabel erin zitten.
Dit moet je even uitleggen. Een VGA kabel is alleen voor beelden, dus met die VGA kabel kan je nooit geluid hebben gehad, tenzij je dat niet bedoelde.
 
Nog een issue : het gebeurt bij sommige machines dat wanneer eerst de machine wordt aangezet (en het geluid dus standaard over de speakers 'loopt') en pas daarna de TV wordt ingeschakeld, dat de TV niet (direct) als outputdevice wordt herkend door de computer, ondanks de DHMI aansluiting. (Bij gebruik van bijv. een homecinemaset of een 'versterker'. Als je namelijk in zo'n situatie even kijkt onder 'geluid' in het configuratiescherm, dan zal je zien dat de TV er inmiddels wel bij staat / is gekomen, maar dat het geluid 'standaard' nog steeds op 'speakers' staat. Je moet dan handmatig het vinkje even bij de TV plaatsen en onderin voor 'standaard' kiezen.
 
Ohwww dat ga ik eens proberen... Ik heb het geluid over computer boxen lopen.. dus niet via de tv.. ben heel benieuwd of dit gaat lukken..geluid ook via de tv.maar eigenlijk zou dat toch niet mogen kunnen he. Ik moet toch gewoon beeld van de tv doen en geluid via de boxen kunnen spelen ... Vaak is geluid van de tv zo slecht .Ook monitoren..ik laat weten of het probleem dan is opgelost
 
Er zitten ook nog meer aansluitingen op de nvidia 1080... Zijn dat display ports? En zijn die er dan speciaal voor het beeld.? Zodat je het geluid ergens anders vandaan kan halen?zonder problemen?
 
Daar deed tie ook af en toe moeilijk.. en met vga bedoel ik dat blauwe stekkertje .... Iemand vroeg dat....
Dat kan niet, VGA is niet in staat geluid door te geven.
 
Ok. Bedankt voor de toelichting.
 
Fout bericht van mij, tekst verwijderd.
 
Werkte dit wel probleemloos?
Of heb je dit sinds je over ging op Hdmi?
het deed ook vreemd soms met die dvi kabel.... ik dacht die kabel is oud dus verander hem naar HDMI. dus probleem is er nog....(moet zeggen zo een keer in de week ongeveer dus niet heel vaak , maar moet wel steeds als het gebeurd de pc uitzetten met de button...) vervelend.....
 
Heb je gecheckt of het euvel zich ook voordoet als de TV al aanstaat, of doet het euvel zich alleen voor als de machine aanstaat en pas daarna de TV wordt ingeschakeld?
 
Heb je gecheckt of het euvel zich ook voordoet als de TV al aanstaat, of doet het euvel zich alleen voor als de machine aanstaat en pas daarna de TV wordt ingeschakeld?
De tv was ingeschakeld...ik zag het logo van het moederbord.......ook ff met nvidia gechat..die zeiden dat ik de comp op power moet zetten en niet op geblanceerd...maar probeer eerst eens een tijd de tip met het geluid via tv
 
We wachten wel af of het zo opgelost.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan