• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Advies Simpele Backup software nodig

Status
Niet open voor verdere reacties.

Fordfocus

Vaak hier
Lid geworden
26 okt 2014
Berichten
786
Waarderingsscore
1
weet iemand een goed en simpel programma voor backup van pc te maken
 
Meer over Aomei : Klik
 
Download - Ashampoo® Backup 2018 full for free ..
deze is dus in het Nederlands te gebruiken ….
klik hier voor de download ...
registreer je effe hier en je licentie code word je toegestuurd ...ook zie je deze dan vermeld op de site...
*ik heb deze hier zojuist zelf geinstalleerd ….

5b05a79d81a66-Ashampoo_Snap_woensdag_23_mei_2018_19h34m11s_002_.png


5b05aac686962-Ashampoo_Snap_woensdag_23_mei_2018_19h53m44s_003_.png
 
Laatst bewerkt:
Nu worden er 3 progjes geadvisseerd, why, Aomei werkt prima.......
 
@LP Aomei is bijlange niet slecht maar enkel in het Engels te gebruiken dacht ik..durf het niet met zekerheid te zeggen daar ik de pro versie ervan gebruik en deze wel in het Nederlands te gebruiken is maar of dit ook zo is voor de gratis versie ? .
echter een vrij land maakt dat men kan vrij kan kiezen welke men wilt gebruiken ..
 
Aomei standaard / de gratis versie, is gewoon in het Nederlands.

Laat ik er dit nog aan toevoegen :
ik was tot voor een maand of wat geleden een 'trouwe' aanhanger van de door Microsoft met Windows meeeleverde backup software. Echter, omdat Microsoft vorig jaar zomer al aangaf te gaan stoppen met deze software moest ik uitwijken / uitkijken naar andere software. Ik heb vervolgens een weekje of zo wat Google 'research' gedaan en kwam zodoende bij Aomei uit. Ik gebruik het progje nu sinds november of zo en heb uiteraard wat testjes gedaan (een image terugzetten) en het e.e.a. verloopt probleemloos.

Er is met het gebruik van Aomei slechts 1 "schaduwpuntje": Aomei verandert in mijn Uefi 'bios' na het maken van een backup / terugzetten image, de opstartvolgorde van mijn machine. Zo staat deze standaard (zoals mogelijk bij 99,99% van de computerbezitters) op C, maar na het gebruik van Aomei verandert de opstartvolgorde. Dit eenmaal wetende, is het een kwestie van ná het maken / terugzetten van de image / backup, even in het bios de C schijf weer als 1e opstartoptie zetten en voilá.
 
Laatst bewerkt:
ah dat wist ik dus niet dat ook de gratis versie van de Aomei backupper in het Nederlands te verkrijgen is ...
 
Aomei free / gratis / standaard :

aomei.jpg
 
Probeer duidelijkere titels voor je topics te verzinnen. Besteed daar ook aandacht aan! Alleen het woord backup zegt niets over het probleem. Probeer een titel te vinden die het probleem omschrijft.

Nu zal ik hem voor je aanpassen.
 
Om even aan te vullen op Rubensky zijn reactie .
Onder backup begrijp ik , een backup maken en bewaren van mijn belangrijke bestanden (foto's, documenten, e-mails .......)

Men kan ook een volledige kopie of image maken van de harde schijf , voor het geval de HD eens zou crashen en dan de image kan terugzetten op een nieuwe HD . Hiermee zet je dan een identieke kopie terug .
Als er meerdere HD's in de PC zitten, kan men ook een kopie (systeemkopie) maken en bewaren van het ganse systeem .
Dit zijn 3 verschillende bewerkingen .

weet iemand een goed en simpel programma voor backup van pc te maken

Dit laat me dus denken aan het maken van een kopie van gans het systeem .
 
Idd, maar ik denk dat elk progje alle drie de vormen wel aankan. Aomei iig zeer zeker :

aomei.jpg
 
We doen op dit forum niet aan een wedstrijd. Dus neem rustig de tijd om je berichten te typen. Zeker de openingspost is heel belangrijk geef zoveel mogelijk informatie zodat de helpers weten wat de bedoeling en de vraag is.

Zo kunnen we je snel en doeltreffend van advies voorzien.
 
Bescheiden bijdrage: mijn ervaring is dat exacte kopieën gemaakt met ofwel met (bijvoorbeeld) Aomei als met MiniToolPartitionWizard het niet altijd doen (!). Ik kocht een hard-disk kopieerder (StarTech), maar dat werkt ook niet altijd. Als regel mag de doel-schijf niet kleiner zijn dan schijf # 1; desondanks lukte het me een keer toch wel om een SSD schijf van 240 GB te kopiëren naar eentje van 120 GB. Kennelijk is geen enkele software 100% fool-proof.
 
Als regel mag de doel-schijf niet kleiner zijn dan schijf # 1; desondanks lukte het me een keer toch wel om een SSD schijf van 240 GB te kopiëren naar eentje van 120 GB. Kennelijk is geen enkele software 100% fool-proof.

Dit is dan een harde schijf klonen . De doelschijf moet dan evengroot of groter in GB zijn dan de bronschijf .Het word wel aanbevolen dat de doelschijf groter in GB is dan de bronschijf .
 
@Najsarf : je laatste opmerking is denk ik 101% waar, maar dat is tegelijkertijd misschien ook wel een open deurtje intrappen?

Wat Aomei betreft ben ik eind vorig jaar (toen ik besloot het als mijn nieuwe systeemkopie / imagesoftware te gaan gebruiken) niet 'over één nacht ijs gegaan'. Eerst heel veel gelezen over de verschillende backup progjes en toen ik er voor 99% uit was heb ik eerst 3-maal getest ic. op 3 verschillende dagen een systeemimage / C-schijfmirror gemaakt en deze daarna weer teruggezet. Alle 3 de keren verliep dat vlekkeloos. Die 99% overtuiging werd toen 100%.

Sterker nog, afgelopen februari of maart, toen Microsoft weer een van zijn grote Windows 10 updates uitbracht, wilde die update maar niet geïnstalleerd worden. Deze kwam binnen, het installatieproces startte en uiteindelijk stond in het overzichtscherm van Windowsupdate dat de installatie was mislukt. Na 3 pogingen heb ik het opgegeven en mijn Aomeisysteemkopie teruggezet. Daarna nogmaals die grote update binnengehengeld en toen liep het proces zoals het hoort. Dus ook toen ik de image écht nodig had werkte Aomei perfect.
 
wat betreft "open deurtje": ik bedoel maar te zeggen dat je niet op één paard moet wedden, want mij is gebleken dat één kopie met welk prog dan ook gemaakt om e.o.a. reden niet altijd blijkt te werken in geval van ellende. Zelfs een backup van Aomei bv. niet als de pc niet meer wil opstarten.
 
Als je een image hebt of een backup zonder foutmeldingen dan zullen die gewoon werken.....
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan