• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Advies Simpele Backup software nodig

Status
Niet open voor verdere reacties.
Toch is het mij wel eens overkomen dat ik een kloon had gemaakt, en er bij het uitproberen daarvan niets te zien was. En dan had Aomei of MTPW de volle tijd gewerkt. maar soms zie ik ook wel bij opstarten van de disc-kopiëerder de verkeerde ledjes branden (veela de doel-schijf in plaats van alle 4). Vandaar mijn opmerking in # 15.
 
Wat bedoel je precies met:
maar soms zie ik ook wel bij opstarten van de disc-kopiëerder de verkeerde ledjes branden (veela de doel-schijf in plaats van alle 4).

wat is een disckopieerder / wat moet ik mij daar bij voorstellen?
 
bijvoorbeeld: alleen het tweede (doelschijf) ledje brandt. Dan kan dat (soms) zijn dat die te klein of kleiner is, of dat er "iets" anders aan mankeert. Wat precies is zo niet te zeggen. heb jij zo'n apparaat dan?
Normale procedure bij deze kopieerder is dat schijf 1 en schijf 2 dezelfde kleur hebben, en na indrukken startknop alle vier van links naar rechts gaan knipperen tot het klaar is. dat varieert van 1 - 3 kwartier.
Maar, zoals ik al eerder meldde: zowel met kopieerder als met Aomei/MTPW gaat er wel eens iets mis. Daar heb ik niet altijd een verklaring voor.
 
Ik bezit zo'n ding niet, vandaar mijn vraag wat ik mij erbij voor moet stellen.
Als ik een schijfimage maak dan doe ik dat rechtstreeks op een usb aangesloten externe hdd.

Als ik een image maak van de C-schijf, dan laat ik de machine met rust / doe er helemaal niets mee. Da's een beetje bijgeloof van mij, ic. dat de kans op foutjes / haperingen etc. etc. wellicht het kleinst zijn als de machine tijdens het maken van een image gewoon met rust wordt gelaten.
 
bij mijn weten kan dat alleen vanuit een laptop. Als je de nieuwe schijf wilt controleren moet de laptop toch open. Vanuit een desktop moet je sowieso de kabels vinden (of gebruik maken van de dvd-aansluiting). En dan gaat het controleren wat makkelijker. Het blijft een gedoe, maar het heeft mij een aantal keren gered.
 
Ik ben je nu geloof ik even 'kwijt'? Wat bedoel je met : "bij mijn weten kan dat alleen maar vanuit een laptop"?

Hebben wij het wel over hetzelfde proces: het simpelweg maken van een backupje, schijfimage of mirror, (van één of meerdere hdd's die in de machine zitten) net zoals je dat wil noemen, op een medium, bijv. een externe hdd?
 
Volgens een eerder bericht n.a.v. een vraag van mij ooit op dit forum of Piep werkt zo'n USB-adapter (naar harde schijf) alleen op een laptop (of vergelijkbare computer) maar niet vanuit een desktop. Hoe doe jij dat dan af en toe, en hebben we het over een laptop of een desktop?
Een losse dik-kopiëerder is een ander verhaal.
 
Maakt geen ruk uit, een externe schijf kan aan beide hangen en een image erop laten maken.
Ze kunnen ook meerdere schijven hebben waar het op kan, wat zeldzamer in een notebook maar toch.

Die software maakt zelf geen fouten dus als er wat fout gaat ligt het aan de instellingen of er is een probleem met de hardware.
 
maar kan je - als een zo juist aangemaakte kopie op een externe HD die aan zo'n USB-kabel "hangt" - de pc er ook mee opstarten om te controleren of de kopie goed is?
 
Nee, je hebt altijd een bootable medium van de back-up tool nodig.
En tijdens het maken van de back-up kun je die erna laten controleren met de meeste back-up software.
 
Dat betekent dus dat je - ook al heb je een kopie gemaakt bijvoorbeeld via zo'n USB-connector naar je HD - die toch altijd met de aangewezen kabels (desktop) of contacten (laptop) moet uittesten.
 
Ikj denk dat je het ietwat te gecompliceerd ziet.
Als je binnen Aomei eenmalig een opstart usb hebt aangemaakt (bootdevice) en je wil later een gemaakte schijfimage terugzetten (al is het alleen maar om te testen) dan schakel je de computer uit, stopt de Aomei usb stick in een poort en je start de machine ermee op.
Eenmaal opgestart hang je de externe disk met de image erop aan je machine, je 'vertelt' Aomei waar de image staat en voilá, je zet de image terug.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan