• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Slechte schakelaar DVD drive

Status
Niet open voor verdere reacties.

Veng

Elite lid
Lid geworden
27 nov 2012
Berichten
6.543
Waarderingsscore
137
Al jaren had ik last van twee niet meer werkende DVD drives. Tot ik ontdekte dat het bij één ervan aan de sledeschakelaar lag. Toevallig had ik nog twee van die schakelaars ergens uit gesloopt en die in beide drives gezet. A voila, beide drives werken weer.
Mss heeft iemand ook zo'n probleem want het zijn prulschakelaars. Ze zitten o.a. in sommige elektronische vliegenmeppers. Even op Youtube kijken hoe je in de drive bij die schakelaar komt.
 

Bijlagen

  • Schakelaar DVD drive.jpg
    Schakelaar DVD drive.jpg
    45,3 KB · Weergaven: 10
Ik heb hier een zakje met van die schakelaartjes, alleen missen zij de koperen zijbeugeltjes om de kracht van de haakse positie op de print te weerstaan. Ze worden ook veel toegepast voor de instellingen op Chinese project printjes, en ze zijn te krijgen met heel veel verschillende knoplengten.


100 stuks, € 1,93 incl. verzenden, en ruim twee maanden wachten.
 
Laatst bewerkt:
Ja die knoplengte kan verschillen. Eén van de twee die ik had was ook te lang. Daar heb ik met een goed print-zijkniptangetje gewoon iets van afgeknipt.
En ja, ze zitten overal in maar niet met beugels. Ik heb er ook een aantal uit een weegschaal gesloopt, ook zonder zijbeugel. Je moet ook een beetje van knutselen houden om dit te willen doen. Ook om aan te voelen hoe de verschillende drives geopend moeten worden.
Daarna moet je nog een goede bout hebben om ze van de print los te krijgen. Een zal op een klein printje en was geen probleem maar de andere zat op het hoofdboard met al zijn koperlagen.
 
Ik heb ooit deze van de kinderen gekregen. Gebruik hem regelmatig voor van alles. Geharde bek dus geen staaldraad of spijkers knippen. Op het werk heb ik meerdere kniptangen, van een ander merk, met halve bekken gezien. Deze werkt haarscherp:
1591713339659.png
 
. . . Eén van de twee die ik had was ook te lang. Daar heb ik met een goed print-zijkniptangetje gewoon iets van afgeknipt.
En ja, ze zitten overal in maar niet met beugels.
Als je het oude schakelaartje er af haalt door de 4 plastic pinnetjes er af te snijden of boren, dan heb je een koperen beugeltje over. Als je dan het nieuwe schakelaartje wat langer houdt, dan kan je de nieuwe achter het beugeltje monteren. Een vijltje over de oppervlakken, en een goede vullende 2 componenten montage lijm gebruiken is dan een mogelijkheid. Wel opletten dat de lijm uit de buurt van het knopje blijft.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan