• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

slow down menu en dwing pdf openen

Status
Niet open voor verdere reacties.

SiaRa

Gevestigd lid
Lid geworden
25 mrt 2010
Berichten
301
Waarderingsscore
0
Ik wil graag twee vragen stellen.

1.
Is het mogelijk om bij een menu waarvan de sub-items naar beneden uitklappen, die sub-items langer in beeld te houden dan dat de cursor erop staat?
Dus dat het zeg maar niet zo gevoelig is als je per ongeluk 'mis-muist'. Als ik nu mijn cursor van het menu af haal, dan is het onmiddellijk weg. Ik zou graag willen dat het dan nog heel even in beeld blijft staan, zodat het voor mensen die mis-muizen niet meteen weg is.

2.
Bij het aanklikken van een pdf-link wordt de ene keer het bestand in de browser geopend en de andere keer wordt het gedownload.
Blijkbaar kan dat ingesteld worden. Hoe doe ik dat? Want ik wil graag dat de pdf's altijd in de browser worden geopend. Kan ik dat afdwingen met een stukje code?
 
voor die menus kun je misschien ipv helemaal verbergen met 'display:none' verbergen met 'opacity:0'.
dan kan je een css transition instellen die zorgt dat het met een animatie weggaat.
voorbeeld:

Code:
nav ul li ul /*item in ander item*/
{
     opacity:0; /*onzichtbaar*/
    -webkit-transition: opacity 1s; 
    transition: opacity 1s;
}
nav ul li:hover ul
{
    opacity:1; /*zichtbaar*/
}

hierbij zal het in 1 seconde in en uitfaden, maar ondertussen is het nog wel zichtbaar en kan je er terug over hoveren.
als je die animatie niet goed vind zal er ook nog wel een javascript oplossing zijn met events, maar dat zal ingewikkeld worden.


voor 2 weet ik niet precies, maar deze links kunnen je misschien helpen:
http://stackoverflow.com/questions/4853898/display-pdf-within-web-browser
http://stackoverflow.com/questions/...es-to-open-in-browser-instead-of-download-pdf
 
Laatst bewerkt door een moderator:
1. dit kun je doen met javascript, jquery of css, net wat voor jou de beste toepassing is. zoek google met steekwoorden: drop down menu delay

2. hoe browsers omgaan met PDF verschilt per browser maar ik denk dat je het wel voor elkaar kunt krijgen met target="_blank" dus '<a href="URLPDF" target="_blank" </a>'
 
Bedankt voor jullie tips. Ik ga ermee aan de slag om te zien of ik het werkend kan krijgen.
 
Ik vraag me af in hoeverre je kunt afdwingen dat een pdf in de browser geopend wordt. Hier staat het bewust zo ingesteld dat het altijd opgeslagen moet worden, ik vind weergave in een browser vervelend.
Als alternatief zou je kunnen kijken naar methoden die het pdf document als basis nemen en deze dan via flash of iets dergelijks in de website zetten. Zoals veel winkels met hun folders doen. Ik heb wel eens een pdf naar issuu.com gepload, dat werkt goed maar zit je natuurlijk wel aan een derde partij vast.

Die twee laatste links leiden bij mij overigens direct naar de pdf. Heb je ook de verwijzende pagina? Misschien valt er uit de code iets te herleiden.
 
Het is op deze pagina: http://bit.ly/1V2672j
Het 4e dikgedrukte kopje 'De donatiestle van Ahmose-Nefertari'
De vier linkjes die daaronder staan (steeds 'info' is aanklikbaar) willen de pdf direct opslaan.
Als je het kopje daaronder neemt 'De kroning van Thoetmoses I' dan openen bijvoorbeeld de eerste 2 linkjes daar in een nieuw tabblad.
 
Op het eerste oog lijken de links identiek te zijn, ze maken gebruik van de target="_blank" tag waardoor de link in een nieuwe tab geopend wordt. Er zit echter een verschil in de doellocatie. Bij het tweede deel verwijst de link naar de directe locatie van het pdf-bestand, het absolute pad. De voorafgaande links verwijzen niet naar een bestand maar naar een doorverwijs script. De exacte locatie van de pdf is niet bekend en daarom reageert de browser er anders op.
 
Hoe zie je dat verschil en kan ik daar dan iets mee?
 
Het verschil zit in het deel met 'bifao/b?fic=Bifao076_art_04.pdf'. De vraagt de website via deze url het bestand Bifao076_art_04.pdf in de database (vermoedelijk) op te zoeken en te tonen danwel downloaden. Een voordeel van zo'n redirect is dat het meer controle biedt.

In jouw geval zul je er denk ik altijd voor moeten zorgen dat de exacte locatie kent en die gebruiken in je link. Maar zoals gezegd geeft dat geen garanties omdat browsers anders ingesteld kunnen zijn.
 
ok, dan ga ik kijken of ik de exacte locatie kan vinden.

Over mijn andere vraag. Ik heb een js script gevonden om menu's trager in te laten klappen, maar ik heb niet genoeg verstand ervan om te weten waar ik het neer moet zetten (Wordpress website).
Weet iemand hier misschien hoe of wat?
Dit is het script:
Code:
var timer;

$(".parent").on("mouseover", function() {
  clearTimeout(timer);
  openSubmenu();
}).on("mouseleave", function() {
  timer = setTimeout(
    closeSubmenu
  , 1000);
});

function openSubmenu() {
  $(".submenu").addClass("open");
}
function closeSubmenu() {
  $(".submenu").removeClass("open");
}
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan