• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Smartphone Hacking

Status
Niet open voor verdere reacties.

Michielizjkar

Nieuw lid
Lid geworden
31 okt 2017
Berichten
1
Waarderingsscore
0
Hoi iedereen,

De laatset tijden begin ik me zorgen te maken dat mijn Smartphone gehackt kan worden. En ik bedoel dan niet per se door de overheid, maar door een gewone hacker bvb.

Is een smartphone makkelijk om te hacken? Heb gelezen dat meeste smartphones gehackt worden via de simkaart als die je nummer kennen?

Is er iets aan te doen? bvb bepaalde antivirus apps of zo?

Of mss voor mijn nummer ( bellen en sms ) een gewone knopjes gsm nemen en voor internet viber enz een smartphone gebruiken met alleen een internet abbonement?

Alvast bedankt
 
Eigenlijk is het net als met je computer gewoon opletten wat je doet. Geen vreemde mails openen niet op vreemde links klikken. En daarnaast alleen apps gebruiken uit de playstore of de AppStore van Apple. Dan zijn er weinig problemen te duchten.
 
Helaas klopt het niet helemaal wat Rubensky zegt. Kijk alleen al dit jaar al naar de veiligjheid van telefoons.
Telefoons zijn makkelijk te hacken via een lek in de wifi chip, via bluetooth, via het alleen ontvangen van een mms.
Hier vindt je wat informatie over de wifi lek.
Miljard smartphones konden via wifi worden overgenomen

Ook is het belangrijk om een telefoon te hebben die up to date is.
Maar dat is voor veel mensen een probleem.
Dit is de reden dat ik een Windows telefoon heb, die krijgt elke maand een uodate.
 
Natuurlijk zijn er ook ander zaken waar je op moet letten. Maar een hack van de chips dan wel de wifi daar kan je als gebruiker erg weinig aan doen, als je het stoppen met gebruiken buiten beschouwing laat.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan