• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

SMB1 protocol probleem.

Status
Niet open voor verdere reacties.

SaltaDoom

Gewaardeerd
Lid geworden
23 jun 2008
Berichten
1.008
Waarderingsscore
3
Hallo,

Heb een Nas-Server type: MEDION LIFE P89635 (MD 86803) A-BE
Het SMB1-protocol is verouderd en zo lek als een mandje. Nochtans moet ik dit aanvinken om de Nas-server te kunnen gebruiken. Als het SMB1 niet aangevinkt staat krijg ik de foutcode 0x80070035 te zien, netwerkfout. Impliceert dat de date op de Nas niet aanspreekbaar is via de verkenner. Die is te zien onder "Netwerk".
Omdat het aanvinken van het SMB1 protocol blijkbaar risico's impliceert is mijn vraag: Is er een oplossing voorzien voor dit toestel veilig te gebruiken?
De waarborgperiode is reeds lang voorbij. Op internet vind ik ook geen oplossing. Misschien is hier wel iemand die een dergelijk probleem heeft.

Met vriendelijke groeten,
 
Op bedrijf servers kan het een risico zijn, voor thuisgebruikers is dat verwaarloosbaar en je als de nas geen ander type protocol wil/aankan dan is dit de enige optie.
 
Hoi,

Zal er moeten leren mee leven. En vermits het risico verwaarloosbaar is zal ik zo verder moeten werken. Bedankt.

Mvg,
 
Of een andere NAS kopen. Maar dat is een prijzige aangelegenheid.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan