• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Advies sms niet te vinden

Status
Niet open voor verdere reacties.

maulem

Vaak hier
Lid geworden
23 feb 2017
Berichten
649
Waarderingsscore
29
Op mijn Android telefoon dien ik na 2-staps verificatie van mijn Google account (op accounts.google.com) een sms te ontvangen waarin ik op Ja moet tikken. Normaal kan ik dat sms-je zien en na op Ja tikken log ik op mijn pc in op mijn Google-account. Sinds vandaag krijg ik wel nog steeds de bijbehorende ringtone te horen maar er komt geen sms binnen op de telefoon, terwijl ik wel het onderwerp van het sms-je te zien krijg bovenin het telefoonscherm. Hoe kan dat nou?
 
Kijk je wel bij de juiste berichtvorm ? SMS daarin kan je niets aantikken, wel in een e-mail. Dacht ik....
 
Ik heb verder alleen gmail op de telefoon, daarin is niets te vinden van Google berichten. Ik vind het heel raar. Ik heb wel sms'jes staan van Google maar daarin staan alleen beveiligingscodes, en geen berichten waar je op ja kunt tikken. Dus per sms kan inderdaad niks gekomen zijn, al die keren niet.
 
Die nieuwe SMS met een code kan je dus ook niet vinden ? Die code moet je on-line invullen.

Opnieuw aanvragen kan trouwens ook.
 
Nee ik hoef geen code in te vullen. Ik moet normaal ergens op de telefoon in een scherm op 'Ja' tikken. Dat scherm verschijnt normaal gesproken automatisch. Daarna wordt op de pc automatisch ingelogd op het Google account.

Maar er verschijnt geen scherm, ik krijg slechts een kleine schermmelding waarop ik niet kan tikken en de ringtone. Die schermmelding luidt:

Bevestig dat jij het bent die inlogt
 
Enkele opties die je kunt proberen.

U ontvangt geen telefoonprompt

Als u niet binnen enkele minuten een prompt ontvangt:
  1. Zorg ervoor dat uw telefoon is verbonden met internet. Als u prompts wilt ontvangen, moet u wifi of mobiele data inschakelen.
  2. Zorg ervoor dat u bent ingelogd op uw account op uw telefoon.
  3. Ga naar het inlogscherm en tik op Opnieuw verzenden.
Als u nog steeds geen prompt ontvangt, tikt u op Een andere manier proberen en selecteert u een andere optie.

De optie om te verifiëren dat u het bent, verschijnt niet

We helpen uw account beschermen. Daarom kunt u worden geblokkeerd voor gevoelige acties als ten minste één van de volgende items ten minste zeven dagen niet is gekoppeld aan uw Google-account:
  • Telefoon
  • Telefoonnummer
  • Beveiligingssleutel

Als u de optie om te verifiëren niet te zien krijgt, kunt u het volgende doen:
 
  1. Ga naar het beveiligingsgedeelte van uw Google-account.
  2. Tik onder 'Inloggen bij Google' op Je telefoon gebruiken om in te loggen. Mogelijk moet u de schermvergrendeling gebruiken.
  3. Tik bovenaan op Uitschakelen.
  4. Klik daarna op inschakelen.
 
Tik onder 'Inloggen bij Google' op Je telefoon gebruiken om in te loggen. Mogelijk moet u de schermvergrendeling gebruiken.

hoi Aarie

Ik zie nergens staan: Je telefoon gebruiken om in te loggen. Onder 'Inloggen bij Google' zie ik alleen staan:

Wachtwoord
Verificatie in 2 stappen
App-wachtwoorden
 
Hallo Maulem,

Okè dat is bijzonder, want het komt van hun eigen site af.
Maar ik weet niet of er verschil zit in hun Android versies.

Ik gebruik op mijn werk telefoon de zelfde optie, maar die neem ik nooit mee naar huis,
anders had ik daar even kunnen kijken.
 
Heb jij niet toevallig een update gehad vandaag?
De telefoon ook al eens opnieuw opgestart?
 
Nee, geen update gehad, ook afgelopen dagen niet. Telefoon overnieuw opgestart, maar geen verschil. Het geeft me een wonder dat ik nog in mijn Google account kan.
 
Ik ben al een stapje verder, ik heb omlaag geveegd in het scherm van mijn telefoon en nu zie ik de prompts onder elkaar staan, weergegeven als links. Het zijn er enkele. Als ik op eentje tik, krijg ik de Google prompt te zien en kan ik op Ja tikken. Maar de prompts verschijnen dus niet meer automatisch zodra ze binnenkomen.
 
Gekeken onder Instellingen->Applicatiebeheer->Chrome, Meldingen weergeven is gecheckt. Wat kan ik nog meer doen voor push notificaties? Het is nog Android 4.2.2.
 
Ik heb als tweede stap (onder Google) sms toegevoegd. Bedankt voor het goede idee. Ik wist helemaal niet dat dat kon! - heb ik nooit zien staan.
 
Hopelijk werkt dit beter.
Ik gebruik het zelf al een tijdje voor 2staps voor Outlook.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan