• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Snapchat

Kiomala

Nieuw lid
Lid geworden
19 jun 2024
Waarderingsscore
0
Beste mensen, ik ben hier gekomen omdat ik wat hulp nodig heb. Ben niet zo goed met computers en moderne mobiele telefoons. Nu trof mij het lot dat ik 2 dagen eerder een luchtballon tegenkwam. Ik was in de nacht nog even aan het wandelen met mijn hond die ik een maand eerder ter adoptie uit Oekraïne verkregen heb. De hond ging uit haar dak toen ze een dansende luchtballon op een veldje opmerkte. Het zag er ook wel wat onnatuurlijk uit een ballon met uitwerkende zwaartekracht.

Er hing een kaartje aan met de franse text die ik heb kunnen vertalen dat de ballon van een viering van de verjaardag van een kind komt en dat de ouders het op prijs stellen als er een reactie van de vinder, mij dus, komt. Ik wil dat graag doen en heb al enige moeite daarvoor genomen.

Heb Snapchat met veel moeite en ergernis weten te installeren. Heb teveel op toestemmingen moeten klikken die ik graag weer ongedaan wil maken. Er staat Snap: Leagabb, als ik die laatste bb goed lees tenminste. Kan in die app geen duidelijke gebruiker vinden met die naam. Wel lijkt het me dat als iemand gevonden wil worden diegene een duidelijke naam zal opschrijven.

Helaas kan ik hier geen foto van het kaartje uploaden omdat ik die optie niet zie. Het is al met al heel frustrerend dat het zo moeilijk is om in contact te komen met deze mensen. Kunnen jullie me helpen? Ik ben niet thuis in deze moderne platformen. Hoe kan ik toch een foto van dit kaartje tonen?

Welkom op dit mooie forum.

Een bestand (foto) uploaden kan via b.v. post image.

Een dan de link kiezen, voor forum.

Eerlijk lukt het mij op mijn telefoon met gebruik van Firefox niet. Maar op de computer werkt het wel.

Gelukt denk ik. https://i.postimg.cc/C5ZTjVQW/P-20240617-020711.jpg

Dit is voor mij heel bijzonder omdat ik dit nog nooit in mijn leven meegemaakt heb. Door het dansende gedrag van de ballon zag ik dat hij net neergekomen was. Dat ik dit juist midden in de nacht met mijn nieuwe hond dit moet vinden maakt het ook heel magisch op een manier. Alsof dit zo moet zijn.

Die laatste twee letters zouden wel eens de letter z kunnen voorstellen. Dus kijk of je via Snapchat een bericht kunt sturen naar leagazz.

Bedankt voor het meedenken. Heb 1 leagazz gevonden en toegevoegd voor vriendschap. Ik weet helemaal niet hoe deze app werkt en kan ook geen profiel bekijken of dat het profiel enigszins zou kunnen kloppen. Kan iemand die ervaring heeft met snap kunnen helpen met deze puzzel?

Ik maak zelf geen gebruik van Snapchat, maar op internet zijn wel wat handleidingen te vinden als je zoekt naar 'hoe snapchat gebruiken'.

Hieronder een paar websites waar je hopelijk wat wijzer van wordt:

Ik vind overigens dat je al flink wat moeite hebt gedaan. Het zou eenvoudiger zijn geweest wanneer op het kaartje de naam, het adres en woonplaats van het kind hadden gestaan. Dan had je gewoon een kaartje kunnen sturen met de mededeling dat je de ballon gevonden hebt op [datum] in [plaats], met eventueel het land er nog bij.
Nu wordt er van jou wel heel wat inspanning verwacht. Als je dat leuk vindt dan ga je daar natuurlijk gewoon mee door, maar je bent niets verplicht.

Ik vind overigens dat je al flink wat moeite hebt gedaan. Het zou eenvoudiger zijn geweest wanneer op het kaartje de naam, het adres en woonplaats van het kind hadden gestaan. Dan had je gewoon een kaartje kunnen sturen met de mededeling dat je de ballon gevonden hebt op [datum] in [plaats], met eventueel het land er nog bij.
Nu wordt er van jou wel heel wat inspanning verwacht.
Snapchat wordt vooral door kinderen gebruikt, dus het zal zijn dat dit kind nog niet veel andere sociale media als alternatief heeft om zelf te kunnen ontvangen. Het is natuurlijk een leuke uitdaging om ondanks de vreemde omgeving toch te antwoorden.

Als ik zo lees is een eigenschap van snapchat dat verstuurde foto's maar een beperkte tijd zichtbaar zijn voor de ontvanger, daarna worden ze radicaal gewist. Dus kijk naar die instelbare tijd, en maak die lang genoeg.

Het lijkt mij overigens het makkelijkst om in Snapchat een nieuwe 'snap' (lees: foto) te maken, en die te verzenden, en niet te proberen de al gemaakte foto te versturen, dat is een andere weg en wat omslachtiger.

En nog een tip: veeg naar rechts op het camerascherm om een chatgesprek te starten, makkelijker om info over de vindplaats en zo te geven. Of voeg een gewone tekst toe volgens deze manier:

Laatst bewerkt:

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan