• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Advies snelheid golft met lan verbinding

Status
Niet open voor verdere reacties.

norbert72

Gevestigd lid
Lid geworden
16 aug 2007
Berichten
272
Waarderingsscore
2
hallo mensen . ik heb een vraag. het valt mij op dat men internet zoveel verschillend is dan is. kan ik daar wat aan doen om het stabiele te krijgen. want als ik een speedtest doen is de ene keer 350 en de andere keer weer hoger,of lager ik moet van ziggo nu 600 mbits hebben .maar daar kom ik boven op zolder bijna niet aan .de desktop is aan gesloten met cat 6 kabel en word op de slaapkamer door verbonden via een tplink tl sg105 gigabit switch.en dan in de desktop. mijn pc is niet de nieuwste maar hij moet deze snelheid wel aan kunnen.. zou het mischien beter zijn om er een nieuwe netwerk kaart bij te zetten ..

alsvast bedankt voor jullie opmerkingen en advies
 
Allereerst zul je moeten kijken hoe de stabiliteit is met apparatuur rechtstreeks aangesloten op je modem.
Als dat continue stabiel is op 600 mbit (of kort in die buurt) dan is het Ziggo deel in orde en moet het euvel binnenshuis gezocht worden.
Dat je cat6 kabel gebruikt en gigabit switches is al prima.

Een andere netwerkkaart kun je altijd proberen maar ik twijfel er aan of dat gaat helpen.

Het mooist zou zijn als je kon meten voor en na de switch om te kijken of misschien de switch de boosdoener is. Ik heb zelf eens een euvel gehad met een ander type TP-Link en daar bleek de voeding te zwak van te zijn. Van een vriend had ik die gekregen met een verkeerde voeding erbij.
 
black tiger bedankt voor je antwoord .ik denk dat ik er achter ben gekomen .weet niet of dat kan maar ik had nog een cat5 kabel van de switch na de desktop zitten .had twee maanden geleden een switch opzolder bij geplaatst

groeten norbert
 
Een cat5 of cat5e? Normaliter zou die ook gewoon gigabit moeten aan kunnen.
Dus als het aan die kabel gelegen heeft, dat kan zeker oorzaak zijn, maar dan moet er iets mis zijn met die kabel, pluggen of aansluiting.
 
oke .krijg morgen een tp link netwerk kaart binnen zal die dan even inbouwen en kijken wat ie dan doet .en dan kom ik er donderdag wel even op terug

bedankt voor het mee denken
 
Even nog een verduidelijking op mijn opmerking. Mensen zeggen vaak cat5 als ze cat5e bedoelen.
Als het echt een cat5 kabel was geweest, dan was je niet in de buurt van de 600 mbit gekomen. Dus als het 5 is dan is het cat5e. Maar 6a is natuurlijk beter.
Dus cat5e zou een gigabit moeten aan kunnen. Gewone cat5 niet maar die zie je niet (meer) vaak.

V.w.b. het meedenken graag gedaan, succes alvast met die netwerkkaart, ben benieuwd naar het resultaat donderdag.
 
hallo black tiger het lijkt dat het iets beter is geworden. ga volgende maand voor de zekerheid men kabel vervangen .kan er nu nog bij straks na de vebouwing niet meer .maar ga dan van de modem eerst na zolder en dan via de switch weer na de slaapkamer .dan is er 1 switch tussen uit .wil ook een kant en klare kabel halen

groeten norbert
 
De switches mogen op zich geen groot verschil maken als het maar goede zijn. TP-Link heeft ook goede. Waar je op moet letten is de doorvoersnelheid bij switches.
Maar alles wat minder kan is natuurlijk beter.
Succes alvast!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan