• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Snelheid langzamer en bereik slechter sinds nieuwe router

Status
Niet open voor verdere reacties.

Darkfeariex

Nieuw lid
Lid geworden
8 sep 2014
Berichten
3
Waarderingsscore
0
Hallo Allemaal,

Sinds een paar dagen heb ik een nieuwe router aangeschaft. De Linksys EA 6400. Voorheen had ik een oude versie van Sitecom ( router was ondertussen al 8 jaar oud).
Aangezien de internetsnelheid van UPC hoger lag dan wat de router aan kon, besloot ik om over te stappen op Linksys. Bovendien kon ik met Linksys de poorten veranderen ( om een game online te spelen met mensen) en dat kon ik met de versie van Sitecom niet.

Nu is mij opgevallen dat het WiFi bereik van Linksys veel lager ligt en tevens ook de snelheid..!
Op bekabeling haal ik gewoon netjes 120 MB snelheid, terwijl ik op WiFi niet eens 8MB haal.

Sinds ik de nieuwe router heb laden alle apps op mijn telefoon en tablet ook veel langzamer, filmpjes laden echt langzaam/niet ( prehistorie snelheid.. ik moet soms wel eens 5 minuten wachten voordat een filmpje van 3 minuten volledig is geladen), foto's uploaden duurt frustrerend langzaam voordat ze zijn verzonden, Safari of google chrome laden ook heel langzaam. ( ookal is mijn bereik 100%, alsnog laad alles heel langzaam. Dus dit heeft NIET met het bereik te maken).

Toen ik nog de oude sitecom had, werkte dit alles wel prima.
Nu ik een modernere router heb met betere specificaties verwacht ik dat deze ook beter werkt dan de oude Sitecom.

De Linksys heeft een 5Ghz functie. Ik had ergens gelezen dat de 2,4 Ghz langzamer zou werken als 5 Ghz aan staat.. dus deze heb ik uit gezet. Alsnog heeft dit geen vooruitgang geboekt.

Ik heb dit alles uitgetest terwijl alle andere apparaten die internet gebruiken uitstonden.

Wie van jullie weet wat het probleem is?
 
Het kan zijn dat je de firmware moet updaten dus op de supportpagina de nieuwste firmware ophalen. Verder kan het ook nog zijn dat je de regio goed moet instellen, ik heb een TP-Link en als die in de fabriekstand staat geeft hij maar de helft van de snelheid en sterkte dat heeft te maken met de wet in andere landen.
 
En anders het ding gewoon terug naar de winkel. Linksys is niet meer wat het ooit eens was, hoor ik wel meer.
In de praktijk zul je die 120Mbps ook maar zelden halen, dus daarvoor hoef je het niet te doen. Verder is die 120Mbps inclusief overhead, in de praktijk ongeveer 12MBps netto, dus al minder dan 100Mbps.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan