• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Snelheid USB3 overdracht

Status
Niet open voor verdere reacties.

Berend Jansen

Gewaardeerd
Lid geworden
16 dec 2013
Berichten
1.333
Waarderingsscore
45
Ter extra beveiliging heb ik een tweede externe USB3 HD van 4 GB gekocht.
Nu valt het me op dat het overzetten van ongeveer 40 GB vanaf de interne HD erg langzaam gaat:

592e761b2380e-usb3-snelheid.jpg


Gisteren heb ik het Thunderbirdprofiel (ruim 7 GB) vanaf de primaire SSD naar de externe schijf gekopieerd en dat ging bijzonder vlot.
Is de HD bezig te overlijden?
 
Hmmm... dit lijkt me niet goed...

592e7ee69c812-crystaldisk.jpg


Ik had al een vermoeden dat er iets mis zou kunnen zijn, omdat ik sinds een paar dagen de schijf hoor en dat tijdens een opslagactie het even stokt.
Gelukkig maak ik elke dag een image van alle partities.
 
En wat betreft jouw eerste post: kleine bestanden (zoals JPG bestanden) kopiëren naar een andere locatie gaat altijd langzamer dan je zou verwachten.
 
Maar wat betekent het dat Crystal Disk Info niets laat zien?
 
Welke regels zijn geel gekenmerkt?
Geen, zoals je in het screenshot ziet.
Er is helemaal niets zichtbaar. De partities zijn nog wel benaderbaar: bestanden kunnen worden geopend, gekopieerd etc. Het gaat alleen met enige vertraging.
Een InDesign document dat ik maandag heb gemaakt is niet meer te kopiëren naar een andere locatie.
Het maken van een incrementele backup met Acronis True Image 2014 gaat langzaam.
Gisteren is de bewerking zelfs afgebroken, omdat er een bestand (ik vermoed het bovengenoemde InDesign document) niet gelezen kon worden.
 
Controleer in het Bios bij Avanced of voor de harddisks SMART is gedeactiveerd.
Zo ja dan activeren en CrystalDisk opnieuw gebruiken.
 
Controleer in het Bios bij Avanced of voor de harddisks SMART is gedeactiveerd.
Zo ja dan activeren en CrystalDisk opnieuw gebruiken.
Bij vorige keren dat ik CDI heb gedraaid waren de gegevens normaal zichtbaar.
Ik zal na het kopiëren van bestanden en het opslaan van de image CDI nog eens draaien (zonder dat er schijfactiviteit is).
Ondertussen gaat het kopiëren tussen de 80 en 140 MB/s en de incrementele backup (wat niet meer dan een paar honderd MB zouden moeten zijn) via Acronis gaat tergend langzaam:

592ea3c24f7bb-acronis.jpg
 
Controleer de schijf eens op fouten (windows schijfcontrole). Kan soms wonderen doen (niet voor smart).
80-140 MB/s lijkt me niet abnormaal voor een harddisk. Toch? Wat zie je in HDtune? Van USB3 wordt de harddisk zelf echt niet sneller.
 
Controleer de schijf eens op fouten (windows schijfcontrole). Kan soms wonderen doen (niet voor smart).
80-140 MB/s lijkt me niet abnormaal voor een harddisk. Toch? Wat zie je in HDtune? Van USB3 wordt de harddisk zelf echt niet sneller.
Die 80-140 is van de ene externe HD naar de andere, dus dat is inderdaad netjes.
De haperingen doen zich voor bij de interne HD met drie partities (D, E en F).
 
Dan heb ik het verkeerd begrepen. Als je daar geen smartwaarden meer ziet, en die lage snelheid, dat belooft weinig goeds. Je zou de kabels nog eens kunnen loshalen en weer insteken, of andere kabels en aansluitingen proberen. Helpt dat allemaal niet, dan zou ik hem maar met pensioen sturen.
 
Het vreemde is dat af en toe de schijf met de drie data-partities bijna 100% in gebruik zijn. Ook het processorgebruik is dan opeens hoog.
Alleen Thunderbird, Irfanview en Taakbeheer staan open.
Er wordt niets geopend of opgeslagen.

592ee7df35451-taakbeheer.jpg
 
Het geheugen geeft 100 harde fouten per seconde, zie ik nu.
Kan dat wat betekenen?
 
Rot geheugen kan ook schijfproblemen geven, door beschadigde bestanden. Kun je eens memtesten?
 
Vandaag geen tijd meer voor.
Zal zien of dat morgen lukt.
 
Afspraak met de lokale computerzaak gemaakt om de schijf te vervangen.
Lijkt me de kortste klap...
 
Heb schijfcontrole op D: geprobeerd, leek het niet te doen en geannuleerd.
Kom even later weer: blijkt de pc opnieuw opgestart en bezig met "Scanning and repairing drive D".
Ondertussen staat deze actie al meer dan een uur op 72%. Is dat normaal?

593030b86c35b-schijfcontrole.jpg
 
ja je laat deze best gewoon doen ...
 
ja je laat deze best gewoon doen ...
Oké. Hoe lang kan dit duren?
Desnoods draait het de hele nacht door, maar ik heb morgen om 9.00 uur een afspraak bij de computerzaak.
Kan ik dan de pc "hard" uitschakelen d.m.v. de aan-/uitknop achter op de kast is een harde reset aanbevolen?
 
daar hij nu al 1 uur verder is zal deze ook niet meer op 72% staan vermoed ik ...hoelang dit kan duren daar heb ik geen antwoord op ..
op sommige systemen verloopt dit soepel en op andere systemen verloopt dit stroef ...
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan