• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Advies Software migreren naar andere PC

Status
Niet open voor verdere reacties.

speedo

Gewaardeerd
Lid geworden
2 okt 2011
Berichten
1.037
Waarderingsscore
12
Beste,

Een familielid heeft een zakelijk programma staan op zijn computer dat hij graag zou gebruiken op een reserve pc, om hem veel geld te besparen heb Ik een oplossing gevonden.
Ik heb dat "deels" kunnen oplossen door een image van HD te nemen en dit aan te passen aan het systeem van de nieuwe pc, ik moet U niet vertellen dat dit een lang verhaal is op deze manier, tegenover een schone installatie, staat er nu de hardwareproblemen van de nieuwe configuratie, de overtollige software die je meeneemt, de eventuele besmettingen die aanwezig zijn, maar toch kan het op deze manier lukken.
Nu is mijn vraag, zou het mogelijk zijn om het programma te kunnen isoleren uit de oude configuratie en in het nieuwe in te brengen zonder de setup te bezitten, of eventueel in bruikbare vorm "te gieten"?
 
Over welk programma gaat het en onder welk Operating System? Sommige "oudere" programma's kan je al eens integraal copiëren aangezien die soms maar 1 map gebruiken. De meeste programma's moet je "installeren" omdat windows daarvoor verschillende mappen gebruikt (users, appdata, program files, enz).
 
ik heb zelf hier eens deze vraag gekregen of het mogelijk was om een eerder duur programma (in aankoop) over te zetten met al de gegevens van klanten enz naar een andere computer ...
en ja dit is me destijds gelukt zonder tussenkomst van één of ander programma ...

*ik weet niet meer precies hoe ik destijds te werk ben gegaan maar het komt er op neer dat ik dus zowel het programma "Winfakt" als ook het klantenbestand met al de gegevens heb kunnen over zetten naar een nieuwe pc en deze tevens werkende heb gekregen …(de zoon werkt er nog steeds mee )
**het is wel zoals "artstudiog " vermeld dat je alles betreffende dat bepaald programma dient mee te nemen ...de registersleutels eveneens ...en deze dienen daarna op de andere pc wederom op dezelfde locatie te staan als waar je ze opgehaald heb van de "afgeschreven pc "
 
ik kom "toevallig" op een artikel uit genaamd Easeus Todo Pcmover wat niet alleen data kan overzetten naar een andere pc maar blijkbaar ook programma's ...lees meer hier over
 
Hallo, Het zou gaan over een boekhouding programma dat isabel zou heten, ik heb bestanden ervan gevonden in common files C drive, daar staan twee mappen ervan, spijtig genoeg werkt dit "ouderwets" prog alleen onder bestuurprogramma 32 bit, ik vond enige minuten geleden een programma, dat waarschijnlijk van toegevoegde programmaonderdelen een exe programma kan maken, het heet Innosetup, maar persoonlijk ken Ik het niet.
 
van " Innosetup" heb ik ook nooit eerder van gehoord ...ken deze dus ook niet ...
dat het programma nu op een 32 bits besturingssysteem staat dient géén probleem te zijn aangezien een 64bits besturingssysteem ook de map heeft "Program Files (x86) " *stel dat het programma zelf enkel te gebruiken is op een 32 bits systeem wat ik betwijfel , wel dan komt dat programma dus in de map program files x86 te staan .
 
Ziet er interessant uit, zoals Ik al zei heb Ik reeds een migratie van het complete configuratie uitgevoerd naar een nieuwe installatie hetzij dan 32 bit omdat het "oude programma" geen 64 bit "aankan".
De nieuwe installatie is compleet aangepast aan zijn nieuwe omgeving en werkt nu probleemloos, dus ook het bedoelde prog., toch speelt bij me de gedachte om de oude programmaonderdelen in een exe vorm te kunnen gieten, :)

ik kom "toevallig" op een artikel uit genaamd Easeus Todo Pcmover wat niet alleen data kan overzetten naar een andere pc maar blijkbaar ook programma's ...lees meer hier over
 
Ik had dit gehoord van mijn schoonbroer, en ben dan ook in die richting gaan denken zonder er verder bij stil te staan, waarschijnlijk moet ik nog meer leren "out of the box" te denken, mocht Ik het programma in exe kunnen hebben dan kon Ik gewoon een schone installatie maken en daar het programma installeren.

van " Innosetup" heb ik ook nooit eerder van gehoord ...ken deze dus ook niet ...
dat het programma nu op een 32 bits besturingssysteem staat dient géén probleem te zijn aangezien een 64bits besturingssysteem ook de map heeft "Program Files (x86) " *stel dat het programma zelf enkel te gebruiken is op een 32 bits systeem wat ik betwijfel , wel dan komt dat programma dus in de map program files x86 te staan .
 
is "isabel" geen online applicatie waarbij je je dient aan te melden en waar je dan verschillende modules kunt ophalen en of gebruiken … denk eerlijk gezegd niet dat je hier dus een uitvoerend bestand van kan aanmaken...
 
Misschien wel, heb nog niet de gelegenheid gehad om uit te testen, maar het is wel degelijk een app die je kan downloaden en installeren, Ik meld me nog later.
 
@Swaken wat bedoel jij daarmee … je kunt het Niet downloaden indien je je niet geregistreerd heb .. m.a.w. je dient een klant te zijn ...en dan komen we terug bij bericht #10
 
Laatst bewerkt:
De oplossing voor hen (Firma) is zeer simpel, iemand laten komen naar huis en het programma opnieuw laten installeren, kassa kassa, :worried:
 
Het is zakelijke software voor de zaak/bedrijf . Ik veronderstel dat dit kan ingebracht worden als beroepsonkosten .
 
Beste,

Een familielid heeft een zakelijk programma staan op zijn computer dat hij graag zou gebruiken op een reserve pc, om hem veel geld te besparen heb Ik een oplossing gevonden.
Ik heb dat "deels" kunnen oplossen door een image van HD te nemen en dit aan te passen aan het systeem van de nieuwe pc, ik moet U niet vertellen dat dit een lang verhaal is op deze manier, tegenover een schone installatie, staat er nu de hardwareproblemen van de nieuwe configuratie, de overtollige software die je meeneemt, de eventuele besmettingen die aanwezig zijn, maar toch kan het op deze manier lukken.
Nu is mijn vraag, zou het mogelijk zijn om het programma te kunnen isoleren uit de oude configuratie en in het nieuwe in te brengen zonder de setup te bezitten, of eventueel in bruikbare vorm "te gieten"?

Ik gebruik hiervoor EaseUS PC Trans. Deze kan programma's kopieren van de ene pc naar de andere (met behoud van instellingen - dus een geconfigureerd programma in 1 keer). Ik heb zo al verschillende programma's gekopiëerd naar mijn laptop. Zelfs mijn ingestelde office werkt identiek met een volumelicentie op mijn laptop (sommige programma's vragen een licentie andere weer niet). Proberen dus.
 
ik kom "toevallig" op een artikel uit genaamd Easeus Todo Pcmover wat niet alleen data kan overzetten naar een andere pc maar blijkbaar ook programma's ...lees meer hier over

Dit programma heet nu PC Trans, ik heb dit 2 maand geleden aangeschaft om desktopprogs ook op mijn laptop te zetten metv behoud van alle instellingen. De programma's kunnen in elke map of pc naar keuze gezet worden. Alle registersleutels worden ineens meegekopiëerd. Ik heb zo'n zestal programma's gekopiëerd zonder fouten.
 
@Swaken in bericht #10 maakte ik dat al duidelijk ...maar geeft men er geen erg aan !
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan