• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Software minstens Android 8

Status
Niet open voor verdere reacties.
Eigenlijk is het 1 grote commerciële boel geworden. Had jaren terug van mijn kinderen een Huawei dual sim gekregen. Best handig, kon ik de sim van mijn toenmalig werkgever er in kwijt. Geen geloop meer met 2 mobieltjes. Op een bepaald moment beslist mijn bank om de app aan te passen. Dag Huawei, niet meer bruikbaar. Heb nu een Galaxy A5 (2017). In het begin meer dan voldoende updates, maar nu is het precies heel stil. Ben benieuwd hoe lang deze nog zal voldoen.
Het probleem is dat oudere Androidversies op een gegeven moment geen beveiligingsupdates meer krijgen. Dan word het risico om bepaalde apps te gebruiken, zeker met een bankierapp.
Elk toestel heeft ook weer andere hardware, waardoor het per telefoon blijven ondersteunen met updates een kostbare zaak zal worden. En bedrijven moeten nou eenmaal winstgevend zijn. Zelf werk ik ook niet voor niets.
Daarnaast kan je ook nog via de browser bankieren, maar daar heb je dan (met als voorbeeld bij de Rabobank) weer wel een raboscanner bij nodig.
 
... Vraag ik toch gewoon of ik gewoon een aangepaste versie van hun krijg.
Daarnaast kan je ook nog via de browser bankieren, maar daar heb je dan (met als voorbeeld bij de Rabobank) weer wel een raboscanner bij nodig.

Het gaat niet alleen om de bank app's, want als je tegenwoordig in een radio-uitzending een bericht van 10 woorden naar een studio wil sturen heb je al een speciale app nodig, geen sms meer mogelijk, en voor elke radiostation een andere; een app voor NPO1, een app voor NPO2, een app voor NPO3, een app voor NPO4, een app.... etc.. En die app's hebben net zo goed de 'laatste' versies OS nodig, ondanks dat geen mens het onveilig vindt om het te laten lekken welk plaatje men aanvraagt.
Ook andere belangrijke app's hebben die eis.

Waar het naar mijn idee om gaat is dat er wordt voorgesorteerd op ID via die omnipresent smartphone (zie EU agenda), en de ontwikkeling daarvan mogen wij op onze manier betalen. Die dingen moeten echt veilig zijn, anders mislukt het en pikt het publiek het niet.
 
Dus als de bank beslist om Andoid8 niet meer te willen ondersteunen, Vraag ik toch gewoon of ik gewoon een aangepaste versie van hun krijg.
Ik denk alleen niet dat een bank dit voor mensen gaat doen. Kost hun natuurlijk een hoop geld.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan