• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Software uit Europa

WilhelmusB

Gevestigd lid
Lid geworden
21 feb 2016
Waarderingsscore
6
De bureau opties van windows maken het lastig bijna onbruikbaar voor mij. Dus er moet wat anders kopen.
Waarom zou ik helpen om iets groter dan groot te maken. Dus voorgenomen om alleen nog software te gaan gebruiken waarvan mijn geld voorlopig in Europa zal blijven. Dat lijkt misschien niet handig maar toch.
Softmaker Office heeft veel Duitse invloed klopt dit een beetje. Bestaat er nog meer?

Oja, nog iets ik geloof niet in gratis.

Voor bijna elk stuk software is er een Europees alternatief. Mooi overzicht kun je hier vinden als je er verder in wilt gaan (ook alternatieven voor Office staan hier):

En de hardware zou een Medion laptop kunnen worden.
Maak Europa groot!

Dan maar hopen dat er in Duitsland mensen zijn die mijn geld goed kunnen gebruiken.
Op elk product duidelijk zichtbaar zetten Made In gaat nu echt belangrijk worden.

Voor zover mij bekend wordt Medion wel nog altijd grotendeels in Duitsland gemaakt. Medion is een dochter onderneming van Lenovo. Dus wel eigendom maar niet de hele productie is naar China verhuist bij mijn weten.

Waar het gaat om opslag kan je ook nog overwegen om een NAS te nemen van bijvoorbeeld Synology. Dan heb je de opslag echt geheel in eigen beheer en ben je van geen clouddienst afhankelijk.

Nadeel het vraagt wel een (flinke) investering.

Terug
Bovenaan