• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

software voor iMac

Status
Niet open voor verdere reacties.

Dennis22

Gevestigd lid
Lid geworden
20 apr 2013
Berichten
457
Waarderingsscore
2
hallo allemaal,

Ik heb sinds kort een iMac klaargemaakt. (video probleem)
en nu heb ik een nieuwe SSD schijf gekocht, en wil ik graag een software opzetten voor de iMac..

Weet iemand misschien hoe ik daar aan kan komen?
 
Ik lees net in 1 van de posten dat jullie geen ondersteuning geven door links ed.
Mijn excuses voor de vraag! (ben wat te snel geweest)
 
Hallo Dennis,

Je zou Apple eens kunnen vragen of zij dit kunnen doen en wat de kosten daarvan zijn.

Anders eens zoeken op internet.
Want wij mogen jou daarin niet helpen.
 
Laatst bewerkt:
Als je een officiële IMac heb kan je de software toch gewoon weer downloaden via die computer?
 
Hallo aarie,

Nee komt goed, ik zal Apple eens vragen.
 
Als je een officiële IMac heb kan je de software toch gewoon weer downloaden via die computer?
Dat klopt inderdaad, alleen de vorige eigenaar heeft de IMac naar een bedrijf gebracht om hem te laten repareren.. alleen dat bedrijf is zo aardig geweest om de schijf achterover gedrukt te hebben. dus heb een nieuwe ssd schijf gekregen.. zodoende.
 
Nu heb ik een software weten te downloaden via de site.. alleen is als DMG bestand gedownload, en nu wil ik hem converteren naar ISO dmv PowerISO alleen die kan hem alleen ongeregistreerd converteren tot 300 mb.
 
Bedankt voor je tip Rubensky! Ga ik proberen.
 
stappen gevolgd.. maar krijg continue in beeld 'bootmgr ontbreekt'
 
Je harde schijf even opnieuw formatteren is de meest makkelijke optie.
 
na de schijf geformatteerd te hebben, krijg ik nog steeds dezelfde melding... dus nieuwe software kopen lijkt me het meest voor de hand liggend
 
Of even bij Apple informeren.
 
Nee, nieuwe software kopen heeft er niets mee te maken.

Je kan het met een bootable versie van Linux proberen:

  1. Boot the machine using the Live USB/CD.
  2. Install lilo sudo apt-get install lilo
  3. Fix the MBR using lilo using the command: sudo lilo -M /dev/sda mbr
Of anders met een Hirens boot CD:

View: https://www.youtube.com/watch?v=bd73hV0audU


Heeft er ooit Windows op die SSD gestaan?
 
Nee, het is een nieuwe SSD uit de winkel.
 
Welke versie van IOS probeer je te installeren?
 
Mac OS X 10.4.4 Restore Disc.dmg
 
De oude schijf ligt nog bij die reparatie bedrijf. en krijgen m niet meer terug..
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan