• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Opgelost Sorteren in Windows verkenner

Status
Niet open voor verdere reacties.

hotabibber

Gevestigd lid
Lid geworden
25 nov 2015
Berichten
287
Waarderingsscore
17
Hallo,

Eventjes een vraag omtrent de sorteer volgorde in Windows verkenner.

Wat is volgens jullie nou de juiste volgorde

1279 lvo
1279 lvo zegel 001
1279 lvo zegel 01

Bij oplopend sorteren wat moet er volgens jullie als eerste staan ?

In Windows wordt deze volgorde aangehouden

1275 lvo 002
1275 lvo 02
1275 lvo

Als ik sorteren aflopend kies krijg ik het volgende te zien

1275 lvo
1275 lvo 02
1275 lvo 002

Ik wil:

1275 lvo
1275 lvo 002
1275 lv 02

Hoe krijg ik dit zover?

Of moet ik alles her nummeren maar dat is een giga klus.
 
Ben bang dat je geen giga klus te wachten staat:

wat Windows tot nu toe deed / doet is logisch.
Wat jij wil bereiken kan door de bestanden handmatig stuk voor stuk te hernoemen

1275 Ivo hernoemen naar 00 1275 Ivo
1275 Ivo 002 hernoemen naar 01 1275 Ivo 002
1275 Iv 02 hernoemen naar 02 Iv 02

Kan ook in één keer :

Selecteer in de verkenner alle te hernoemen bestanden (eventueel middels de CTRL toets als niet álle bestanden uit een map hernoemd moeten worden), kies naam wijzigen, geef alleen de eerste een nummerieke andere naam, bijv. 00 (toegevoegd met letters) en druk de Enter toets. Elke volgende wordt oplopend genummerd.
 
Laatst bewerkt:
Daar was ik reeds al bang voor dat mij dit te wachten staat.
 
Mijn 1e bericht is inmiddels aangepast...………. kost je nog geen 5 seconden (werk)

Wanneer je wat minder bekend bent met de selectiemethodes binnen de verkenner :

wil je alle bestanden uit een map selecteren : klik op de bovenste, houd de Shifttoets ingedrukt en klik op de laatste. Alle bestanden worden nu / zijn geselecteerd voor een 'actie'.

Wil je van een map waarin (bijv.) 10 bestanden staan de 1e, 2e, 3e en ook nummer 7, 8 en 10 selecteren:
klik op 1, druk de CTRL toets in en klik (1 keer) op 2,3,7,8 en 10. Nummer 4,5,6 en 9 worden niet geselecteerd. Nummer 1,2,3,7,8 en 10 staan nu gereed voor een 'actie', bijv. de naam wijzigen.
 
Laatst bewerkt:
Ga hier mee aan de slag. Bedankt voor de uitleg.

Heel simpel allemaal gelukt
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan