Krijg jij het systeem wel te zien in de app en kun je het dan wel selecteren?
Zo niet dan kun je dit even uitproberen.
Probeer het volgende als je je SoundTouch system in de SoundTouch-app ziet maar dit niet kan selecteren:
Sluit de SoundTouch-app en open deze opnieuw
Controleer voor het systeem dat niet kan worden geselecteerd of dit is ingeschakeld en met je netwerk verbonden is:
- Bij draadloze verbindingen brandt het wifi-lampje van het systeem continu wit als er verbinding is
- Controleer bij bekabelde verbindingen of de netwerkkabel goed is aangesloten aan beide uiteinden
Zorg ervoor dat het Bose-systeem en het apparaat met de SoundTouch-app allebei zijn aangesloten op hetzelfde netwerk. Als de netwerknaam, het wachtwoord of beveiligingstype onlangs zijn gewijzigd, update je de netwerkinstellingen in de SoundTouch-app
Controleer of het Bose-systeem zich binnen het bereik van een sterk wifi-signaal bevindt. Bij een netwerkextender, -repeater of -toegangspunt verbreek je de verbinding om te bepalen of het probleem daarmee te maken heeft. Nadat je de verbinding hebt verbroken, verbind je het Bose-systeem opnieuw met het netwerk door dit binnen het bereik van de hoofdrouter te plaatsen en kijk je of er iets is verbeterd
Reset het systeem door het netsnoer één minuut los te koppelen (bij de SoundTouch Portable reset je het systeem door de aux-knop ongeveer 15 seconden ingedrukt te houden totdat er niets meer op het display staat)
Reset het apparaat met de SoundTouch-app. Dit doe je gewoonlijk door het apparaat opnieuw op te starten of de accu en/of het netsnoer één minuut te verwijderen
Reboot de router door het netsnoer 30 seconden los te koppelen
Controleer of er meer dan vier SoundTouch systems met hetzelfde netwerk zijn verbonden. Wifi-thuisnetwerken zouden ten minste vier draadloze SoundTouch systems moeten kunnen ondersteunen. Dit kan echter minder zijn afhankelijk van de netwerkcapaciteit
Internetapparaten die zijn aangesloten op hetzelfde netwerk, zoals smart-tv's, laptops, gameconsoles, Blu-ray-spelers, tablets en smartphones, nemen mogelijk te veel bandbreedte in. Als zulke apparaten grote hoeveelheden gegevens overdragen (bijv. videostreams), kan dit de bandbreedte verminderen voor andere verbonden apparaten zoals het Bose-systeem.
Verbreek de verbinding met deze apparaten en kijk of er iets verbetert.
Ga naar het instellingenmenu van de router en schakel tijdelijk de firewall van de router uit om te zien of deze de SoundTouch-functionaliteit blokkeert