• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Advies Spam maar criminele mails

Status
Niet open voor verdere reacties.
Goede morgen beste forumleden. Nog altijd dank voor jullie antwoorden en medewerking. Ik denk dat ik maar met de spam en met name dus wat ik vind criminele spam moet leven. V&G opperde al zoiets, iedereen krijgt wel zulk soort spam, en al komt het bij mij iedere week of meerdere keren per week, het valt nog mee en er is mee te leven. Vandaag weer dit:


Beste Leo,


Goed nieuws! We geven u graag de kans om onze nieuwe Gillette scheermesjes te testen. U krijgt het product gratis toegestuurd en mag het houden (keuze uit mannen of vrouwen product). Uiteraard horen we wel graag wat u van de nieuwe Gillette scheermesjes vindt.



Bij voorbaat dank voor het testen van onze producten.


The brands mentioned here are NOT affiliated with this promotion. We try to provide you with only the best offers. If you are not satisfied with our services you can unsubscribe here

Zoals al gezegd ik doe er niets mee, antwoord niet en unsubscribe niet. Ik geef het alleen even door dat het niet flauwekul is wat ik aankaart, het komt echt meerdere keren per week. Dit keer komt het weer van mark@maltamakelaar.nl. Het gaat in de ongewenste mail map, en het adres wordt weer geblokkeerd.

Verder heb ik allerlei adviezen opgevolgd en van alles al geprobeerd. Ik heb de C schijf 'opgeschoond o.a. via CCleaner, Hitman Pro, PrivaZer, Windows Repair enz. enz.. Ik ga vooralsnog niet over tot een volledige schoning van de PC, dus opnieuw beginnen, fabrieksinstellingen e.d. En als dat echt nodig is laat ik het doen, dat is me te ingewikkeld.

Maar zoals gezegd, behalve misschien wat vreemde indelingen en benamingen is er niets mis met de PC of de mail. Wellicht is ook de provider niet de beste, het wemelt daar klachten, maar om afscheid te nemen is ook nog geen optie. Het verhaal van een goede spamfilter blijft zoals gezegd hangen, d.w.z. het wordt wel geopperd, maar hoe het moet wordt niet vermeld. Of het nog moet is weer een ander verhaal. Momenteel verschijnt er spam in de spammap van UPC ook de opgegeven adressen van de criminele mail verschijnen daarin, maar zoals gezegd ze veranderen steeds van adres,

Zelf heb ik ook email adressen aangemaakt en aliassen. Ik wist voorheen niet wat het was. Ik had al gmail, heb nu ook Yahoo, outlook en AOL, echter deze werkt niet goed. Ik heb uiteraard de nieuwste versie geïnstalleerd en telkens komt de mededeling uw account is verouderd en dit account kan niet worden geopend, advies wachtwoord wijzigen en synchroniseren allemaal gedaan, helpt niet, nu een mail naar AOL gestuurd. Aliassen van Yahoo gemaakt, maar die zie ik nergens terug. Met alles gaan werken moet uiteraard nog gebeuren.

Zo weer even bijgepraat. Het heeft even geduurd, maar ben toch niet achter de computer weg te slaan. Maar het kost allemaal tijd en het gaat niet allemaal ineens goed. En er komt nu eenmaal veel tussendoor, het gewone leven gaat door. Zo o.a. smartphones op moeten waarderen en dat gaat tegenwoordig per smartphone, maar nergens staat hoe. Een app van de telefoonprovider gedownload, maar daar heb je ook niets aan, alleen maar reclame, uren bezig geweest om op te waarderen, uiteindelijk per PC gedaan. En verder veel tijd kwijt aan aansluiten van speakers op mijn retroradio. Nou dat was het weer, nogmaals dank voor de adviezen, ze worden opgevolgd, en als er nog wat is, meld ik me weer.
 
Man, man ,man toch , RuiterLeo
Als ik jouw afbeelding zie in #50
Jouw computer die is toch nog trager dan een slak als ik al die icoontjes van de openstaande applicaties zie in de taakbalk .
Buiten het stelen of verkopen van je e-mail adres , hoe kom je nog aan spam ?
Aboneren op nieuwsbrieven waarvan je niet eens weet wie of wat waar je jou gaat op aboneren .
Meedoen aan fake wedstrijden op internet en naar jouw e-mail adres gevraagd word , men moet jou trouwens kunnen via e-mail op de hoogte brengen of je bij de winnaars bent .
Meedoen aan enquetes invullen , en er ook naar je e-mail adres gevraagd word . Door het deelnemen aan de enquete word je hiervoor bedankt , en maakt u kans om één van de prijzen te winnen . Men moet u via e-mail op de hoogte kunnen brengen of u een prijs gewonnen hebt .
Weet je hoe ze dat vroeger deden toen er nog geen internet bestond ?
Omslagje in de bus met een reclamefoldertje en een krasbiljetje bij geadresseerd aan de bewoner van dit huis . Telkens had je gewonnen maar je wist nooit wat je gewonnen had . Wil je jouw prijs in ontvangst nemen moest je wel één of meerdere artikels uit hun catalogus bestellen .
Ja men wou weten wat men gewonnen had en als je binnen 5 dagen terugstuurde met een bestelling erbij maakte je kans op de hoofdprijs . De hoofdprijs was dan meestal een nieuwe wagen ter waarde van zoveel ........................
We zullen het ons maar wagen en een bestelling doen, krasbiljet bij de bestelling en naam en adres invullen .
Kreeg je jouw bestelling thuis met je prijs erbij . Een sleutelhangertje of ander klein geschenkje , jammer u behoort niet bij de winnaars van de hoofdprijs , misschien de volgende keer wel .
Bij je bestelling terug een krasbiljet , terug gewonnen ! Om je prijs in ontvangst te nemen , bestel minstens 2 artikels uit onze catalogus .
 
1) Jouw spamprobleem ligt buiten jouw pc dus opschonen helpt daar niet bij.
2) Steeds meer email adressen/providers nemen helpt ook niet.
2) Ziggo is m.i. géén slechte provider.
3) Als je een spamfilter wilt kun je "Mailwasher" proberen.
https://www.mailwasher.net/
Die wordt veel gebruikt en is gratis. Ik denk dat Mailwasher op de een of andere manier ook de lijst bevat die anders in de geadviseerde host file zou moeten komen, dus daar hoef je dan ook niets aan te doen.
4) Mss moet je hier eens naar toe gaan:
https://www.welzijnhoekschewaard.nl/activiteiten/computerinloop?date_publish=2018-10-01
5) Mss vind je hier ook nog iets nutigs:
http://www.seniorennet.nl/Pages/Thuis_op_internet/computerhulp.php
 
@leo,
Ik heb ooit eens het advies gehad om mijn wachtwoord van mijn Email Adres te wijzigen.
Lijkt simpel, maar het hielp ( in elk geval voor een tijdje )
 
Beste forumleden, met name V&G en Swaken. Alweer snel antwoorden, en uiteraard dank daarvoor. Zeker ook aan Swaken, alle informatie is welkom en ook kritiek, al heb ik persoonlijk liever opbouwende dan afbrekende kritiek. Maar ook dat geeft niet, doe er in elk geval niet moeilijk over. Alleen heb ik altijd moeite met veronderstellingen en met kwesties die aan je smaak of gevoel raken. Zo kan je je hele scherm vol zetten met pictogrammen of kiezen ze naar de taakbalk te verhuizen. Of helemaal niets neer te zetten, maar dan moet je mijns inziens een heel goede prof zijn en in jezelf een computer hebben als geheugen.

Een hoop van de icoontjes op de balk zijn dingen die je voor de tekst of waar dan ook voor, bijvoorbeeld 'onderweg met computeren' op internet, websites e.d. nodig hebt. Althans ik, ben ik met tekst bezig en moet ik een vreemd teken hebben, dan weet ik niet uit mijn hoofd waar die staan, moet ik de hele PC afzoeken, daar heb ik een einde aan gemaakt en een icoontje van speciale tekens neergezet, en zo van calculator, agenda, vergrootglas, verkenner, configuratiescherm enz. en uiteraard aan en uit, taakbeheer, de mail, de browsers, diverse players om dingen vanuit internet af te spelen (diverse players worden gebruikt), en uiteraard ook diverse programma's, ze staan erop, maar worden beslist niet allen gebruikt. Ik vind het makkelijk, maar is geheel persoonlijk. Ik heb echter nog niet gehoord dat icoons op je taakbalk je computer een slak maken. Ik heb een Acer PC met i7 processor, start volledig op binnen 20 sec. en door optimalisatie waar het kan is windows bij mij super snel.

Voor de rest heb je volkomen gelijk. Als leek, en dat ben ik, let je niet overal op, omdat je het niet allemaal weet, en soms zie aangevinkte zaken over het hoofd en vaak is aangevinkt de nieuwsbrief.. Voor hobby en niet achter de geraniums te hoeven zitten doe ik aan enquêtes mee, maar gerenommeerde, bekende namen maar ga daar niemand mee vervelen. Geldt ook voor forums en voor reviews. dat het heel verkeerd kan zijn daar heb je alle gelijk in. Maar neem een voorbeeld aan het eten, als je al die deskundigen moet geloven mag je niets meer eten. Het is een voorbeeld hé, heb er niets mee te maken is te snel geconcludeerd. Als je niets meer mag met je PC kan je hem beter bij de Kliko zetten. Verder al je voorbeelden volkomen gelijk en mij bekend, ben al 70, heb dus genoeg meegemaakt. En nogmaals dank voor je opmerkingen.


V&G, ik heb in de meeste gevallen gewoon je raad opgevolgd. Je hebt het vaak over opschonen gehad en je hebt uitgelegd wat het is (ik dacht aan iets heel anders) vervolgens meld je: Opschonen doe je alleen op je systeemschijf (dus waar je OS op staat). De rest noem ik gewoon wat opruimen/wissen .
Elders #22 stel je:
Daarom heb ik meerdere email adressen en aliassen zodat ik niet alles hoef te wijzigen, alleen het getroffen adres.
Alleen al bij webshops bv. heb ik al een stuk of 40 accounts. Allemaal met hetzelfde adres maar wel verschillend wachtwoord.
Voor mijn familie gebruik ik weer een ander email adres.
Ik gebruik nooit het hoofdadres dat ik van mijn provider heb gekregen. Altijd een subadres of alias. Dit omdat het wijzigen van het hoofdadres bij de provider lastige is.

Kortom je eigen adviezen.

En dat ga ik ook weer doen met die je nu gegeven heb, dus naar mailwasher en de anderen. Als het help ben ik weer een stukje verder. Blijft wat ik meerdere keren gezegd heb en ook weer bij #62. Het gaat vooral om de valse mails, daar wil ik best iets voor doen, maar niet mijn hele PC veranderen. Ook daaromtrent heb je gesteld: PC is goed, mail is goed, provider is goed enz.

Tot slot ook dank aan J van Toren, zal zeker wachtwoorden wijzigen, zal dat voor mijn oude en eventuele nieuwe e-mailadressen zeker goed bekijken.
Vriendelijk groetend, Leo.
 
Spam gewoon halsstarrig blijven openen: dat lost het probleem zeker op.
 
Beste Leono, ik heb uitgebreid uitgelegd dat ik met zulke berichten niets doe. Maar, zie de vergelijking met het eten (je mag van deskundigen niets meer eten), als ik de mail op mijn scherm krijg en het rijtje afga dan komt naast die mail op het scherm wat het inhoudt. Als je op de mail drukt, al dan niet automatisch verschijnt er daar naast wat het inhoudt. Als je overal op moet letten en alles moet voorkomen, ook al weet je niet waar een mail overgaat dan kan je je computer beter bij de vuilnisbak zetten. Je mag er toch wel iets meedoen met een PC. Ik antwoord niet, ga er niet op in en gooi het direct in de ongewenste mailmap. Als voorbeeld laat ik zo nu en dan zien wat die spam is. En waarom, omdat de vraag zo duidelijk is, hoe kom ik van die spam af, en nogmaals alle discussie en alle advies is welkom, maar welke forum dan ook, het gaat vaak de kant op dat de hele computer niet deugt en ik alles moet veranderen. Maar je hebt gelijk, ook voorbeelden helpen niet. Niettemin dank aan alle hulp dat ik van de berichten bij het starten af ben en bij het afsluiten geen hinder meer heb van de app. Dat zijn prima oplossingen. En mogelijk helpen de adviezen van V&G ook nog, maar dat moet ik nog proberen, zoals ik alles lees en probeer!. Groeten Leo.
 
Beste Forumleden,
Ik heb van jullie heel wat adviezen gehad, daarvoor dank, alsook voor alle discussies.
Uiteindelijk ging het allemaal om vervelende spam, door mij genoemd criminele spam. Om allerlei redenen heb ik wat voorbeelden getoond, waarom? mensen geloven je niet, hebben zelf nog nooit zoiets gehad, dus zal je ook wel wat hebben verzonnen. Maar nu kreeg ik dit: en ik verspreid het maar, en zal aangifte doen, maar is nog wat te vroeg nu. Of hebben jullie andere bevindingen.:

Нallо,



Ik!hоu jе аl ееn tijdjе in dе gаtеn оmdаt ik jе gеhасkt hеb dооr middеl vаn  ееn trоjаn virus in ееn аdvеrtеntiе ор ееn роrnо wеbsitе. Indiеn jе hiеr niеt  bеkеnd mее bеnt zаl ik dit еvеn tоеliсhtеn. Eеn trоjаnnvirus gееft jе dе  vоllеdigе tоеgаng еn соntrоlе оvеr ееn соmрutеr, оf еlk аndеr арраrааt. Dit hоud  in dаt ik аllеs ор jе sсhеrm kаn ziеn еn jе саmеrа еn miсrоfооn kаn insсhаkеlеn  zоndеr dаt jij hiеrvаn ор dе hооgtе bеnt. Zо hеb ik ооk tоеgаng gеkrеgеn tоt аl  jе соntасtреrsоnеn.



Ik hеb ееn vidео gеmааkt wааrор tе ziеn is hое jij jеzеlf bеvrеdigt ор dе  linkеr hеlft vаn hеt sсhеrm еn ор dе rесhtеr hеlft ziе jе dе vidео wааr jij nааr  kееk. Mеt ееn druk ор dе knор kаn ik dеzе vidео dооrsturеn nааr аllе  соntасtреrsоnеn vаn jе еmаil еn sосiаl mеdiа.




Аls jе dit wil vооrkоmеn mааk jе ееn bеdrаg vаn 1000  еurо оvеr nааr mijn bitсоin аdrеs (Аls jе dat niеt wееt, zоеk mеt  Gооglе "Вitсоin kореn").




Вitсоin adrеs: 1H4QkxT5xzanYoHv8heLF3Dx5BKStH1Sdk



Zоdrа dе bеtаling binnеn is wis ik dе vidео еn hооr jе nооit mееr vаn mij.  Ik gееf jе 72 uur dе tijd оm dе bеtаling оvеr tе mаkеn. Dааrnа  wееt jе wаt еr gеbеurt. Ik kаn hеt ziеn аls jе dе еmаil hеbt  gеlеzеn.
Ааngiftе dоеn hееft gееn zin, dеzе еmаil is nаmеlijk ор gееn еnkеlе  mаniеr tе trасеrеn еn mijn bitсоin аdrеs ооk niеt. Ik mааk gееn fоutеn. Аls ik  еrасhtеr kоm dаt jе tосh ааngiftе hеbt gеdааn оf dit bеriсht mеt iеmаnd аndеrs  hеbt gеdееld zаl dе vidео dirесt vеrsрrеid wоrdеn.



Hеt dеlеn vаn dit bеriсht zаl еr nаtuurlijk ооk vооr zоrgеn dаt аndеrеn dit  gааn kорiеrеn еn dаn kоm jе vаnzеlf wееr ааn dе bеurt.



Dе grоеtеn!


Nou dat is weer zo'n leuke mail. Op mijn PC heb ik geen camera en ook geen microfoon. Voor de rest lap in de bedreigingen aan mijn laars, zal me een zorg zijn. Maae wat is dit en wat moet ik ermee? Groeten Leo.
 
Even een aanvulling. Ik kan je moeilijk een adres van die chantagemail geven, want dat zie ik nergens. WEl kan ik je de eigenschappen van het bericht geven, maar daar staan diverse privé zaken in. Zgn Internetheaders voor dit bericht.
 
het beste is dat je deze mails negeert en je ga er best niet op in ...je neemt zelfs de moeite niet om deze te lezen ...zijn de mails die je toegezonden krijgt niet van je contacten verwijder je deze toch gewoon ..
*je bent zeker niet de enige echter til je er wel zwaar aan ...
voel jij je geroepen om een ander te steunen mag je ook mijn rekening spijzen …..:blush:
 
Dank @Emi , in elk geval een geruststelling. Ik krijg veel spammails, maar nooit bedreigingen of chantage. Daarom meld ik het maar en heb ook aangifte gedaan. Dit vind ik allemaal niet leuk meer. Ook is er iets met mijn emailadres: naam@chello.nl, er komt even een mail binnen en verdwijnt dan voor altijd. Alle binnengekomen emails ben ik al kwijt!! Moet ik daar een nieuwe topic van maken, want ik zit nu zeer om het hand.
 
Spam gewoon halsstarrig blijven openen: dat lost het probleem zeker op.
 
Leono, zie #68, ik blijf niet herhalen zoals jij, de pot verwijdt de ketel.
 
https://www.fraudehelpdesk.nl/valse-e-mail-melden/
Hier ook melden. Overigens zie ik dat er een oud Chello adres wordt gebruikt dat ooit gehact of gejat is. Die gejatte data worden gebruikt door en verhandelt door malafide organisaties/personen. Ik had vroeger ook een chello adres en nu wordt dat soms gebruikt, is altijd rotzooi en gooi ik meteen weg.

https://ziggoforum.nl/index/56/ een andere site (voorheen Chelloo.nl
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan