• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Spammers

Status
Niet open voor verdere reacties.
alles vervangen wat nog prima werkt
Ik heb hier nog een tv van 2012 staan, werkt nog goed genoeg naar mijn zin. Ik heb er dan wel een NVidea Shield TV Pro aan zitten om dat oude beestje smart te krijgen.
Verder ben ik ook niet van de nieuwe technieken, had mijn reactie zelfs al op een brief geschreven.... maar helaas kom ik geen adres van NCF tegen. Dan maar via mijn pc
icon_mrgreen.gif
 
Dat is dus iets waar men mee zou moeten ophouden. En ik geloof dat dat prima kan.
Zeker, maar dat doet men dus niet omdat het geld oplevert en daar draait alles om.
Ik ga daar ook niet in mee en mijn Smart TV is inmiddels ook dik 12 jaar oud maar doet het nog perfect.

Wij kunnen het, maar als we allemaal met alle spullen 20 of 25 jaar zouden doen dan zouden alle fabrieken ook failliet gaan want dan verkopen ze te lang niets meer denkelijk.
Het is niet voor niets dat men opeen gegeven moment TV's is gaan bouwen die minder lang mee gingen. TV's van vroeger gingen te lang mee, dat leverde niks op. ;)
 
TV's van vroeger gingen te lang mee, dat leverde niks op.
Ik denk dat dat een erg zwart-wit antwoord is. Het klopt dat we in een consumeer maatschappij leven, en dingen gaan inderdaad minder lang mee. Vroeger werd witgoed na ruim 25 jaar weggedaan omdat het weg stond te roesten. Het werkte dan nog wel. Tegenwoordig gaat een gemiddelde koelkast 10 tot 15 jaar mee.
Waar ook een groot verschil in zit is dat men vroeger 2 maandsalarissen kwijt was voor een nieuwe tv. Ging daar na een paar jaar iets aan stuk dan liet je het repareren. Een reparatie was immers goedkoper dan een nieuwe dure tv.
Tegenwoordig heb je voor een weeksalaris al een redelijke tv. Gaat er iets aan stuk dat is een nieuwe goedkoper dan het laten repareren, aangezien het uurloon te duur is.
Vroeger werd er dus genoeg verdiend aan een apparaat dat 25 jaar mee gaat (verhouding materiaal/uurloon was toen anders)

Nog iets anders over de huidige tv's: Ze moeten steeds platter worden en meer rekenkracht krijgen (4K en 8K kost meer rekenkracht, app's worden zwaarder). Meer rekenkracht betekend meer warmte, en dat heeft een grotere ruimte of extra koeling nodig. In een zo plat mogelijke behuizing is dat erg lastig. Bij nieuwe tv's met veel rekenkracht in een platte behuizing verwacht ik dus een kortere levensduur. Daarom ben ik ook voorstander van een externe apparaat voor de smartfuncties.
 
Tip voor @Rubensky en @dekort : schakel een notificatie in:
Code:
De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via <a href="https://haveibeenpwned.com/" target="_blank">have i been pwned?</a> kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel <a href="https://www.nationaalcomputerforum.nl/index.php?account/security">jouw wachtwoord</a>a> of schakel de twee-stappen-verificatie in.
Ik zag dat nog niemand dat had gedaan, maar ik heb de notificatie aangemaakt. Dank hiervoor.
 
Ik denk dat dat een erg zwart-wit antwoord is. Het klopt dat we in een consumeer maatschappij leven, en dingen gaan inderdaad minder lang mee. Vroeger werd witgoed na ruim 25 jaar weggedaan omdat het weg stond te roesten. Het werkte dan nog wel. Tegenwoordig gaat een gemiddelde koelkast 10 tot 15 jaar mee.
Waar ook een groot verschil in zit is dat men vroeger 2 maandsalarissen kwijt was voor een nieuwe tv. Ging daar na een paar jaar iets aan stuk dan liet je het repareren. Een reparatie was immers goedkoper dan een nieuwe dure tv.
Tegenwoordig heb je voor een weeksalaris al een redelijke tv. Gaat er iets aan stuk dat is een nieuwe goedkoper dan het laten repareren, aangezien het uurloon te duur is.
Vroeger werd er dus genoeg verdiend aan een apparaat dat 25 jaar mee gaat (verhouding materiaal/uurloon was toen anders)

Nog iets anders over de huidige tv's: Ze moeten steeds platter worden en meer rekenkracht krijgen (4K en 8K kost meer rekenkracht, app's worden zwaarder). Meer rekenkracht betekend meer warmte, en dat heeft een grotere ruimte of extra koeling nodig. In een zo plat mogelijke behuizing is dat erg lastig. Bij nieuwe tv's met veel rekenkracht in een platte behuizing verwacht ik dus een kortere levensduur. Daarom ben ik ook voorstander van een externe apparaat voor de smartfuncties.
Met dat laatste ben ik het niet helemaal eens hoor. Ja er is meer rekenkracht nodig maar hedendaagse chips zijn steeds zuiniger en worden minder warm daardoor. Technieken zoals LED zorgt juist voor veel minder warmte. Plasma wordt bijvoorbeeld echt veel warmer en daar had je dus een airflow nodig. Vandaag de dag is een externe mediabox op de wat duurdere TV's ook helemaal niet meer nodig omdat die CPU's snel zat zijn.
 
Ik denk dat dat een erg zwart-wit antwoord is.
Dat valt reuze mee want ze wilden meer verkopen, dus werd er ook goedkopere elektronica gebruikt wat ook als voordeel had dat ze minder lang mee gingen.
Het was ook slechts een voorbeeld.
Maar ik vind dat verdienmodel van vroeger ook een beetje te zwart/wit gedacht. Ook toen had je al goedkopere TV's net als nu.
Als mijn TV nu stuk gaat, heb ik misschien wel voor een weeksalaris een nieuwe, maar moet ik eerst maar zien te sparen dat ik een weeksalaris "vrij" heb om dat uit te kunnen geven. En dan kan ik een goedkoop prulmodel kopen. Nog even los van dat ik geen 5 a 600 euro weeksalaris heb.
En dan zou repareren goedkoper zijn, maar door al die elektronica van nu is dat zelf zowat niet meer te doen en dan wordt reparatie duur ja.
De TV's van zelf werden vaak gerepareerd door mensen die dat zelf deden, ook voor anderen, tegen een leuk prijsje want in de winkel was dat ook toen al erg duur, dus dat heeft weinig met verdienmodel te maken.
De prijzen lagen in de tijd die jij bedoeld (nog langer geleden) zo hoog omdat toen weinig mensen zo'n ding kochten. En alles is in het begin erg duur. Wat later had je ook wel een TV voor 150 of 200 gulden (ook een weeksalaris toen) als je wilde. Want toen kocht iedereen TV's.
Anyway, ik meen ook eens ergens een stuk gelezen te hebben dat er we over nagedacht was te zorgen dat spullen geen 20 jaar meer mee gaan omdat er verloop moet zijn om economisch in orde te kunnen blijven.

Nog iets anders over de huidige tv's: Ze moeten steeds platter worden
Dat is ook weer zoiets. Waarom moeten ze platter? Dat heeft met name te maken met design en met moderner design verkoop je weer meer.
Want qua geluid vind ik die oude grotere kasten nog steeds beter en voller klinken dan die platte TV's.
Dus eigenlijk heb je dan weer een soundbar nodig, en ziedaar... alweer een product wat ze dan kunnen verkopen. Er is allemaal wel over nagedacht hoor.
Ze kunnen nu ook wel groter door dat platte, dat klopt, maar je weet ook wat die grootte in het begin kostte. ;)
 
Dat valt reuze mee want ze wilden meer verkopen, dus werd er ook goedkopere elektronica gebruikt wat ook als voordeel had dat ze minder lang mee gingen.
Het was ook slechts een voorbeeld.
Maar ik vind dat verdienmodel van vroeger ook een beetje te zwart/wit gedacht. Ook toen had je al goedkopere TV's net als nu.
Als mijn TV nu stuk gaat, heb ik misschien wel voor een weeksalaris een nieuwe, maar moet ik eerst maar zien te sparen dat ik een weeksalaris "vrij" heb om dat uit te kunnen geven. En dan kan ik een goedkoop prulmodel kopen. Nog even los van dat ik geen 5 a 600 euro weeksalaris heb.
En dan zou repareren goedkoper zijn, maar door al die elektronica van nu is dat zelf zowat niet meer te doen en dan wordt reparatie duur ja.
De TV's van zelf werden vaak gerepareerd door mensen die dat zelf deden, ook voor anderen, tegen een leuk prijsje want in de winkel was dat ook toen al erg duur, dus dat heeft weinig met verdienmodel te maken.
De prijzen lagen in de tijd die jij bedoeld (nog langer geleden) zo hoog omdat toen weinig mensen zo'n ding kochten. En alles is in het begin erg duur. Wat later had je ook wel een TV voor 150 of 200 gulden (ook een weeksalaris toen) als je wilde. Want toen kocht iedereen TV's.
Anyway, ik meen ook eens ergens een stuk gelezen te hebben dat er we over nagedacht was te zorgen dat spullen geen 20 jaar meer mee gaan omdat er verloop moet zijn om economisch in orde te kunnen blijven.


Dat is ook weer zoiets. Waarom moeten ze platter? Dat heeft met name te maken met design en met moderner design verkoop je weer meer.
Want qua geluid vind ik die oude grotere kasten nog steeds beter en voller klinken dan die platte TV's.
Dus eigenlijk heb je dan weer een soundbar nodig, en ziedaar... alweer een product wat ze dan kunnen verkopen. Er is allemaal wel over nagedacht hoor.
Ze kunnen nu ook wel groter door dat platte, dat klopt, maar je weet ook wat die grootte in het begin kostte. ;)
Helemaal gelijk maar ik zou mezelf niet zijn als ik altijd iets anders moet vinden :p.
Mijn moeder heeft altijd B&O gehad. Paar jaar geleden gaf dat ding na een lange tijd min of meer de geest. Merken zoals B&O gaan sowieso al langer mee maar goed.
Omdat ze het geluid in dergelijke TV's als min of meer vereiste ziet is ze overgestapt naar een Loewe. Dit zijn TV's die je zomaar 4 a 5k kosten. Het geluid van die apparaten zijn echt uitermate goed. Geen soundbar, niets nodig. Maar daar betaal je natuurlijk ook wel voor.
 
Merken zoals B&O gaan sowieso al langer mee maar goed.
Is ook weer een A merk en hangt ook weer een ander prijskaartje aan. :) In dat geval klopt dan we het verdienmodel waar Gouwepeer het over had.
Loewe heeft inderdaad hetzelfde, die zijn zelfs nog duurder inderdaad.
Vroeger hadden we zo'n winkel hier in de buurt, maar die is weg. Daar kon ik nog wel eens gaan luisteren maar dat mooie volle bas geluid heb ik nog nooit uit een platte TV horen komen zoals dat in een grote TV klonk, want je mist gewoon de galm omdat die grote TV ook als galmkast gebruikt kon worden.

Nu kan ik me wel voorstellen dat ze bij TV's van enkele K's daar uiteindelijk toch wel een oplossing voor hebben gevonden om dat toch goed te laten klinken. Dat mag dan inderdaad ook wel voor die prijs. :)
 
Ook toen had je al goedkopere TV's net als nu.
Ik meende dat de tv's toen in verhouding veel duurder waren dan nu. Kleine kanttekening: internet was er toen nog niet (in elk geval niet zoals we het nu kennen) en de winkel waar ik dan wel eens kwam had alleen de A-merken. Met het hedendaagse internet kom ik via Google een tv voor €107,99 tegen.

Wat later had je ook wel een TV voor 150 of 200 gulden
Dat soort aanbiedingen kwam ik dan weer net niet tegen bij de plaatselijke tv/audio zaak, vandaar mijn eerdere bericht (die dan bij deze gelijk weer is ontkracht). Zolang mijn huidige tv (in 2012 gekocht voor €399,99) het blijft doen vind ik het prima :)
 
Dus eigenlijk heb je dan weer een soundbar nodig, en ziedaar... alweer een product wat ze dan kunnen verkopen.
De consument word ook wel steeds veeleisender, dus stereo is al niet meer genoeg. Persoonlijk heb ik liever een AV-receiver die zowel bij surround als in stereo goed geluid kan geven. Maar ik ken ook mensen die niets liever dan hun compacte soundbar willen hebben. Maar inderdaad, ook weer een product wat ze kunnen verkopen, en waar ook vraag naar is. Kijk maar eens op een gemiddelde zaterdag hoe druk het bij de Maffiamarkt is met mensen die "toch niet gek" zijn.
 
De consument word ook wel steeds veeleisender,
Dat klopt, maar dat is waar Leono het juist over had, dat wij niet alles moeten willen.
Echter het is gewoon een gevolg van voortschrijdende techniek en wat mensen zelf willen.

Ik meende dat de tv's toen in verhouding veel duurder waren dan nu.
Ligt er aan welke tijdsperiode je als "toen" betiteld. A merken waren zeker duurder. En er was nog geen internet. Maar toen had je ook al winkels met witmerken zoals De Witte Hal en Maxwell. En wij gingen vaker naar Duitsland winkelen bij de Allkauf en de Plaza (zo heette dat toen) en daar hebben we ook goedkope TV op de kop getikt. Geen 150 gulden maar 275 gulden volgens mij. Zat (voor toen) toch alles op.
De meer gerenommeerde audio/TV zaak verkocht die goedkopere TV's niet, zat minder winst op dus niet zo interessant. En zo hield hij een bepaalde soort klantenkring ook.
Gelukkig is die ongein met de komst van internet wel afgelopen. Dat heeft heel veel veranderd. Niet allemaal ten voordele, maar heel veel wel.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan