• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Specifiek scanprogramma gezocht

Status
Niet open voor verdere reacties.

hotabibber

Gevestigd lid
Lid geworden
25 nov 2015
Berichten
287
Waarderingsscore
17
Hoi,

Ik ben opzoek naar een programma al dan niet betaald die het volgende kan Voor deze taken moet ik nu meerdere programma's gebruiken.

1) scannen
2) gescande afbeeldingen recht zetten niet in 45 graden, 80 graden maar precies
3) de scan's vergroten naar 200 %
4) de scan's bewerken door middel van een kader om een bepaalde plek te plaatsen

Ik gebruik nu de volgende programma's.

Paint.net om te scannen, te bewerken en uitvergroten

Adobe photoshop of Microsoft foto om ze recht te zetten bij scheve scans.

Maar het liefste wil ik dit dus in 1 programma hebben en het liefst in het Nederlands maar als dat er niet is , maar wel in het Engels hoor ik het graag.

Hoop dat dit bestaat. Zo niet dan moet ik hiermee verder gaan.
 
in welk formaat wil je de afbeeldingen?
je kan toch ook vanuit Adobe een scan makken
 
JPG

Adobe Photoshop verwijst naar een extern programma
 
in adobe kun je bij bestand kiezen voor inporteren als het goed is staat daar je printer bij
ik heb een epson printer en daar kan ik instellen dat hij de scan automatisch recht zet
 
Ja dacht ik ook. Dat is de TWAIN driver waarmee je van scanners kan importeren. Ik gebruik het zo al jaren. Ik moet wel zeggen dat ik met losse scanner werk, niet een PSC.
 
Dank voor de reacties.

Hebben jullie de Adobe Photoshop Cloud? Deze gebruik ik, en hier zie ik het niet bij staan. Ik heb ook twee Epson All In One's

WF 2510
WF 7710 (A3 printer/ scanner)

Gevonden. Beetje onlogisch van Adobe om Importeren niet gelijk onder Exporteren te zetten maar een stuk verderop in het rijtje.
 
Dank voor de reacties.

Hebben jullie de Adobe Photoshop Cloud? Deze gebruik ik, en hier zie ik het niet bij staan. Ik heb ook twee Epson All In One's

WF 2510
WF 7710 (A3 printer/ scanner)

Gevonden. Beetje onlogisch van Adobe om Importeren niet gelijk onder Exporteren te zetten maar een stuk verderop in het rijtje.
laat je nog wel iets weten of het is gelukt
 
Spidy,

Net boven jouw reactie schreef ik het volgende:

Gevonden. Beetje onlogisch van Adobe om Importeren niet gelijk onder Exporteren te zetten maar een stuk verderop in het rijtje.

Het is dus reeds gelukt
 
Ik heb de titel van dit topic gewijzigd. De titel die dit topic nu heeft zegt iets over de vraag.
 
Ik werk ook met Photoshop CC maar vind die scan/import modus (WIA) te beperkt. Ik verkies toch een stap meer om dan met de software van de scanner/printer meer mogelijkheden te hebben om een kwalitatieve scan te doen. Ik werk met Canon en heb het zo ingesteld dat na een scan meteen Photoshop opent en de scan laat zien. Maar uiteraard ieder zijn meug, he.
 
Hoi Gie,

via importeren haal ik alleen de scan binnen, maar altijd zonder enige bewerking. Alle regelaars in de scanner-interface staan bij mij in het midden, om een zo neutraal mogelijke afbeelding te krijgen. Eenmaal in Photoshop start ik de bewerking. Ik doe dit omdat ik meestal de eerste scan bewaar, en later pas verder bewerk, en dan heb ik altijd hetzelfde uitgangspunt om mee te starten in Photoshop. Dit met het idee dat de beste bewerking is één maal bewerken; m.a.w., één maal bewerken in de scannersoftware, en later nogmaals bewerken in een Photoshop levert vrijwel altijd een lagere kwaliteit.

Het enige wat ik wel per afbeelding in de scannersoftware instel is of het kleur of grijswaarden zijn, en de resolutie. Hierdoor gebruik ik dus eigenlijk zelden de interface van de scanners.

Maar ieder zijn meug, ieder zijn workflow, inderdaad.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan