• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Speedfan, welk onderdeel regelt gpu ventilator ?

  • Onderwerp starter Verwijderd lid 166019
  • Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
V

Verwijderd lid 166019

Gast
Dag mensen, lang hier niet geweest, na zelf wel gezocht te hebben, dat nu toch hier maar even probeer. Ben wat met speedfan aan het pingelen geweest, en lijkt dat toch één en ander, na lang knoeien, de ventilatoren wat aan het beheersen weet te krijgen nu. Probleem is, weet niet welke fan van welke sensor wat afleest, maar omdat zelfde temperaturen voor meeste wel gelijk zijn, zo ongeveer, zo maar wat gelaten eerst. Komt ongeveer neer op zodra 70 graden word bereikt, dan maar flink de rotationees (rpm's) opschroeven, en leek me dat dan haast wel goed moest komen. En lijkt ook zo te zijn, probleem is dat nergens gpu volgens mij heb ingesteld, maar toch reageert die op speedfan. Weet dit, doordat, als ntune op 100 % zet, daarna speedfan inschakel, geluid ineens zachter wordt. Iemand idee? Onder het kopje "Fan Control" kan je "controlled speed" en "temperatures" instellen. De eerste is neem ik aan welke ventilator en de tweede welke sensor. Dan kan je kiezen uit een lijst bij elke, onder de eerste vind ik niks over een Gpu, wel aux twee keer en systeem. Onder kopje "temperatures" staat Gpu wel aangegeven. Iemand die weet of toch onder andere naam de ventilator van de gpu ergens is aangegeven ? En pwm1 pwm2 pwm3 staat ook hier en daar erbij, zover ik begreep is dat andere betere manier van afstellen, dan op temperaturen afgaand, maar oud moederbordt, lijkt me dat daar vanaf kan blijven, maar raar dat er wel bij vermeld staat, maakt het er niet simpeler op. Zo eerst maar, gooi het even in de groep, bedankt iig wie tot zover heeft gelezen (vanaf het begin en niks oveslaand hè ?).
 
Argh, kan eigen vraag niet verwijderen hier, is Immers ook zo, beetje omslachtig denk achteraf, nou ja, niks aan te doen dus. Maar heb speedfan alle instellingen maar verwijderd, en met ventilator op voluit gekeken welke instellingen hem af konden remmen, en welke dan dus degene was die je daarvoor gebruiken kan. Onder kopje "Fan control" bij temps Gpu ingesteld, en bij "controlled speed" wat denk ik de ventilators zelf zijn, rijtje maar af gegaan, gezien gpu daar niet er in het rijtje bij staat. Zodra pwm 1 aanklik (en daarna ok) dan reageerde de ventilator en draaide die veel zachter (zoals had ingesteld neem ik aan), bij andere opties deed die dus niks. Pwm niet op moederbord, gezien daar vier draden naar de ventilator voor nodig zijn, lees ik. Maar misschien natuurlijk dat wel de ventilator van de gpu via de pci op die manier kan afgelezen, daar niet aan gedacht. Dus wel opgelost voor nu, al hoop ik speedfan wat beter te begrijpen nog. Maar wat me van meeste belang was wel opgelost eerst nu. Kan op opgelost dus, a.u.b..
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan