• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Speedtest verschil

Status
Niet open voor verdere reacties.

willem269

Gevestigd lid
Lid geworden
22 dec 2014
Berichten
215
Waarderingsscore
8
Mijn vrouw en ik zitten enkele meters uit elkaar met onze desktops. Zij klaagt over traagheid. Bij speedtest komt ze op 11.000 download, 4.900 aan upload. We hebben een DSL 50 abonnement.
Ik krijg via dezelfde speedtest waardes tussen de 33.000 en 45.000 en een upload tussen 5.500 en 11.000.
Heeft iemand een idee hoe dit kan?
 
Reset het modem eens
Soms kan de verbinding niet helemaal lekker zijn tussen het modem en een computer.
 
Aangesloten via WiFi of bekabeld?
in geval van bekabeld: bekabeling controleren en de instellingen van de netwerkkaart. 11.000 download komt dicht bij de theoretische maximum snelheid van een 100 Mbit netwerk kaart. Test ook eens met een andere kabel.

Wifi:
Kijk eens naar obstakels tussen de computers en de router. Als er tussen haar computer en de router bijvoorbeeld precies de meterkast zit, of een gewapend betonnen muur, terwijl bij jouw computer geen obstakels zitten, kan daar al een flink verschil tussen zitten.

Verder, als ze speedtest draait of een groot bestand binnenhaalt, is dan de snelheid constant of fluctueert het veel?
 
Gebruiken jullie dezelfde speedtest? In dezelfde browser? Op hetzelfde moment of na elkaar. Tegelijk heb je altijd verschillen. Na elkaar zouden deze kleiner moeten zijn.
 
desktops zijn meestal bekabeld.
misschien staan de netwerkpoort in je router anders ingesteld
 
Over het algemeen kan je in een standaard router van de provider de snelheid van de poorten niet aanpassen.
 
Ja dat kan dus wel bij bepaalde providers. Bij de providers die een Fritzbox leveren kan de power safe mode aan staan voor andere poorten.
Die kun je wel zelf op full power zetten.
Alleen zou dan de snelheid nog een stuk langzamer moeten zijn dus dat het die optie is lijkt me hier niet aan de orde.
Maar eens afwachten op Willem's reactie.
 
Het klopt. Ik zeg ook niet dat het nooit kan. Er zijn er enkelen waar het wel kan. Meer waar het niet kan.
 
Dat is correct, maar ik wilde specifiek een de Fritz onder de aandacht brengen omdat deze door enkele providers gebruikt wordt.
 
Ik heb sinds gistermiddag 1000mb via de glasvezel, maar ik merk wel verschil als je verbind met het ene dan wel het andere station, en dat verschil kan veel uitmaken via Ookla.
Ik kom op ruim 900 uit, zowel up als download.
 
Inmiddels is er iemand geweest. Er komt inderdaad 200 binnen via een bekabelde laptop aan de router. En in de kamer, waar we eerder circa 20 hadden, komen we met een langere Wlan antenne in plaats van de kleine van Fritz boven de 100.
Dus toch maar niet bekabelen (geen kruipruimte, geen kelder) of de router naar de kamer waar de computers staan. Te vee; had en breekwerk voor te weinig verschil.
Maar 900, zoals Dirk hierboven, pfff, wat zal dat snel zijn!
 
via het stopcontact is vaak een goed alternatief als je geen kabels wilt trekken
1637924814282.png
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan