• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Spionage Gebruikersaccounts

• Onderwerp starter Onderwerp starter evelienjanssen
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
E

evelienjanssen

Gast
Hallo allemaal,

Ik heb vernomen dat er een programma bestaat dat een (of meerdere) gebruikers van je computer bespioneert. Er wordt dan een vorm van logboek aangemaakt (kladblokformaat), waarin alle gegevens van die gebruiker vermeld staan (welke programma's geopende en genstalleerd werden, welke bestanden geopend werden etc...) Het bestand begint steeds met "BOOT naam gebruiker ..."

Wie kan mij vertellen welk programma dat is en waar ik het kan vinden?

PS Ik ben zelf niet genteresseerd in zo'n programma'tje, maar zou graag weten hoe je het kan stopzetten!!

Groeten,
Evelien

Dat zal waarschijnlijk een keylogger zijn, bedoel je dat iemand dat programma op jouw pc heeft geinstalleerd, of dat dat vanuit interet erop is gekomen, als iemand het op jouw pc heeft geinstalleerd is vaak de toetscombinatie om dat kaldblok bestan op te roepen ctr-alt-K als je het eraf wilt hebben kan je eventueel ook een hiajck logje maken, dan zien we het programma als het goed is wel zitten en kunnen we zien of het verwijderbaar is.

Het programma werd genstalleerd op de computer van een vriend, vandaar dat ik geen exacte omschrijving kan geven ...

Ik zal eens vragen of hij het op die manier kan oproepen ...

Eventjes geduld!

Alvast bedankt,
Evelien

Het gaat weldegelijk om een programma dat door een persoon op de computer werd genstalleerd, maar ik weet niet of het opgevraagd kan worden via de toetsencombinatie ctrl+alt+K.

Kan je ook gebruik maken van programma's als spybot of ad-aware of spyware doctor om dit programma'tje te verwijderen, of moet je echt dat ding met die ingewikkelde naam aanmaken?

Alvast massa's bedankt ;)
Evelien

Je kan eerst eens proberen middels ad-aware en daarna met spybot te scannen, dez eoekn als het goed is ook naar keyloggers, daarna zou ik toch een hijack logje maken want daar kunnen we precies in zien of er nog meer in staat. Het hoe en wat lees je hier klik hier

klido! Ik ga het proberen!

Heeeeeeel veel bedankt voor de informatie en om mij te helpen natuurlijk!

Groetjes:
Evelien

Tuurlijk. We doen het graag. :)

Enige dat ik ken is dat er een programma is die je op je pc kunt instaleren die een soort log met tekst en afbeeldingen maakt van andere gebruikers op jou pc.
Dus stel je verdenkt je kind dat hij sex sites bekijkt of iets dergelijks dan kun je later onder jou inlognaam zien waar hij allemaal is geweest in de pc en op het internet.
Dus niet vanuit jou pc bij jou thuis kijken wat een ander op een andere pc heeft gedaan.
(dat is er ook wel maar dat zou hacken wezen van een pc en dat doen we niet hier) :rolleyes:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan