• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Advies Springende pagina's

Status
Niet open voor verdere reacties.

Leono

Enthousiast
Lid geworden
20 jan 2013
Berichten
2.537
Waarderingsscore
157
Waar ik al geruime tijd nogal veel last van heb, zijn springende webpagina's.

Toelichting:

Ik heb altijd een aantal vastgepinde tabbladen. Die blijven nooit op hun positie staan, ook al heeft er géén pagina-vernieuwing plaats gevonden. Ze gaan meestal helemaal naar beneden. En dan moet er dus weer omhoog gescrold worden.

Volgens mij ligt het niet aan de browser. (Ik gebruik nu Opera).

Het zou helpen als ik wist waardoor dit verschijnsel veroorzaakt wordt.

Kan iemand mij dit alstublieft uitleggen?
 
Hallo porrelaar,

Doordat deze kleine ergernis al langdurig aanwezig was en ik eveneens langdurig steeds maar wisselde tussen Firefox en Opera (en weer terug en vice versa) dacht ik dat het niet aan de browser lag.

Maar ergernissen vallen natuurlijk het meest op als ze opduiken, dus misschien is het toch een Opera ding. (Of Firefox doet het ook).

Ik heb onlangs besloten om definitief bij Opera te blijven (wat is definitief?) en zodoende raak ik meer en meer thuis in Opera. Ik had mij ook al geregistreerd bij het door jou geciteerde Opera forum.

Dat Opera ook zoiets heeft als ‘Firefox about:config’ wist ik niet.

Dat was dus dankwoord nummer 1.

En dan nu dankwoord nummer 2: ik heb sterk de indruk dat het probleem is opgelost! Wat een rust opeens! Wat een gouden tip!

Hartelijk dank! Je cadeaubon is onderweg.
 
Ik hoop dat je probleem hiermee opgelost blijft.
Opera lijkt qua werking heel erg op Chrome. Opera gebruikt bijvoorbeeld de Chrome engine. Ook in Chrome kun je achter de schermen kijken. Open Chrome maar eens en type (of plak) dan in de adresbalk: chrome://about/
En soms moet je daarvan gebruik maken om bijzondere problemen op te lossen. Via de normale Instellingen van de browser gaat het je niet lukken.
En wanneer je dan een kijkje neemt bij die verborgen instellingen van Firefox, Chrome of Opera, dan blijken dat er zoveel te zijn dat je daar makkelijk kunt verdwalen. Welke (verborgen) instelling moet je hebben om jouw probleem te tackelen? Dan vertrouw ik er altijd op dat slimmere mensen dan ik dat al uitgevonden hebben.
Ik ga dan gewoon zoeken met Google. Niet met Nederlandse zoektermen, maar met Engelse zoektermen. Het Engelse taalgebied is immers veel groter dan het Nederlandse.

Welke zoektermen gebruikte ik gisteren voor jouw probleem? Tja, dat ben ik vergeten, maar Google onthoudt dat voor mij. Veel mensen vinden dat vervelend; ik vind dat wel handig...;)
Ik ga naar https://myactivity.google.com/item
Daarna scroll ik in mijn zoekgeschiedenis omlaag naar het tijdstip waarop ik gisteren voor jou aan het zoeken was, en ja hoor, ik vind mijn zoekopdracht terug: ik zocht gisteren op: opera pinned tabs scroll active tab.

Nu weet ik dat jij, Leono, niet veel van Google moet hebben. Google wil teveel van je weten. Misschien, maar wat komt Google op deze manier van mij te weten? Volgens mij denkt Google dat ik vreselijk veel problemen met mijn computer heb, want ik ben altijd aan het zoeken naar oplossingen voor computerproblemen. Alleen weet Google niet dat die problemen zich in 99,99% van de gevallen voordoen bij andermans computer.
 
Hallo porrelaar,

Dat was nu precies wat ik je had willen vragen: welke zoektermen had je gebruikt?

Ik heb zelf nooit iets anders gebruikt dan Startpage (uiteraard met zeer sporadische uitzonderingen).

Toevallig dacht ik gisteren nog: „Ik moet eens wat creatiever worden met mijn zoektermen.“ De zoektermen hebben echt veel invloed op het resultaat.

Dat „active tab“ had ik niet gauw bedacht. Omdat het misdrijf zich voordoet/-deed terwijl ik van de tab weg ben/was.
 
De oplossing van collega porrelaar leek even te werken, maar niet lang.

Inmiddels zit ik alweer een hele tijd bij Waterfox (uitstekende browser!), maar ook hier springen in de vastgepinde tabbladen de pagina 's voortdurend naar onderen.

Nadere suggesties zijn zeer welkom.
 
Download
536cf876403ee-AdwCleaner_Icon.png
AdwCleaner by Malwarebytes naar het bureaublad.

Klik met de rechtermuisknop op AdwCleaner en kies voor de optie
RunAsAdmin.jpg
Als administrator uitvoeren.
  • Klik vervolgens op de knop Nu scannen.
  • Wanneer de scan gereed is klikt u vervolgens op de knop Reiniging en Reparaties.
  • Klik vervolgens in het informatiescherm op Schoonmaken en nu opnieuw opstarten.
  • Nadat de computer opnieuw is opgestart wordt AdwCleaner automatisch geopend, klik op Logbestand bekijken.
  • Plaats dit logbestand als bijlage in het volgende bericht.
  • (Dit logbestand kunt u tevens terug vinden op de systeemschijf als C:\AdwCleaner\Logs\AdwCleaner[C00].txt.)
 
Hallo Abraham,

De AdwCleaner ga ik nu niet draaien, want dat heb ik gisteren of zo nog gedaan. Hij vindt trouwens nooit iets.
 
Wat ik dan wel hoop, Abraham, is dat jij begrip kunt opbrengen voor deze revolutionaire beslissing. :)
 
Het woord 'revolutionair' werd toegevoegd als grapje.

Vandaar ook de toegevoegde 'smiley'.
 
Hallo Abraham,

Speciaal voor jou heb ik nog eens een log geproduceerd.

Zie alstublieft de bijlage.
 

Bijlagen

  • AdwCleaner[C05] 30.09.2018.txt
    2 KB · Weergaven: 4
Ook MBAM vindt bij mij vrijwel nooit niks.

Zie alstublieft het log in de bijlage.
 

Bijlagen

  • MBAM Log 30.09.2018.txt
    1,4 KB · Weergaven: 2
Blijft vreemd waarom jij dat probleem met jouw browsers hebt.
Wat gebeurt er indien je de hardware ondersteuning uitschakelt in de gebruikte webbrowser?
 
Aannemende dat je doelt op "Hardwareversnelling uitschakelen"(?): deze heb ik nu uitgezet.

Al eerder had ik Multiprocess uitgeschakeld. Dat helpt dus niet. Ik zet het nu maar weer aan.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan