• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

SSD clonen lukt niet.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Oude "configuratiescherm (control panel)" vind je ook via stratknop ... alfabetische app-lijst naar de S en dan onder Systeem. Klik daar met rechts op en je kan 'm aan de start of de taakbalk toevoegen.
 
Eerlijk gezegd heb ik niet alles van dit draadje gelezen en zeker niet begrepen. Wel heb ik in het verleden, maar ook recent nog problemen gehad met een onwillige ssd (vaak 120 GB), waar dan met een bekend kloon-programma (Shadowmaker, in het verleden ook wel Aomei of MTPW) géén kopie op gezet kon worden. Ook niet met een eenvoudig kopiëerapparaat van Startech (Azerty). Ten einde raad die onwillige schijf drastisch schoon gemaakt met DBAN (duurt een paar uur), vervolgens een nieuwe Windows (10) geïnstalleerd met een USB-opstart En pas toen kon ik op deze schijf een kopie installeren waarbij die verse Windows overschreven werd. Zal wel met indeling etc. te maken hebben gehad of MBR of zo. Het ziet er allemaal wat klungelig en amateuristisch uit, maar het werkte wel en het spaarde een paar tientjes. Het uurloon telt al lang niet meer bij mij.
 
Zal met de "disk alignment" te maken hebben gehad, van de te klonen schijf, dat wordt niet meegenomen.
 
Als met "disk alignment" partition alignment bedoeld word kan deze met oa EaseUS Partition Master (alleen betaalde versie) hersteld worden. Al een paar keer gedaan met oude schijven.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan