• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

SSD en de tijdelijke mappen in Windows

  • Onderwerp starter Abraham54
  • Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
A

Abraham54

Gast
[Hand]Gebruik jij een SSD waarop Windows draait en heb je ook nog een conventionele harddisk in jouw computer zitten, dan kan je de Temp-mappen (4-stuks) gaan verplaatsten.

Ik heb op de harddisk in mijn notebook daarvoor een map gemaakt, genaamd Temp-Mappen
In die map heb ik vier mappen aangemaakt met als naam Temp 1 tot en met Temp 4.

Om de Temp-mappen van Windows te verplaatsen klik je met rechts op Computer en kies je voor Eigenschappen.
In het venster Eigenschappen klik je in de linkerkolom op Geavanceerde systeeminstellingen.

586cc080bd975-Temp_1.png


Klik nu in het geopende kleinere venster op de knop Omgevingsvariabelen, aansluitend opent er een nieuw venster.

586cc0d09def6-Temp_2.png


Door nu eerst een Temp aan te klikken, kan jij via de knop Bewerken de locatie van de geselecteerde map veranderen.
Doe dat voor alle vier de aangegeven mappen.
In het venster zie hoe dat bij mij is ingesteld - de harddisk in mijn notebook is dus F:\ ; bij jou zal de harddisk een andere aanduiding hebben - die dan gebruiken.

Zijn de veranderingen doorgevoerd, klik dan op de knop OK vervolgens op de knop Toepassen en weer op OK
Aansluitend dien jij jouw computer opnieuw op te starten, zodat Windows de nieuwe instellingen eigen kan maken.
Het resultaat is een weldaad voor de SSD, omdat de vele en regelmatige schrijfbewerkingen in de Temp-mappen tot het verleden behoren.[/Hand]
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan