• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Advies SSD M.2 - 960 vs 850

Status
Niet open voor verdere reacties.

artstudiog

pc-aholic
Lid geworden
10 jul 2012
Berichten
2.967
Waarderingsscore
258
Wie kan mij vertellen wat het verschil is (zoals aangeduid op de foto) in aansluiting tussen een M.2 SSD met 1 uitsparing of een SSD M.2 met 2 uitsparingen? Ik veronderstel dat die ook allebei passen in dezelfde houder op het moederbord?

Samung 960 vs 850 evo m2.jpg
 
Voorbeeld: ik heb een MSI B250 pc mate moederbord. Daar passen dan beide SSD-systemen in
Het gaat me niet zozeer om de al dan niet hoge snelheid maar meer om de compatibiliteit. De 850 (en nu ook de nieuwe 860) is toch al iets goedkoper dan de 960.
 
Eindelijk is het mij duidelijk. Dankzij jullie uitleg en de video van Carey Holzman:
 
Leuke en duidelijke video.
De conclusie van hem is dat opslag vrijwel altijd de bottleneck in een computer is en dat je feitelijk het snelste van het snelste daarin wil hebben.
Hoe sneller de opslagfactor is, hoe beter de computer werkt.

Bij een Samsung nVME M2 SSD schrijft een gebruiker op Alternate, dat Windows nu binnen 5 seconden is opgestart.
 
m.2 zijn wel leuk maar je moet zelf vragen of je het ervoor over hebt want wat ik begreep doet het niet veel doet, zoals mensen in my topic zeiden. heb zelf sinds gister me evo 960 500gb binnen
 
Laatst bewerkt:
Het scheelt kabels. En je heb natuurlijk een ruim hogere bandbreedte met een m.2 met nvme.

Grootste voordeel bij nvme is een nog lagere latency dan bij sata.

Maar of je daar in de praktijk heel veel van merkt....
 
Alle beetjes helpen, zeker als je dagelijks met zware grafische programma's en grote bestanden werkt. En met een open case ... het oog wil ook wel wat.
case.jpg
 
Ik amuseer mijzelf in deze discussie.

m.2 zijn wel leuk maar je moet zelf vragen of je het ervoor over hebt want wat ik begreep doet het niet veel doet, zoals mensen in my topic zeiden. heb zelf sinds gister me evo 960 500gb binnen

Één nVME M2 SSD is veel sneller dan wat jij doet, door een x-aantal SATA3 SSD's in Raid te schakelen!
 
m.2 zijn wel leuk maar je moet zelf vragen of je het ervoor over hebt want wat ik begreep doet het niet veel doet, zoals mensen in my topic zeiden. heb zelf sinds gister me evo 960 500gb binnen
Maakt allemaal geen ruk uit in de praktijk, hoe meer PCI-e lanes hoe meer bandbreedte, dat wel en dan gaat het renderen wat sneller, nVME op een PCI-4 kan er max. 4 gebruiken maar of dat werkelijk zo is is ook maar de vraag, en een AHCI op een SATA bus 2.

Sommige geilen op die synthetische benchmarks maar het is een paar keer bewezen dat het allemaal niets uitmaakt, lekker belangrijk dus.

En als je 24/7 voor de monitor zit, waarom moet alles dan zo snel zijn.
Vraag al tig keer gesteld maar antwoord is blijkbaar niet mogelijk.
 
Ik amuseer mijzelf in deze discussie.



Één nVME M2 SSD is veel sneller dan wat jij doet, door een x-aantal SATA3 SSD's in Raid te schakelen!
ik heb niks in raid alleen een nvme drive..... en ik heb total 160 euro betaald voor een 500gb nvme en heb me ssd's 480gb verkocht voor 180 euro ik amuseer mezelf ook =)
dus mensen kunnen haten wat ze willen ik vondt heteen goede deal. of die sneller is of niet wat ik zie is dat het niet heel veel uitmaakt. maar ik heb nu het risco niet meer van een raid array voor mij is dat winst.( + die 20 euro die overblijft natuurlijk).
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan