• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Advies SSD Partitie verdwenen en niet bereikbaar

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nubdienub

Nieuw lid
Lid geworden
27 feb 2010
Berichten
24
Waarderingsscore
0
Hallo, ik heb een probleem met een SSD schijf. Mijn SSD schijf is een 240GB van Intel. Hierop heb ik normaal gesproken 2 partities, partitie C (met alle programma's en dergelijke) en partitie E (met alle data). Deze schijf zit normaal in mijn laptop, en sinds vandaag kan ik niet meer booten via die disk. De laptop startte steeds opnieuw op en stuurde mij steeds naar het bootmenu. Na het selecteren van de schijf probeert deze te booten, het scherm wordt zwart en het stuurt mij terug naar dat zelfde bootmenu. Ik heb de schijf nu aangesloten op een desktop PC om te kijken of ik de data van de E schijf eraf kan halen. Wanneer ik via Disk Management de schijf wil bekijken zie ik dat deze 223GB (en een beetje) is. (zie afbeelding):

image.png

Zoals te zien is is Disk 2 (R) de SSD. Maar ik zie enkel de voormalige C schijf, en het gaat me nu om de data schijf en die zie ik niet. Ik heb al geprobeerd om enkele malen te refreshen en ik heb van de R schijf ookal het stationspad aangepast, maar dit helpt ook niet. Kunnen jullie mij helpen om de data partitie te benaderen van deze schijf?

Bij voorbaat dank.
 
0.png

01.png

1.png

Dit krijg ik te zien als ik m analyseer.
 
Vraag mijn kant - je gebruikt Windows 10 - had je Windows op de SSD naar versie 1803 geupdated?
 
Geef eens een screenshot van Minitool waar alles op te zien is, kun je die van schijfbeheer vergeten.
https://www.partitionwizard.com/free-partition-manager.html
De geometrie zit in de war.

Indien het alleen om de data gaat en je erna opnieuw wilt installeren, die data is met TestDisk er ook af te halen door o.a. "P" te gebruiken.
https://www.wintips.org/how-to-recover-files-from-damaged-inaccessible-disk/

Ik had enkel de data nodig, en heb deze met TestDisk kunnen kopiëren naar een externe HDD. Bedankt voor je reactie.
 
Blijft de vraag hoe de disk geometry zo is vernaggeld.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan