• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

SSD schijf mogelijk?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Zou ook eerst naar win 10 gaan en daarna nieuwe installatie op de SSD schijf.
 
Indien je kiest voor een nieuwe installatie van windows 10 (een cleane), zou ik rechtstreeks op de SSD gaan. Zo heb je de oude HDD nog in backup.
Indien je kiest voor een upgrade naar windows 10 met behoud van apps en data, best eerst de HDD clonen naar de SSD, dan de schijven wisselen en upgrade naar windows 10 met behoud van alle oude brol en data. Installeren op de SSD gaat gewoon een heel pak sneller dan op een HDD. Moets ik voor de keuze staan, ik zou kiezen voor cleane propere nieuwe installatie, ben je gelijk van alle windows 8 brol af.
 
Zou eerst upgraden naar win 10 met behoud van alles, updates laten uitvoeren en controleren of je win 10 geactiveerd is, dit op de oude HD.
Daarna schijf wisselen en nieuwe installatie op SSD, dan ben je inderdaad alle brol kwijt zoals artstudiog zegt, en installeer je de programma´s die je gebruikt.
 
Is het moeilijk om zelf te doen? Die ssd plaatsen en Installeren? Of beter naar een professional brengen?
 
Die klapdoos van jou is niet bepaald servicevriendelijk in elkaar gezet.
Als je ervoor kiest een en ander te laten doen - kies dan een echte PC-winkel - je zal dan naar alle waarschijnlijk wel iets meer voor de SSD moeten moeten betalen.

 
Ja dat sowieso ik ben geen voorstander van beunhazen, maar ik dacht misschien is het vrij eenvoudig zelf uit te voeren!
 
Zelf ben ik voorstander van een nieuwe installatie. Dat is natuurlijk wel weer even werk maar je hebt wel weer een fijne schone pc om mee te werken. Alle rommel is namelijk verdwenen. Maak wel een goede kopie van je bestanden zodat je die niet zult verliezen.
 
Zelf ben ik voorstander van een nieuwe installatie. Dat is natuurlijk wel weer even werk maar je hebt wel weer een fijne schone pc om mee te werken. Alle rommel is namelijk verdwenen. Maak wel een goede kopie van je bestanden zodat je die niet zult verliezen.
Dan moet ik Windows ook weer opnieuw aanschaffen? Want die zat niet bij de aankoop.
 
Een nieuwe windows zou zichzelf moeten activeren na installatie en verbinding met internet aangezien het serienr van jouw versie 8 in het bios zit. Je kan ook eerst proberen om je serienummer op te vissen uit het bios. Daarna bij nieuwe installatie invullen waar het gevraagd wordt. Of zoals reeds aangehaald eerst een update naar windows 10 op de bestaande installatie. Dan wordt ie ook geactiveerd na installatie en kan je later steeds probleemloos een nieuwe propere installatie van windows 10 doen. Die onthoudt dat je al windows 10 had op dit toestel en zal ook weer automatisch activeren na installatie (serienummer overslaan).
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan