• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Advies SSD Schijf

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik hoef ze niet 10 of 20 jaar te gebruiken, maar 5 jaar minimaal zou toch wel fijn zijn en ik las ook al van iemand (op Tweakers) die na redelijk gewoon gebruik na 1 jaar opeens een defecte had.
SATA gebruik ik nog omdat het gewoon enorm veel opslag voor relatief goedkoop biedt.
Ik heb er 1 SSD van 120 Gig in liggen, ooit gekregen van Cuizenier, staat Photoshop en nog wat van dat spul op en wordt vrijwel niet gebruikt. Geeft nog 100% aan in Crystaldisk.
Da's een OCZ-Vertex3 dus nog redelijk uit de begintijd van SSD dacht ik.

Nu ben ik alleen nog aan het twijfelen of het een SSD gaat worden, of dat ik toch een andere monitor ga nemen.
Heb nu een Asus V242 die ik al echt jaren heb (iets van 8 jaar dacht ik) en toen met een aanbieding echt goedkoop gekocht heb (145 euro dacht ik). Leuke specs en genoeg aansluitmogelijkheden.
Doet het in principe nog goed ondanks dat ie ook zo'n 12 uur per dag aan staat, behalve de knopjes die willen nog wel eens graag weigeren inmiddels. Maar misschien is dat ook nog wel op te lossen met wat contactspray.
Maar daar zou ik dan een ander onderwerp even over kunnen starten want dat is ook weer zo'n bomen en bos verhaal.
 
Ik zou sowieso naar een M.2 SSD gaan (ipv SATA) ( voorbeeld klik hier ) al was het maar om de makkelijke installatie (geen extra plaats kwijt en een kabeltje minder). Maar zeker voor de gebruiksduur, ik werk al vele jaren met SSD's en heb er (even hout afkloppen) nog geen enkele kapotte gehad (ook niet bij mijn klanten). Verschil in snelheid tussen M.2, SATA, TLC en alle andere mogelijke afkortingen … daar merk ik toch echt niets van hoor, behalve dan alle benchmarks die je her en der in het hoofd doen duizelen. Als je zoveel verschillende informatie via internet vergaart, ga je nooit door de bomen het bos zien en blijft een upgrade uit. Tegenwoordig is het slechts een kleine uitgave om over te stappen op SSD aangezien die zo goedkoop staan. En qua merk zijn er al genoeg die jaren lang hun degelijkheid hebben bewezen op gebied van geheugen. Ik blijf erbij: DOEN !
 
Dan heb je geluk gehad met OCZ. Ik heb er destijds 2 binnen het jaar defect gehad. Geen OCZ meer voor mij. TLC SSD's zijn volgens mij het beste voor gewoon gebruik.
 
Ja maar als van TLC gezegd wordt dat het 1/3 van de leeftijd haalt dan andere, neem ik toch liever iets anders, want zoveel prijsverschil zit er niet in zie ik.

Ik denk dat ik eens een goed prijs/vergelijk ga maken en dan zo'n M.2 SSD neem, dat is inderdaad wat makkelijker te bevestigen, geen kabeltjes nodig en ook geen brackets want ik heb alleen nog 3.5" vakken in mijn kast.
Benchmarks boeien me niet zo gek veel als je het bij gebruik niet of nauwelijks merk dus benchmarks zijn maar een kleine richtlijn voor me, maar weegt niet mee als doorslaggevende beslissing.

Tegenwoordig is het slechts een kleine uitgave om over te stappen op SSD aangezien die zo goedkoop staan.
Nounou.... goedkoop.... voor 2 TB toch snel gemiddeld 230-250 euro. Daar heb ik nu makkelijk 8 TB sata voor, dus ik zie dat nog steeds als 4x zo duur. Dat is het enige wat me nog zou kunnen tegen houden op dit moment.
 
Een "kleine" SSD (256Gb) voor OS + programma's en klassieke SATA's voor DATA
 
Ik wil geen kleine. Als ik overstap dan stap ik ook gelijk goed over. :)
Alleen een SSD omdat ie dan wat sneller start is niet interessant genoeg voor me.
 

 
Thanks, maar ik ga voor zoiets zeker niet tweedehands. En voor 235 had ik een nieuwe 2TB gezien.;)
Maar toch bedankt.
 
Ik had jouw reactie precies zo verwacht.
Ik heb verleden jaar een 1TB 850 Pro SSD via Marktplaats aangeschaft en die had toen 6GB geschreven.
Dat is inmiddels 13 TB geworden en omdat het een Samsung Pro is, en razendsnel ook, gaat ie nog lange tijd mee.
Ik heb het overigens ook gedaan om je te laten zien dat die Crucial 2TB niet verkeerd geprijsd is.
 
Ik had jouw reactie precies zo verwacht.
Ook vrij logisch, schijven doe je niet 2de hands als je er op moet vertrouwen en ik gaf in mijn originele vraag al aan dat het een 2TB moest zijn. ;)

Je hebt mij zeker ook niet horen zeggen dat die Crucial 2 TB verkeerd geprijsd zou zijn, in tegendeel. Die is prima geprijsd. Maar dat doet er niets aan af dat het niet goedkoop is als je het qua opslagruimte vergelijkt met een gewone SATA is ie gewoon 4x zo duur.
Daar wringt de schoen nog een beetje. Eerst maar eens de boekhouding doen en zien at ik over ga houden. Als het genoeg is maakt me dat ook niet meer uit.
 
Ik snap alleen niet waarom je zo'n grote SSD wil hebben als je ook nog gewone HD's in jouw computer hebt zitten.

In mijn ogen is dan 5oo GB ook prima en net zo snel en een flinke tik goedkoper.
 
Als het om goedkoper gaat, dan koop ik een gewone SATA op 7200 toeren, dan ben ik stukken goedkoper uit.
Jij snapt het niet omdat jij (en veel anderen) zich primair focussen op snelheid. Dat is voor mij echter secundair en dus minder belangrijk.
Daarom dat ik ook geen nut zie in een "opstartschijf". Als ik wil overstappen, dan ga ik er ook voor en wordt er fatsoenlijk overgestapt, dus nu grote gewone SATA, dan ook gelijk grote SSD.
En ook makkelijker met overzetten, kan ik gewoon mijn huidige clonen die in 3 partities is verdeeld, geen moeite, geen opnieuw verdelen etc..
 
Nutteloze draad nu geworden dus.
Een SSD is gewoon een verademing met opstarten en files zoeken en als het geld zo belangrijk is, koop een sata harde schijf en laat dit topic sluiten.
 
Beetje botte en onbedachte reactie Lange Pier. Hoezo nutteloos? Dat is wat jij ervan maakt.

Het is vrij normaal dat iemand een overweging maakt tussen kosten en baten.
Als je het topic een beetje gevolgd had, dan had je ook gezien dat mijn reactie gebaseerd was op de reactie van Artstudiog dat het slechts om een "kleine uitgave" zou handelen.
Dat heb ik gewoon weerlegd.
Verder had ik ook aangegeven dat de kosten mij niet uitmaken als ik eenmaal overstap, dat heb je dus schijnbaar ook gemist.
Als jij 'm nutteloos vindt hoef ik dat nog niet te vinden, je bent niet verplicht hem te lezen he. ;)

Maar ik had al voldoende informatie dus wat mij betreft mag ie op slot.
Ik reageer alleen maar omdat anderen er op blijven reageren, de benodigde info heb ik inmiddels al.
 
Neuh, jij maakt je eigen topic gewoon nutteloos en idd, slotje op dit nutteloze topic.
 
Dat is gewoon onzin wat je zegt want je maakt aannames die totaal niet kloppen.
Ga eerst eens lezen voordat je mensen hier gaat irriteren, is mijn onderwerp, als het je niet past dan zijn er zat andere onderwerpen.
 
Als jij geld zo onbelangrijk vindt, heb jij dan overal terrabyts SSD's in liggen of heb jij ook nog SATA schijven en zoja, waarom dan? Als het geld toch niet uit maakt is dat toch ook nutteloos?
Ik bedoel maar...
 
Ik vind dat er ondertussen genoeg gedebatteerd is in deze discussie, daarom zal ik deze discussie sluiten.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan