• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Advies SSL-certificaten

Status
Niet open voor verdere reacties.

Erick

Gewaardeerd
Lid geworden
17 mei 2007
Berichten
1.359
Waarderingsscore
3
Hoi,

Kan iemand me uitleggen wanneer het raadzaam is om een SSL-certificaat te kopen voor een website? Ik zie namelijk regelmatig sites met de 's' achter de 'http', maar het is me nog niet helemaal duidelijk wanneer een SSL geadviseerd wordt of misschien zelfs verplicht is.
 
Misschien dat als je onderstaand artikel en de reacties daaronder even doorleest, het een beetje duidelijker wordt?
 
Deze benadert het onderwerp ook (al is het een subjectief / commercieel verhaal) :

SSL
 
Hoi,

Kan iemand me uitleggen wanneer het raadzaam is om een SSL-certificaat te kopen voor een website? Ik zie namelijk regelmatig sites met de 's' achter de 'http', maar het is me nog niet helemaal duidelijk wanneer een SSL geadviseerd wordt of misschien zelfs verplicht is.

Heb jij een eigen website?
 
Ik heb momenteel Versio op het oog. Daar zag ik op de site dat ik apart een SSL-certificaat (Comodo) kon bestellen. Voor de webhosting zou ik voor het starterspakket kiezen.

Heb jij, @Abraham54 andere suggesties voor goede webhost met een fijne klantenservice?
 
Dit forum en mijn forum draaien bij Antagonist en SSL is gratis.
Antagonist is niet de goedkoopste maar behoort al jaren in de top 3 van beste hoster in Nederland!
Zolang jouw website enkel website is en geen winkelsite waarop betaald kan worden is de gratis SSL-service van Antagonist meer dan voldoende.
 
Tenx! Het eerste artikel is inderdaad wat objectiever, maar beschrijft tegelijkertijd in duidelijke taal waar het certificaat toe dient.

Ik heb beide hosts nog even met elkaar vergeleken, maar bij Versio ben ik toch nog wat goedkoper uit. In het verleden heb ik er ook een site gehad en daar was ik tevreden over de service. Bovendien zal mijn site, zeker in het begin, niet zoveel bezoekers trekken en hou ik de kosten liever wat lager.
 
Maakt Versio ook back-ups aan van jouw website zodat bij een probleem de meest actuele backup kan terugzetten?
En draait bij Versio jou website ook op een SSD?
 
Ik krijg in elk geval 1500mb aan schijfruimte op een SSD en volgens mij krijg ik ook regelmatig een mail dat er een back-up is gemaakt.
 
.........en als je de artikelen hebt doorgelezen (eventueel nog andere door gewoon in Google te zoeken op "Wat is SSL"), dan wil je zeker bij een startende website denk ik niet dat webbrowsers bij users beginnen te 'bleren' dat de site 'onveilig' is. Linksom of rechtsom, aan SSL zul je niet ontkomen. Succes met je keuze(s).
 
je gaat jouw website dus hosten op een virtuele server, gedeeld met anderen.
Dus een gedeelde CPU, gedeeld werkgeheugen.
 
Volgens mij is het niet mogelijk om via shared hoasting individuele backups te maken.
Toen mijn forum eerder op dezelfde wijze gehoast werd bij Antagonist, had ik geen backups.
Sinds ik ben overgegaan op een VPS bij Antagonist, heb ik dagelijks die service wel.
 
Bij One.com waar een aantal van mijn sites draaien is SSL (nu nog) gratis. Heb laatst ook twee van mijn gehoste sites omgezet naar SSL en dit ging erg makkelijk. Als je SSL alleen maar gebruikt om een slotje te krijgen maakt het niet zo heel veel uit waar je het certificaat vandaan haalt. Als je wilt aantonen dat je transactions secure gaan en je site betrouwbaar is, dan is het raadzaam om een bekende certificaat authority te kiezen, al hangt daar natuurlijk ook een bepaald prijskaartje aan.

Als je een gratis certificaat wilt, kun je je ook wenden tot https://letsencrypt.org/. Deze is ook erg bekend en staat ook wel goed te boek.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan