• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Stand alone monitor met 1 voedingskabel

Status
Niet open voor verdere reacties.

LeoG

Bekend gezicht
Lid geworden
19 feb 2018
Berichten
153
Waarderingsscore
2
Hallo,

Ik heb al een tijdje de wens om een monitor te voorzien van een Raspberry Pi (Zero W) back pack.

Ik heb voor zover ik kan overzien 2 zaken die ik hiervoor moet oplossen:
1) Audio uitgang maken op de Zero (hiervoor heb ik een filmpje op YT gevonden waarin dit uitgelegd en gedemonstreerd wordt, dat gaat goed komen)
2) Ik zou graag 1 voedingskabel naar de monitor leiden en that's it.

De vraag die ik hierom nu heb is of ik uit mijn monitor (SyncMaster 225BW) 5V kan aftappen om de RPi te voeden. Hiervoor moet ik dan een USB kabel omknutselen maar dat lijkt niet een groot probleem te worden.

(Minder mooie oplossing is om de voedingskabel open te maken en er dan een Y-kabel van te maken met een stekker/contra-stekker aan de achterzijde van de monitor maar dit is natuurlijk helemaal niet mooi. Ik heb ook nog 2 "blokjes" liggen die van 220V AC 5V DC maken (ben de naam even kwijt). Die kan ik er eventueel ook achter maken.)

De monitor (of beter de Desktop) wil ik aansturen via mijn PC over WiFi, heb hiervoor ook al een tutorial gevonden op het web.
 
Volgens mij is dit niet mogelijk omdat de monitor niet in staat is USB voeding te leveren. En als het al lukt om dat met het splitsen van kabels voor elkaar te krijgen, dan is er nog zoiets als beeld. Daar heb je toch echt een aparte kabel voor nodig.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan