• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Standalone programma aan een programma koppelen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nikki Russel

Gevestigd lid
Lid geworden
3 dec 2006
Berichten
318
Waarderingsscore
1
Beste forum leden,

Via instellingen -> Apps -> Standaard-apps, kun je in mijn geval bij webbrowser kiezen
in welke browser je wil openen, bv Edge, maar ik heb een standalone tool die ik openen
moet in de Explorer, klik ik deze aan dan wordt alles geopend in de explorer.
En dat is nu juist niet de bedoeling.
Het gaat mij erom dat een bepaald programma (standalone) koppel aan een browser.
Je vind nl onder apps alleen de geinstalleerde programma's.

Weet iemand hier een oplossing voor?

Bij voorbaat dank,

Met vriendelijke groet,

Nikki
 
Hallo Nikki, niks moeilijks aan, je moet enkel weten hoe het te doen.

Klik het bewuste bestand, dat jij met een ander programma wil openen, met rechts aan en kies Eigenschappen.
In dat venster klik je op de knop Wijzigen achter Open met.

Navigeer dan dan naar het programma dat gebruikt moet moet.

Vergeet daarna niet op de knoppen Toepassen en OK te klikken.
 
Daar hebt u volkomen gelijk in, alleen als ik met de rechter-muisknop op de exe klik dan staat hier
geen 'Openen met' tussen, zie bijlage.
Met vriendelijke groet,

Nikki
 

Bijlagen

  • IPCameraViewer.jpg
    IPCameraViewer.jpg
    40,4 KB · Weergaven: 20
Je moet eerst voor eigenschappen kiezen.
Jij heb het verkeerd gelezen -> klik met rechts aan en kies Eigenschappen.
In dat venster klik je op de knop Wijzigen achter Open met.
 
Ik kan me helemaal voorstellen dat je het overzicht kwijtraakt in de lange lijst die jij via rechtsklikken krijgt.
Eigenschappen van het bestand vind jij onderaan in die lijst.
 
Rechts geklikt op eigenschappen (zie bijlage)
De zes tabbladen doorlopen, maar kon geen 'Openen met' vinden.
Misschien kijk ik niet goed! of andere versie.
 

Bijlagen

  • Eigenschappen van IPCameraViewer.jpg
    Eigenschappen van IPCameraViewer.jpg
    42,2 KB · Weergaven: 15
Het gaat niet om het zelfstandige programma.
Je wil dat bepaalde bestanden - ik neem aan foto's met dat programma geopend dienen te worden.
Dus als die foto's bijv de extensie JPG hebben, dan worden die automatisch geopend met een windows programma.

En dat wil je gewijzigd hebben.
Dus zal je van zo'n foto middels rechtsklik de Eigenschappen moeten opvragen en Openen met moeten wijzigen.
 
. . . ik heb een standalone tool die ik openen moet in de Explorer, klik ik deze aan dan wordt alles geopend in de explorer.
En dat is nu juist niet de bedoeling.
Het gaat mij erom dat een bepaald programma (standalone) koppel aan een browser.
Je vind nl onder apps alleen de geinstalleerde programma's.
Deze vraag is wat vaag. 'Standalone tool' is een omschrijving van een executable. Hoe wil je dat eigenlijk openen in- of koppelen aan je browser ? Dit kan wel met een protocol of een extensie.
Misschien handiger als je de programma's (standalone tool en browser) bij de naam noemt, of in ieder geval beter vertelt wat er dan precies in je browser geopend moet worden.

Als het echt een tool is dan zou het als add-on, plug-in, of extensie in een browser geïnstalleerd moeten worden ?
 
Sorry voor de late reactie ivm met onvoorziene omstandigheden.
Het gaat inderdaad om een exe bestand, die nodig is voor mijn Foscam camera, kan
deze alleen openen in de Explorer en niet in Edge of Chrome.
Ik bedoelde met standalone dat het programma niet hoeft te worden geinstalleerd.
M.vr.gr. Nikki
 
Stand alone betekent in dit geval dus dat je niet hoeft te installeren, dubbelklik en het loopt.

Voor de duidelijkheid, jij wilt dat de live view in een andere browser wordt weergegeven dan IE ?
Ik denk . . . type dan in de adresbalk van die andere browser het IP van de camera.
Er moet ook nog een poortnummer achter, default 80, zoiets als

Hier heb je de Engelstalige pagina van Foscam voor de opzet :
 
Laatst bewerkt:
Zie dat je "ipcameraviewer" gebruikt, kun je in dit programma niet aangeven welke browser hij moet openen?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan