• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Starten met webdesign

Status
Niet open voor verdere reacties.

Slashh

Nieuw lid
Lid geworden
13 jun 2016
Berichten
24
Waarderingsscore
0
Hallo forumleden,

Het spookt eigenlijk al jaren door mijn hoofd, maar het is er nog nooit van gekomen.
Webdesign. Alleen waar moet ik beginnen?

Er zijn internetcursussen, gratis, alleen mijn voorkeur gaat uit naar een boek.
Als ik rondkijk weet ik niet welke boeken goed zijn om te beginnen.

Ik heb in mijn werkverleden veel gedaan met sql en ben wel eens bezig geweest in vn.net ( pril begin ) dus ik ben bekend met wat programmeertalen in zoverre dat ik het snel leer en begrijp.
Het hoeven dus geen echte "noob" boeken te zijn, maar ook geen expert boeken, want het moet wel leerbaar zijn.

Wie heeft er suggesties voor boeken waar ik een erg goede opstart mee kan krijgen?
Alvast bedankt.


Slashh
 
Webdesign leren uit een boek? Lijkt me meer iets voor Web-developers/coders.

En tenzij het een recente boek is, is er de kans dat je oude dingen gaat aanleren.

Ik zou toch nog eens overwegen om het van het internet te halen, desnoods print je het af en maak je zelf een soort boekje als je dat handiger vind.
 
Misschien heb je gelijk. Was even kwijt dat design en development 2 verschillende dingen waren.
Laat ik het anders zeggen, ik zoek naar boeken waaruit ik HTML, CSS en PHP kan leren.
Een stap daarna is JAVA trouwens.
 
Zoek naar AMPPS en installeer die.
Na opstarten klik je op je op het huisje en dan opent een lokale pagina in jouw browser en installeer dan in AMPPS WordPress

Je kan nu zelfs eerst ook een thema uitzoeken wat dan meegenstalleerd wordt.
In ieder geval kan je dan naar hartelust lokaal in je eigen computer met wordPress stoeien.
WordPress is inmiddels gebruikt voor meer dan de helft van alle websites.

Let well: bewaar je inloggegevens in een document - want zonder kan je niet inloggen in jouw lokale WordPress.
 
Wordpress is niet wat ik zoek. Ik ben juist niet op zoek naar een wysiwyg omgeving maar naar boeken waaruit ik de code goed kan leren.
Html/Css, php en voor daarna java ( app development )
 
Ik heb zelf een paar boeken van o'reilly. De "learning..." boeken zijn iha erg goed.
Bijvoorbeeld: http://shop.oreilly.com/product/9780596005603.do

Ik zou me trouwens eerder verdiepen in javascript (en ajax), dan in java. Voor webdesign heeft java zijn tijd gehad. Behalve als je serverside gaat programmeren wellicht.

In het verlengde van php ligt overigens mysql/sqlite oid.
 
Thnx so far! Daar ga ik zeker eens kijken, alhoewel dat mijn wens om iets tastbaars te hebben in de vorm van een boek nog niet vervult.
Hopelijk kan ik daarin ook nog wat tips krijgen.

--- Update ---

Ik heb zelf een paar boeken van o'reilly. De "learning..." boeken zijn iha erg goed.
Bijvoorbeeld: http://shop.oreilly.com/product/9780596005603.do

Ik zou me trouwens eerder verdiepen in javascript (en ajax), dan in java. Voor webdesign heeft java zijn tijd gehad. Behalve als je serverside gaat programmeren wellicht.

In het verlengde van php ligt overigens mysql/sqlite oid.

Maar wordt java dan nog wel gebruikt voor app design? Of is dat ook al veranderd?
 
Hoi Slashh,

Ik heb een paar maanden geleden een cursus Webdesign gedaan bij een opleidingsinstituut. Dit is me erg goed bevallen en heb nu een mooie basis om mee verder te gaan! Echter betaalde ik er wel iets meer dan 200 voor...

Ik ben nu zelf bezig met JavaScript m.b.v. onder meer w3schools.com. Hier staat (ook qua html) ontzettend veel informatie, op een prima volgorde, ook voor beginners. Er staat zelfs veel meer op de site dan dat er in de cursus voorkwam. Het verschil is wel dat het in het Engels is (mocht dit je storen) maar het is wel gratis!

Naar mijn mening een zeer prettige leeromgeving, daarom raad ik je aan om het eens via deze site te proberen:

http://www.w3schools.com/html/default.asp
 
Laatst bewerkt door een moderator:
200...?
Ik heb vijf jaar geleden bij het ROC in Zwolle een cursus Dreamweaver/Webdesign gedaan.
3300!
En, behalve enig inzicht in html etc., heb ik er geen flikker aan gehad.
 
Apps voor smartphones worden bij mijn weten hoofdzakelijk gemaakt in java. Maar dat vat ik niet direct onder de noemer webdesign.
 
Apps voor smartphones worden bij mijn weten hoofdzakelijk gemaakt in java. Maar dat vat ik niet direct onder de noemer webdesign.

Dat spreekt voor zich. Zowel web als app "development" spreken mij aan, vandaar ook de vraag.

Thnx iedereen voor de tips so far.
 
Wil je trouwens niet een beetje heel erg veel in n keer?
 
Wil je trouwens niet een beetje heel erg veel in n keer?

Hoezo? Ik leer redelijk snel en aangezien ik liever een vraag in 1 keer stel en de tips mee kan nemen. Ik verwacht echt niet dat het met een paar weken klaar is alleen ik kijk wel graag vooruit.
 
Dan ook maar meteen beginnen met grafisch ontwerpen en fotobewerken? :)
 
Wat wil je nu juist leren? Webdesign ( websites ontwerpen..), Web Development (achter de schermen van een website), Smartphone apps ontwikkelen?..
 
Dan ook maar meteen beginnen met grafisch ontwerpen en fotobewerken? :)

Goed plan :p

Voor Mike. Daar had ik al op geantwoord.
Web development. Daarnaast komt het design er vanzelf wel bij waarschijnlijk, maar het is me om het gedeelte achter de schermen te doen.

Apps is toekomstmuziek, ik kijk alleen graag vooruit zoals ik al zei.
 
Oke.

Zorg wel dat je het ook oefent en de oefeningen die wellicht in het boek staan ook maakt en herhaald. Zeker niet te snel willen gaan.

Alvast veel plezier!
 
Welke tools zijn eigenlijk het fijnst om mee te werken?
Ik ken netbeans en eclipse alleen ik weet niet of er i.v.m. web development bepaalde tools zijn met voordelen?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan