• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Opgelost Statische İP adres delen en de gevaren ervan

Status
Niet open voor verdere reacties.

ademb

Nieuw lid
Lid geworden
6 jul 2020
Berichten
6
Waarderingsscore
0
Hallo allemaal,

İk heb bij een bedrijf gesolliciteerd om vanuit thuis als anquete medewerker te werken. İk ga klanten benaderen en een anquete houden.

Dit bedrijf is niet een groot bedrijf ze hebben mij om mijn statische İP adress gevraagd en dat heb ik van mijn internet provider gekregen.

Mijn vraag is of ze door middel van dat İP adres bestanden, wachtwoorden etc van mijn pc kunnen (hacken) of toegang kunnen krijgen tot webcams op mijn tel en laptop.

İk wil graag werken voor dit bedrijf maar wil niet genaaid worden alvast bedankt.
 
Hallo allemaal,

İk heb bij een bedrijf gesolliciteerd om vanuit thuis als anquete medewerker te werken. İk ga klanten benaderen en een anquete houden.

Dit bedrijf is niet een groot bedrijf ze hebben mij om mijn statische İP adress gevraagd en dat heb ik van mijn internet provider gekregen.

Mijn vraag is of ze door middel van dat İP adres bestanden, wachtwoorden etc van mijn pc kunnen (hacken) of toegang kunnen krijgen tot webcams op mijn tel en laptop.

İk wil graag werken voor dit bedrijf maar wil niet genaaid worden alvast bedankt.
 
Hallo ademb,
591ec03aecb0a-smiley_says_hello.gif
hartelijk welkom op dit geweldige forum.

Je bent nieuw hier, maar ga nu niet beginnen met dubbelle berichten, dat is iets wat geen enkel forum accepteert.

Ik heb jou discussies samengevoegd en vervolgens in het juiste forum gezet.
 
Hallo ademb,
591ec03aecb0a-smiley_says_hello.gif
hartelijk welkom op dit geweldige forum.

Je bent nieuw hier, maar ga nu niet beginnen met dubbelle berichten, dat is iets wat geen enkel forum accepteert.

Ik heb jou discussies samengevoegd en vervolgens in het juiste forum gezet.
Super bedankt voor je hulp was effe niet duidelijk voor mij of me bericht geplaatst was.
 
Mijn vraag is of ze door middel van dat İP adres bestanden, wachtwoorden etc van mijn pc kunnen (hacken) of toegang kunnen krijgen tot webcams op mijn tel en laptop.
Aan alleen een IP adres heb je niets. Er moet heel wat meer gebeuren voordat je bij iemand binnen kunt komen, of dat er van binnenuit een deur open gezet wordt.
Misschien hebben ze je ip adres nodig om jou toegang te verlenen tot een bepaalde beschermde sectie van hun bedrijfsnetwerk via internet. Dat lijkt me meer voor de hand liggend.
Ik zou me er niet druk over maken.
 
Aan alleen een IP adres heb je niets. Er moet heel wat meer gebeuren voordat je bij iemand binnen kunt komen, of dat er van binnenuit een deur open gezet wordt.
Misschien hebben ze je ip adres nodig om jou toegang te verlenen tot een bepaalde beschermde sectie van hun bedrijfsnetwerk via internet. Dat lijkt me meer voor de hand liggend.
Ik zou me er niet druk over maken.
İk ga er van uit dat ik aan hun systeem gekoppeld wordt. Klink logisch bedankt voor je reactie
 
Ip adressen zijn makkelijk te achterhalen.
Dus dan zou iedereen in de problemen kunnen komen, dus niets aan de hand.
Vergelijk het net als een bankrekeing nummer, zonder pincode kunnen ze er weinig mee.
 
Op het moment dat je ze een mailtje stuurt kunnen ze uit de header van de mail je IP-adres al halen. Als ze dus iets sneaky van plan waren hadden ze het wel langs die weg gedaan i.p.v. jou er om te vragen.
 
Op het moment dat je ze een mailtje stuurt kunnen ze uit de header van de mail je IP-adres al halen. Als ze dus iets sneaky van plan waren hadden ze het wel langs die weg gedaan i.p.v. jou er om te vragen.
ja geen ik weet niet of ze de statische ip kunnen achterhalen en of het dezelfde als in een mail, want ik moest het navragen bij me internet provider. Daarom had ik ook een beetje een naare gevoel
 
Jouw IP-adres is (tenzij je voor sommige dingen gebruik maakt van VPN) voor alle netwerkverkeer hetzelfde. Zie het als je ‘huisnummer’ in de straat die internet heet. Door die ene deur gaan e-mail, internetbrowsen etc. gezamelijk internet op.
 
ja geen ik weet niet of ze de statische ip kunnen achterhalen en of het dezelfde als in een mail, want ik moest het navragen bij me internet provider. Daarom had ik ook een beetje een naare gevoel
Dat is slechts de gemakkelijkste manier.
Je kunt het ook in je modem uitlezen, maar dan is kans dat ze je moeten uitleggen hoe dat moet, zullen ze teveel moeite vinden waarschijnlijk.
Gemakkelijker is verwijzen naar www.watismijnip.nl maar dat werkt ook niet meer 100% correct vanwege de ipv6 tunneling.
Bij Ziggo heb ik al vaker gezien dat je dan bij watismijnip.nl een ipv6 te zien krijgt, terwijl je in het modem wel het juiste ipv4 ziet wat bijv. nodig is voor bepaalde poort forwards.
Dat kan ook een reden zijn dat ze zeiden van navragen bij je provider. Maar in je modem staat het dus ook.

Op het moment dat je ze een mailtje stuurt kunnen ze uit de header van de mail je IP-adres al halen.
Tenzij je dus stuurt vanuit hotmail (vermoedelijk ook gmail), in elk geval webmail. Daar is het niet in te zien. Ik zou nog eens opnieuw moten testen vanuit een email client via hotmail, maar als je het via de webmail van hotmail stuurt niet.
 
Dat is slechts de gemakkelijkste manier.
Je kunt het ook in je modem uitlezen, maar dan is kans dat ze je moeten uitleggen hoe dat moet, zullen ze teveel moeite vinden waarschijnlijk.
Gemakkelijker is verwijzen naar www.watismijnip.nl maar dat werkt ook niet meer 100% correct vanwege de ipv6 tunneling.
Bij Ziggo heb ik al vaker gezien dat je dan bij watismijnip.nl een ipv6 te zien krijgt, terwijl je in het modem wel het juiste ipv4 ziet wat bijv. nodig is voor bepaalde poort forwards.
Dat kan ook een reden zijn dat ze zeiden van navragen bij je provider. Maar in je modem staat het dus ook.


Tenzij je dus stuurt vanuit hotmail (vermoedelijk ook gmail), in elk geval webmail. Daar is het niet in te zien. Ik zou nog eens opnieuw moten testen vanuit een email client via hotmail, maar als je het via de webmail van hotmail stuurt niet.

Het is nou helemaal helder voor mij :) ik kan beginnen zonder naare gedachtes. Bedankt voor alle informatie
 
Het is nou helemaal helder voor mij :) ik kan beginnen zonder naare gedachtes. Bedankt voor alle informatie
Succes, hopelijk bel je mij niet, want ik hou niet van telefonische anqetes ;)
 
Daar sta ik al jaren ingeschreven.
Maar bedrijven waar je ooit mee te maken hebben gehad, mogen jou wel bellen.
 
Ik heb nooit last van dit soort telefoontjes. Ook niet van bedrijven waar ik ooit mee te maken heb gehad. Een enkele keer "microsoft", voor de rest nada!
 
Maar bedrijven waar je ooit mee te maken hebben gehad, mogen jou wel bellen.
Dat klopt. Maar dan kun je bij die bedrijven aangeven dat je dat niet meer wilt en daar moeten ze wettelijk dan ook maatregelen tegen nemen zodat ze je niet meer bellen.
Officiëel heet dat "recht van verzet".
 
Klopt, maar het blijft vervelend om steeds weer het bandje te horen van het bel me niet register.
Terwijl je daar al lang bent aangemeld.
Maar gelukkig is het de laatste jaar heel rustig.
Ook krijgen ze bij mij geen tijd om hun verhaal te doen, want je herkent ze meteen al en dan zeg ik al gelijk geen intresse, voor hun zeer vervelend, want hun willen graag hun verhaal kunnen doen.
 
Ik moet zeggen, wordt zeer zelden lastig gevallen. Ik kap ook gelijk af.
 
Ook heb ik een sticker bij de voordeur en toch belde iemand van Nuon aan. Mijn vriendin had open gedaan en ik kwam net aan rijden. Ik vroeg hem of hij iets met zijn ogen had.
Hij zei dat hij voor de vorige bewoners kwam, dat zal ik ook zeggen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan