• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Steam

Status
Niet open voor verdere reacties.

catmen

learning senior
Lid geworden
17 jun 2011
Berichten
807
Waarderingsscore
31
Hallo,

Ik heb één strategie spel op mijn pc staan (sudden strike4) bij installatie werd ook "Steam" geïnstalleerd en een icoon op het scherm geplaatst, het is me echter niet duidelijk wat hiervan de bedoeling is, telkens ik de pc aan zet gebeurt er een korte update of zoiets, heb ik dat eigenlijk wel nodig, ik moest me daar registreren maar begrijp eigenlijk niet goed wat ik daar mee aan moet, als ik op het icoon enter zie ik reclame en dergelijke, kan ik deze toepassing verwijderen zonder dat het spel niet meer werkt?? en waarvoor dient steam eigenlijk? online spelen met anderen doe ik zoizo niet.

catymen
 
Steam kan je zien als een bibliotheek. Games worden door een ontwikkelaar gemaakt en kunnen bijvoorbeeld via Steam aangeboden worden aan het publiek.
Vroeger kocht je een CD en installeerde je het spel. Tegenwoordig koop je het spel digitaal (online) via een aanbieder. Dat is Steam.
 
Als aanvulling: Je hoef Steam niet samen met je pc mee op te starten, dat kun je uit zetten en dan de Steam app gewoon alleen apart starten als je wilt gaan spelen.
Als je deze start zie je inderdaad reclame, vaak zijn er aanbiedingen, maar als dat weg is zit je in jouw spel overzicht.

Helemaal bovenaan zie je ook Games (net voor Help), als je daar op klikt kun je jouw game bibliotheek bekijken, daarin staan de games die jij hebt.

Je kunt dit -niet- verwijderen zonder dat het spel niet meer werkt. Om het spel te kunnen installeren en ook om het te kunnen spelen en evt. later te verwijderen moet je Steam hebben.
Voor verwijderen van 't spel niet perse, maar dat is wel beter om het netjes te de-installeren.
 
Ok dan laat ik het alvast staan.
Bedankt
catmen
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan