• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Stijl CyBlack

  • Onderwerp starter Abraham54
  • Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
A

Abraham54

Gast
Een motorrijdster op mijn forum had gevraagd naar een stijlthema met kaki groen en zwart.
Ik vond dat een leuke uitdaging en daaruit is de stijl CyBlack ontstaan, met ook "stevige" stijlelementen.

Ik ga ervan uit, dat op dit forum ook motorrijders aanwezig zijn en mogelijk ook deze stijl appreciëren.

De stijl CyBlack is via jouw voorkeuren en via de stijlenkiezer onderaan dit forum in te stellen.
 
het komt zachter over ..
 
Daar heb ik op opgelet.
 
het rare is wel dat de style veranderd indien je je afmeld
 
Oogt wel mooi, maar ik vind (voor mij) het contrast (felgroen) nogal sterk. Ik gebruik op NCF en PCF de standaardstijl, is rustiger aan mijn ogen.
 
Ligt aan het beeldscherm denk ik.
 
Dat komt omdat CyBlack dus niet de standaard stijl is.
Welk andere stijl jij ook instelt - bij uitloggen en aanmelden krijg je eerst de ingestelde forumstandaardstijl te zien; eenmaal aangemeld zit je meteen in de door jouw gekozen stijl.
 
Mogelijk maar andere sites en programma's hebben wel mooie kleuren, dus ik denk toch niet dat er iets aan mijn monitor scheelt. Was wel geen van de duurste (100€ in de Aldi) maar een goede vervanging van de oudere die een stuk kleiner was (van 19 inch naar 23 inch).
 
Ik heb net met IE eens gekeken bij mijn site en deze site en in IE ziet het niet iets "warmer" dan in mijn Firefox.
 
Uit nieuwsgierigheid ook eens gekeken naar IE, Firefox en Chrome. Alleen in Firefox was het contrast goed. Maar ik gebruik meestal algemene blauwe tinten in programma's en wallpaper (is dezelfde als avatar).
 
Donkercyaan en zwart is een sombere combinatie. Ik weet niet of ik dat de bedoeling is.
De header achtergrondkleur neigt voor het mooie teveel naar blauw.
De forum tekstkleur zou meer cyaankleurig mogen zijn, nu is het te groen.

De forumachtergrond een kleur geven levert doorgaans een mismatch op met het geheel.
Bij fora wordt er dan ook meestal een neutrale lichtgrijze tint toegepast.

Dan krijg je dit:
5c09ec47a5bfb-Schermafdruk_van_2018-12-07_04-16-45.png


Deze groene balk combineert nog niet met de rest:
5c09efe5476b3-Schermafdruk_van_2018-12-07_04-23-00.png
 
CyBlue is nu ook hier actief.
 
@Abraham54 de opmerking van @EvC is naar mijn idee wel een terechte over de achtergrond. Vooral als je in een topic zelf kijkt:
5c0f71d97c9c6-2018-12-11_09_13_42-.png


De achtergrondkleur leidt naar mijn idee af van de inhoud van de posts. Het is rustiger aan de ogen als de achtergrond een wat minder "felle" kleur heeft en een lichtgrijze tint helpt hierbij. Misschien dat je hier toch nog eens iets mee kunt experimenteren in de stijl. Ik gok, maar dat weet ik dus niet zeker, dat meer mensen hem zullen gebruiken als de achtergrond een wat rustigere kleur heeft. Ik gebruik hem nu om die reden namelijk niet.
 
Bij mij ziet het er nog hetzelfde uit. Ik zat er zelf over te denken om eens te kijken of ik een heel neutraal rustig ogend thema kan maken, voor diegenen die daar behoefte aan hebben. Dan kun je deze wel zo laten, dan kijken we in dat andere thema wel hoe we dat regelen. Zal voor mij alleen ergens volgend jaar worden, maar ik wil me er wel in verdiepen, ben ook wel benieuwd naar alles binnen XenForo :)
 
In de bijdragen wordt de kleur van de forumachtergrond bedoeld, niet de kleur van de leesachtergrond.
 
Dat is voor de leesbaarheid een stuk beter. Ik mis het duimpje omhoog smiley :)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan