• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Stopcodes

Status
Niet open voor verdere reacties.
Uitzetten van de driver update is toch post 33?
Andere updates?: Onbekend, waar kan ik dat zien?

Je 2 links voor het installeren zijn exact 2 dezelfde bestanden. Kan dat kloppen? Iig 1 dus geïnstalleerd.

De link van mijn HP desktop klopt idd
 
Nee, zou voor de IGP (APU bij AMD) en voor de RX550 zijn maar dat blijkt dus dezelfde driver te zijn, kijk later in apparaatbeheer of ze dan ook beide de laatste versie drivers hebben.

Bij updates zie je welke de laatste is geweest, doe het anders even handmatig, updates zoeken.
 
Even voordat ik het verkeerd begrijp. Je bedoelt dan de Windows update in Instellingen?

2022-06 Cumulatieve update voor op Windows 11 for x64 gebaseerde systemen (KB5014668)
Stond als beschikbaar en deze nu geinstalleerd en pc opnieuw opgestart
 
tot nu toe nog niet nee
 
Toch weer een uitval gehad?
 

Bijlagen

  • WhoCrashed 27-06.txt
    8 KB · Weergaven: 7
Geeft weer een driver probleem aan.
Dus er is een driver die niet goed werkt.
Zoals Lange Pier al eerder aangaf kijken of er andere drivers zijn.

Bug check description: This indicates that an exception happened while executing a routine that transitions from non-privileged code to privileged code.

Analysis: This is a typical software problem. Most likely this is caused by a bug in a driver. Since there is no other responsible driver detected, it is suggested that you look for an updated driver for your graphics hardware. It's also possible that your graphics hardware was non-functional or overheated.
 
Loop de temp van de grafische kaart eens na.
Analysis: This is a typical software problem. Most likely this is caused by a bug in a driver. Since there is no other responsible driver detected, it is suggested that you look for an updated driver for your graphics hardware. It's also possible that your graphics hardware was non-functional or overheated.

Drivers van de grafische kaarten staan dezelfde versie in apparaatbeheer?
 
Temp log.

Begrijp niet wat je bedoeld met de drivers vd grafische kaarten staan dezelfde versie als app beheer. Welke info heb je exact nodig en waar kan ik dit vinden?
 

Bijlagen

  • HWMonitor.txt
    63,9 KB · Weergaven: 3
In apparaatbeheer bij beeldschemadapters.

Loop deze punten eens na, temp is het niet, wel de 0X3B foutcode.
 
@Lange Pier Ten eerste even bedankt voor je geduld en uitleg. Wordt zeer gewaardeerd!

Ik heb de stappen doorlopen, echter:

Method 1: Preforming a malware/virus check.
Dit duurt langer dan 1 uur. (Full system check) En tot 2 keer toe schakelt de pc zich weer uit en herstart zich zonder dat de check compleet is afgerond. De 2e keer zat ik (schatting op 90% zonder dat er iets gedetecteerd was) Bij poging 3 een snelle scan gedaan. Die helemaal kunnen afronden zonder dat er iets is aangetroffen.

Method 2: Uninstalling defected programs or applications
Geen idee wat ik hier moet verwijderen, maar in ieder geval wat door mij eerder ooit eens geinstalleerde programmas die ik niet meer gebruik of nodig heb verwijderd.

Method 3: Repair the corrupted system files using SFC command
Is stap 1 geweest waar deze post ooit mee begonnen is. Nogmaals uitgevoerd. Geen bijzonderheden.

Method 4: Scan hard disk for errors
Tot 3 keer toe geprobeerd uit te voeren maar ik krijg de melding:
C:\WINDOWS\system32>chkdsk /f
The type of the file system is NTFS.
Cannot lock current drive.
Chkdsk cannot run because the volume is in use by another process. Would you like to schedule this volume to be checked the next time the system restarts? (Y/N)

Vervolgens ook Y geklikt en systeem opnieuw opgestart, na het opstarten zie ik niks gebeuren?

Method 5: Checking RAM for corruption
Er zijn geen geheugenfouten gevonden.

Method 6: Restore the system to a previous condition
Ik heb geen herstelpunten van voor de klachten. Er zijn maar 2 herstelpunten namelijk 24-06 en 26-06

Hieronder nogmaals een whocrash log. Zijn naar mijn mening weer nieuwe meldingen wat de oorzaak is, zoals critical process died & attempted execute of noexecute memory
 

Bijlagen

  • WhoCrashed 28-06.txt
    9,2 KB · Weergaven: 7
Heb jij Bitdefender verwijder met de verwijder tool?

Scan eens met de gratis adwcleaner.

Nog naar de drivers gekeken?

De meeste foutmeldingen geeft deze melding.
This particular bugcheck may be caused by malware or a security product that does not follow programming guidelines. This can also be caused by memory corruption. This is possibly a software problem. There is a possibility that this is caused by memory corruption. Memory corruption can be caused by a faulty driver, faulty RAM, overheating and more. Read this article on memory corruption. Read this article on thermal issues
 
Ben een beetje uitgepraat, een chkdsk /r proberen en dan zou je een zwart scherm dienen te krijgen na een reboot met wat er wordt uitgevoerd.
Snel starten staat toch hopelijk niet aan?

Heb je nog garantie?

Miss. dat in deze tool nog opties staan die je kunt gebruiken.
 
Heb jij Bitdefender verwijder met de verwijder tool?
Jip

Scan eens met de gratis adwcleaner.
Gedaan, zie logje
Nog naar de drivers gekeken?
Ik heb de stappen door lopen uit post 33. Verder heb ik nog de driver geinstalleerd uit post 40. Maar zijn 2 en dezelfde drivers (zie post 41). Verder heb ik niks aan de drivers gedaan. Mocht ik nog iets anders moeten doen dan hoor ik dat graag. De foutmelding die je benoemt zegt mij uiteraard niks. Dus heb zelf geen idee wat ik daar mee moet.
 

Bijlagen

  • AdwCleaner[S00].txt
    4 KB · Weergaven: 4
Ben een beetje uitgepraat, een chkdsk /r proberen en dan zou je een zwart scherm dienen te krijgen na een reboot met wat er wordt uitgevoerd.
Ik blijf dat de komende dagen nog eens een paar keer proberen. Evenals Method 1: Preforming a malware/virus check. En dan hopend dat de pc eens niet opnieuw opstart en de scan afmaakt.
Lukt een van beide dan kom ik daar op terug!
Snel starten staat toch hopelijk niet aan?
Uhh? Geen idee. Zegt me niks :relieved:
Heb je nog garantie?
Nee

FixWin 11 laten lopen. Maar kan geen log maken en kan ook verder niks repareren en verwijderen wat er gescant is. ZIjn alleen maar betaalde versies. Maar de scan gaf aan dat er 12.639 privacy problemen zijn. 29 vast gelopen programma's. 931.18 MB aan ongewenste bestanden. 430 defecte register problemen. En geen beveiligingsproblemen gevonden.

Ben een beetje uitgepraat,
Ja begrijp ik.
 
een chkdsk /r proberen en dan zou je een zwart scherm dienen te krijgen na een reboot met wat er wordt uitgevoerd.
Zojuist nogmaals uitgevoerd en nu zag ik de % oplopen totdat het 100% compleet is. Daarna start de PC pas op. Kan het wel kloppen dat ik hier vervolgens geen logje meer van krijg of zo?

Blijf nu nog proberen met:
Method 1: Preforming a malware/virus check.
 
Jij hebt Malwarebytes en Adwcleaner gebruikt en die hebben niks gevonden, dat is vaak een goede indicatie dat er geen virussen aanwezig zijn.

Kijk eens of snel opstarten aan staat, zoals Lange Pier vroeg. Als die aanstaat uitzetten.
 
Method 1: Preforming a malware/virus check.
Dit keer de volledige scan kunnen afmaken zonder dat de pc tussentijds opstarten. Resultaat: Geen schadelijke software gevonden.
 
Snelstarten stond aan. Nu uitgevinkt.
 
Maar kan geen log maken en kan ook verder niks repareren en verwijderen wat er gescant is. ZIjn alleen maar betaalde versies
Die snap ik niet, FixWin is gratis en over welke versies heb je het?

Al gereboot na het uitzetten van snelstarten?

En Whocrashed geeft wel weer een log?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan