• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Stuurprogramma scan Canon

Status
Niet open voor verdere reacties.

Paul69

Nieuw lid
Lid geworden
27 jun 2017
Berichten
3
Waarderingsscore
0
Ik heb tijdje mijn laptop en printer niet gebruikt, waardoor systeemherstel naar datum uit die tijd niet mogelijk is.
Het probleem is, dat ik nu ineens niet meer kan scannen met mijn Canon MG4250. Alles verwijderen en opnieuw installeren van de printer (via diskette van Canon of rechtstreeks van de Canon-site) helpt niet. Ik krijg dan herinstallatie op Windows10 bij registratie programma-onderdelen steeds de melding van: er is een fout opgetreden tijdens het kopiëren van bestanden 0001 0002, waarna de installatie wordt afgebroken en waardoor het stuurprogramma voor het scannen ontbreekt. De printer zelf is wel geïnstalleerd. Het scanprogramma van Canon staat ook bekend onder IJ-scan. Ook de mij aan de hand gedane oplossing om onder Windows Services WIA (Windows Image Acquisition) automatisch te laten opstarten bood geen oplossing. Wat kan er aan de hand zijn en wie heeft er een oplossing.
 
Zet even jou firewall en anti virus eens uit, lukt het dan wel?
Heb jou laptop al helemaal geupdated? Want het zou kunnen dat die ook bezig is en daardoor het niet lukt.
 
Ik zie dat jij al meerdere antwoorden heb gehad op het Kassa forum.
Scannen
 
Dat klopt, maar heeft geen oplossing opgeleverd.
 
Nog na mij eerste bericht gekeken?
 
Uitzetten van virusscanner had geen resultaat. Heb Windows10 en dacht dat updaten automatisch ging. Heb nu zoeken naar Updates zelf ingeschakeld, maar hij blijft zoeken.
 
Hoe lang is hij aan het zoeken?
Heb je geen virus binnen gehaald waardoor het niet werkt?
Anders zou je met Malwarebytes eens kunnen scannen.
 
We zijn nu een week of 2 later, maar ik heb niet zo lang geleden (via een andere pc) een vraag gesteld aan Canon Nederland met een soortgelijk probleem. Zij belden keurig op en hebben mij telefonisch geïnstrueerd hoe ik bij het scanprogramma kom. Er staat nu een snelkoppeling "IJscan Utility" op bureaublad van waaruit ik alles kan regelen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan