• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-stappen-verificatie in.

Subtitels toevoegen

Naaldhak

Gevestigd lid
Lid geworden
5 sep 2013
Waarderingsscore
6
Punten
0
Leeftijd
42
Met AVC (Any Video Converter), kon ik tot twee dagen geleden nog gewoon subtitels toevoegen aan film/video.
Ineens is dat over (Uiterlijk van programma ook verandert).

Oke. En dan ga je zoeken op internet. Maar helemaal niks.
Hooguit ergens een programma waarmee het (Gratis) 5 minuten kan.
Ook met VLC gaat het niet. Wel incl. subtitels afkijken. Maar niet incl. subtitels opslaan.
Dus is de vraag: of er nog programma's bestaan, waarmee toevoegen subtitels nog gratis kan ?

Het enige wat ik ken is dat het met VLC prima toe te voegen en dus ook te kijken is. En dat het dan niet vast gehouden worden vind ik geen probleem, dan voeg ik ze een eventuele volgende keer weer toe.

Wat je zou kunnen doen, is een oudere versie (wel minder veilig natuurlijk) van AVC terug zetten en de automatische update hiervan uitzetten.

Dank voor meedenken, Roxmarie.
Maar heb 4 oudere versies (N.a.v. je tip), geprobeerd.
Het maximaalste wat bereikbaar was, was dat er tot maximaal 52 minuten geconverteerd kon worden.
Dus daar schoot ik bij een film van ± 1½ uur ook niet veel mee op.
Het lijkt gewoon afgelopen te zijn met AVC.
Hoeft niet persé erg te zijn, mits er gratis alternatieven zijn...
Maar die vond, vind ik nog steeds niet.

De meest bekende. Handbrake (klik).
Hiermee kun je prima video's converteren maar je kunt ook ondertitels in de film inbakken als je dat leuker vindt.
En ja die is gratis.

Dank voor meedenken Black Tiger.
Maar Handbrake doet het bij mij niet. Oudere versie, zowel de nieuwste niet.
Het voegt slechts de eerste vijf minuten toe. En dan is de ondertiteling weg.
En ook: en dát vond, vind ik vreemd... Ik download een subtitle NL (Dutch/Nederland), en voor de tijd dat het werkt (± 5 minuten dus), voegt ie toch een Engelse ondertiteling toe.
En dat terwijl ik zelfs de taal daarin heb aangegeven.
Ken zo goed als alle instellingen en opties van: Handbrake.
Dus, althans bij mij, werkt: Handbrake niet.

Voor zover ikzelf het momenteel in kan schatten (Na ook al veel alternatieve programma's uitgeprobeerd te hebben), is het ondertiteling toevoegen aan flims, met het verdwijnen van de opties in: Any Video Converter, gewoon afgelopen.
Mijn leven hier, dat gaat natuurlijk wel gewoon door. Dus hoezeer je het moet gaan dramatiseren is de vraag...
Maar heel erg jammer blijft het wel, dat er (Voor zover mijn ervaring, tot nu toe), geen gratis alternatieven meer lijken te zijn.

Net even de test gedaan met Handbrake, een film in mp4 formaat, en een los srt bestand, dit lukt perfect om deze toe te voegen, normaal brand ik nooit ondertitels in, maar geef film en srt bestand identiek dezelfde naam, en VLC en ook mijn tv heeft daar geen problemen mee om dit af te spelen met ondertiteling.

Dus, althans bij mij, werkt: Handbrake niet.
Dat is bijzonder vreemd, ook dat van die 5 minuten. Ik gebruik handbrake al jaren. En het is wel even goed kijken dan de instellingen juist zijn, maar dan werkt dat perfect.
Zoals je ziet werkt dat bij Fredjeh ook. Inderdaad wel de .srt dezelfde naam geven als de film (behalve de extensie).
Dat is dus nog altijd een prima alternatief. Het is wel soms zo dat er nl ondertitel staat maar als je ze download het toch de Engelse blijkt te zijn. Dat kun je eenvoudig controleren want elke .srt file is gewoon met een editor (zoals kladblok of wordpad of word) te openen.

Als Handbrake bij jou maar een minuut of 5 werkt, dan download je hem van de verkeerde site of is er iets van malware of iets anders met jouw pc aan de hand want dat programma werkt gewoon overal op.

Dank voor de pogingen tot hulp.
Handbrake blijft het weigeren, zoals ik al beschreef.
Ook handleiding (Online) specifiek op dit punt, doorgenomen.
Maar hij doet het niet (Wat- en hoe ik het ook instel... Alleen: 1e 5 minuten, in Engels).
Misschien is het tijdperk voorbij, dat je gratis subtitels toe kunt voegen ?
Nuja. Zoals ik al eerder aangaf. Mijn leven gaat er wel om door.
Maar vreemd- en vooral jammer, blijft het toch wel.

Het is ontzettend lang geleden dat ik me daar mee bezig hield.
Heb je al uitgesloten dat het srt bestand gewoon niet klopt?
even inzien met subedit of iets dergelijks (let ook op de tijd mischien zit er na 5 minuten een grote sprong in de ondertitel die daar niet hoort)

vlc kan het kunstje overigens wel volgens de handleiding
maar het werkt wat omslachtig

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan