• Hulpvragenden in dit forumonderdeel worden enkel geholpen door daartoe bevoegde teamleden.
    Dit is belangrijk, zodat de hulpvragende goed geholpen kan worden zonder (goedbedoelde) aanvullende berichten van andere leden.
    Reageren op andermans discussie is daarom uitgeschakeld.
  • De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Sudden Shutdowns >>> Oververhitting

Status
Niet open voor verdere reacties.

Floriox

Nieuw lid
Lid geworden
2 feb 2014
Waarderingsscore
0
Beste mensen,

Ik heb al enkele maanden last van oververhitting bij mijn laptop (Samsung R780). Zodra hij te heet wordt schakelt hij automatisch uit zonder hier een waarschuwing van te geven. Inmiddels weet ik natuurlijk dat dit kan gebeuren en probeer ik zoveel mogelijk op te letten met wat ik doe om dit te voorkomen. Helaas lukt dit niet altijd en kan ik vaak niet langer dan een kleine vijftien minuten een game spelen (Simcity, Loadout, WoT, WoP, etc.) zonder dat ik daarna mijn laptop weer een uur uit moet laten staan om ervoor te zorgen dat hij afkoelt. Inmiddels weet ik dat mijn laptop zichzelf uitschakelt omdat het eventuele langdurige problemen/schade aan mijn "onderdelen" wil voorkomen. Ik weet alleen zelf niet waar dit aan ligt, dus ik zoek daarom eigenlijk wat advies.

Ik heb al meerdere programma's van het internet gebruikt om te kijken of ik mijn "fanspeed" kan aanpassen en om eens te kijken hoe warm het is in mijn laptop. Programma's die ik geprobeerd heb zijn; Razer Game Booster (enkel temperatuur indicatoren) en Speedfan. Ik krijg met Game Booster temperaturen van gemiddeld 71 graden Celsius en op sommige momenten zelfs temperaturen van 91 (!) graden Celsius. Het vervelende van Speedfan voor mij is dat ik de snelheid van mijn ventilatoren niet kan aanpassen omdat ik geen "compatible" koeling heb. Dit betekend dus dat het hele idee waar Speedfan voor gemaakt is simpelweg verdwenen is.

Ikzelf zie drie verschillende situaties maar ik kan eigenlijk niet zeggen welke het is. De mogelijke situaties;
- Mijn laptop heeft "te slechte" hardware en kan zware games niet aan. Hierdoor kan de koeling het gewoon niet aan.
- Mijn koeling doet het berhaupt niet.
- De "heatsink" (weet helaas geen Nederlandse naam hiervoor) is geblokkeerd en zordt niet voor een goede "airflow".
Mocht je nog andere "suggesties" hebben wat het mogelijk kan zijn dan zou ik ze graag van je horen.

Ik wil hiermee eigenlijk bepalen of ik naar mijn koeling moet laten kijken of dat ik gewoon ik nieuwe computer moet kopen. Ikzelf hoop natuurlijk op het eerste maar ik vrees voor het laatste...

Alvast bedankt voor je aandacht,
Floriox

Hoi,

Doe eens een (snelle) scan met Malwarebytes, na het updaten: http://www.malwarebytes.org/
Post na het eventuele herstarten het logbestand, indien er iets gevonden is.

En kan je het volgende even doen:
Download en installeer Speccy

Tijdens de installatie wordt gevraagd of je ook Google Chrome wilt installeren, sta dit niet toe, indien je dit niet wilt.
Open het programma en kies File -> Publish Snapshot...
In het venstertje dat dan verschijnt kies je voor "Yes"
Vervolgens krijg je een link, selecteer deze, kies voor kopiren en die plak je hier in een volgende reactie. Lukt iets niet, vraag het dan gerust :-)

OB1

Verstuurd van mijn GT-S5839i met Tapatalk

Laatst bewerkt door een moderator:
Ga ik doen, laat zo het resultaat weten!

Prima!

Hoi,

De logs kun je gewoon in een nieuw bericht plakken. Ik zal ze even bekijken ;-)
edit:
Ik zie dat je computer (zwaar) besmet is, namelijk met een backdoor!
Daarom licht ik Abraham en abbs in, voor een schoonmaak van je compoter.

Laatst bewerkt door een moderator:
Graag wat uitleg. Wat ze eraan zouden kunnen doen?

Kan ik niet via MBAM die backdoor verwijderen?

Dat kan je inderdaad alvast doen, maar aangezien sr waatschijnlijk nog veel meer ongein in jouw computer is, raad ik het je aan om je PC op te schonen met hun hulp.

Ik zal morgen McAfee ook nog even laten scannen en dan zien we verder. Ook zorg ik morgen dat ik die backdoor eraf krijg.

Maar wat kan ik verwachten van hun hulp?

Dat zie je dan wel ;-)
Dat verschilt namelijk vrij vaak.

Ik heb jouw topic inmiddels verplaatst.

Stap 1
Download
522adc2487fb5-SecurityCheck_cannednieuw.jpg
Security Check
Downloadlokatie: Dit programma absoluut naar het bureaublad downloaden of anders naar het bureaublad verplaatsen!
SecurityCheck.exe opstarten:
  • Windows 2000 en Windows XP: dubbelklik op SecurityCheck.exe.
  • Windows Vista, Windows 7 en Windows 8 rechtsklik op SecurityCheck.exe en kies "Als Administrator uitvoeren".
  • Let op de instrukties in het zwarte venster.
  • Een Kladblok document genaamd checkup.txt dient automatisch open te gaan; sluit dit document via opslaan op het bureaublad.
  • Indien een van je veiligheidstools rapporteert, dat DIG.EXE het internet op wil, sta dit dan toe.
Post de inhoud van checkup.txt in jouw volgende post.

Stap 2
Download
51c590ce361e7-ComboFix_resized_2.png
ComboFix via n van deze locaties
:
Downloadlokatie: Dit programma absoluut naar het bureaublad downloaden of anders naar het bureaublad verplaatsen!

Hier vind je extra informatie over ComboFix.
Antivirusprogramma en actieve malwarescanners dienen al voor je ComboFix start gedeaktiveert zijn!
Hier en hier vindt je gegevens hoe antivirusprogramma's en spywarescanners te deaktiveren.

Opmerkingen:
  • Alle openstaande programma's en webpagina's dienen afgesloten te zijn.
ComboFix opstarten:
  • Windows Vista, Windows 7 en Windows 8: via rechtsklik op ComboFix.exe en kies voor "Als Administrator uitvoeren".
ComboFix is opgestart:
  • Niet in het zwarte venster klikken, hierdoor kan ComboFix of zelfs Windows geheel "bevriezen"!
  • Combofix sluit tijdens de scan de internet verbinding probeer deze tussentijds niet te herstellen!
  • Het kan voorkomen dat de computer meerdere malen opnieuw opgestart moet worden, dit is normaal.
  • Wanneer ComboFix gereed is, zal het het een logbestand voor je maken.
  • Post de inhoud van dit logbestand via DDRMMR's kleurcodeerder in je volgende bericht.
  • Indien het log niet opstart, is dit terug tevinden in C:\ComboFix.txt
Belangrijke opmerking:
  • Indien na de scan bij het opstarten van programma's er een error wordt getoond met de melding:
  • Er is geprobeerd een ongeldige bewerking uit te voeren op een registersleutel die is gemarkeerd voor verwijdering.
  • Start dan de computer opnieuw op.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan