• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

surogate com

Status
Niet open voor verdere reacties.

vanschagen

Heeft veel posts
Lid geworden
16 jul 2013
Berichten
10.367
Waarderingsscore
2
Wat houd surogate com in
af en toe als ik een programma gebruikt heb die com gebruikt,kan ik daarna bestanden niet verwijderen
melding surrogate com
kan ik ergens in stellen in windows 10 dat ik daar geen last meer van heb??
bedankt alvast
 
Kijk eens of er fouten in jou Windows zitten door het volgende te doen.
De scan gewoon laten lopen en niet onderbreken, ook al blijft hij lang hangen op een bepaalde %
Aan het eind kun je zien of er fouten zijn gevonden en herstelt.

- Open het start menu en typ "cmd"
- Klik het zoekresultaat cmd (command prompt) met rechts aan en kies uitvoeren als administrator
- Bevestig de prompt met ja
- Typ daarna "sfc /scannow" en druk op enter
- Laat ook deze scan lopen en controleer of er fouten worden gevonden
- Voer de scan bij niet herstelde fouten opnieuw uit met "sfc /scannow"

Welke anti virus gebruik jij?
Welke versie van Windows 10 gebruik jij?
 
niets gevonden alles ok van die scan
defender van windows 10 zelf
versie 1909
 
Wat houd surogate com in
af en toe als ik een programma gebruikt heb die com gebruikt,kan ik daarna bestanden niet verwijderen
melding surrogate com
kan ik ergens in stellen in windows 10 dat ik daar geen last meer van heb??
bedankt alvast
Gaat het om een melding van COM Surrogate, iets in de zin van: 'This action can't be completed because the file is open in COM Surrogate?'
 
ja klopt.

en dan doe ik ctrl -alt-del en in beheer zeg maar verwijder ik die 3 surogaat regels .
en kan ik de bestanden wel verwijderen daarna
 
En is het probleem daarmee verholpen?
 
niets gevonden alles ok van die scan
defender van windows 10 zelf
versie 1909
Laat Windows Defender eens een volledige scan doen. Laat ook Malware bytes eens een scan doen. Want dit soort meldingen kun ook door een virus gebeuren.
 
Als het een virus was geweest had je de bewuste melding niet gekregen. COM Surrogate is een proces van Windows zelf (dllhost.exe) en geeft vaker moeilijkheden, lijkt een bug. Een workaround kun je hier vinden:
I found a solution, you just open task manager, click on details, look for dllhost.exe and end the process.
Not an ideal solution but it's better than nothing until Microsoft fixes it.
 
Open Taakbeheer, klik op Details, scroll naar dllhost.exe, rechtsklik erop en kijk onder eigenschappen. Als je de locatie van dllhost.exe in C:\Windows\System32 vindt is het geen virus, als de locatie ergens anders getoond wordt moet je actie ondernemen.
 
defender vind niets
malwarebytes vind niets
dllhost.exe staat in C:\Windows\system32
 
Dan zou ik de workaround gebruiken die op deze site genoemd wordt:
I found a solution, you just open task manager, click on details, look for dllhost.exe and end the process.
Not an ideal solution but it's better than nothing until Microsoft fixes it.
 
ja maar dat komt toch elk keer terug of niet??
 
Het is, voorzover ik kan nagaan, een vrij oude bug in Windows. Ik zie dat je versie 1909 van Windows 10 draait. Misschien een idee om eens te updaten naar versie 2004? Die is ook alweer een tijdje uit en draait over 't algemeen probleemloos. Best mogelijk dat je probleem dan ook verholpen is. Anders zal die melding van COM Surrogate terugkomen na iedere herstart van het systeem, neem ik aan. Vandaar dat het een workaround genoemd wordt.
 
en enig idee hoe ik die 2004 erop kan krijgen??

hij is nu bezig 2004 te installeren
 
Laatst bewerkt:
met Ctrl-I (van Isaäc) naar 'alle instellingen', daar klikken op 'bijwerken en beveiliging', dan kom je op 'Windows Update' terecht. Misschien staat ie daar al klaar voor je, anders klikken op 'naar updates zoeken'. Kan zijn dat je eerst een paar andere updates moet installeren maar de update 2004 verschijnt op een gegeven moment wel. Installatie duurt wel een tijdje.
 
2004 staat erop bedankt allen en tot ziens
 
Dus het probleem is opgelost?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan