• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Surround via Pro Logic

Status
Niet open voor verdere reacties.

Koekemoeroetoe

Elite lid
Lid geworden
26 mrt 2008
Waarderingsscore
0
Ghallo allemaal :),

Ik heb een Yamaha DSP-A1000 versterker, welke uitgangen heeft voor 7.1 surround sound. Gezien het ding uit 1991 stamt, is er niet iets als een DTS aansluiting. M.a.w. ik kan mijn PC zijn 7.1 signaal niet direct "in de versterker stoppen". Wel kan ik natuurlijk 2.0 doen, maar 7.1 is met games toch even 10 keer mooier :D

De versterker heeft echter wel een Pro Logic decoder. Je kan een 5.1, 7.1 of zelfs 9.1 signaal "down-mixen", om vervolgens dat signaal door een stereo kabeltje te rammen. De pc moet het surround signaal coderen (down mixen), de versterker trekt het weer uit mekaar (met de Pro Logic decoder).

Nu kom ik hier totaal niet meer uit hoe ik dit aan moet gaan pakken... Ik ben er al achter dat je met een AC3 codec het signaal van een PC kan downmixen, maar ik zou niet weten hoe ik dat precies meot instellen. Op het inthawebz vind ik ook niet de juiste informatie om mij verder te helpen :(

Heeft iemand ervaring met surround d.m.v. Pro Logic? Zou iemand mij uit kunnen leggen wat ik moet doen?

Bij voorbaat dank!!!

Carlo Aalderink

Is er geen programma te vinden op internet die dat voor je doet?

Dat programma is dus zo'n AC3 codec, wie ik la heb. Nu moet ik hem dus instellen, maar daar kom ik niet uit.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan