• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

SVG bestand nodig

Status
Niet open voor verdere reacties.

Rubensky

NCF Goeroe
Forumleiding
Administrator
Lid geworden
17 okt 2011
Berichten
21.270
Waarderingsscore
418
Mensen,

Ik moet eenmalig een foto van het internet omzetten naar een SVG bestand. Kent iemand een legale gratis mogelijkheid?
 
Je kunt een foto niet omzetten naar svg. Het een is een raster of bitmap, het ander een vector afbeelding. Mogelijk kun je een foto wel opnemen in een svg bestand, maar scalable vector graphics zal het nooit worden.
 
Het gaat mij ook om het maken van een vector bestand. Emi zal naar jou links kijken. De websites die ik gevonden heb daar moest je na het converteren toch echt betalen voor de download vandaar de post hier.
 
Er bestaat wel zoiets als raster-vector-conversie, maar dat is meestal belabberd. Als het een niet te ingewikkelde afbeelding is, is het meestal makkelijker deze over te tekenen in een geschikt tekenprogramma. Inkscape kan bjivoorbeeld svg betanden maken.
 
Duidelijk dank voor de gegeven informatie.
 
Ik werk met Photoshop CC en daarin heb ik de Topaz filters (plug-in) genstalleerd. Hierbij kan een foto vrij goed omgezet worden naar een vector (cartoon-functie). Anderzijds werk ik ook met CorelDraw waarin je een bitmap (foto in RGB) meteen kan vectoriseren.
De kwaliteit is afhankelijk van de details die zich in de foto bevinden. Een foto van een logo is uiteraard makkelijker te vectoriseren dan een foto van bos.
SVG-bestanden zijn te gebruiken in alle vector-programma's (o.a. illustrator, coreldraw, enz).
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Het ging er even om dat ik zo'n bestand nodig had voor een website (responsieve.) Inmiddels ben ik waar ik wezen wil.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan