• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

SVG in word en vervolgens converteren naar PDF

Status
Niet open voor verdere reacties.

Koen1234098765367

Nieuw lid
Lid geworden
21 okt 2017
Berichten
2
Waarderingsscore
0
Hallo allemaal,

Ik heb met lucidchart een diagram gemaakt en dat gedownload als SVG (ik kon het ook downloaden als pdf, png etc.). Vervolgens heb ik dat geopend met Inkscape. Daaropvolgend heb ik het gekopieerd en geplakt in Word: ctrl + alt + v (plakken speciaal). Op een ander forum las ik namelijk dat het zo moest, want anders wordt het bij het converteren naar PDF automatisch een PNG afbeelding. Maargoed, alles pico bello (zou je zeggen). Ik heb het vervolgens geconverteerd naar PDF en ja hoor het diagram is in SVG (als ik op 500% inzoom, zie ik het nog steeds erg scherp).

Probleem: 1 van de vaagste problemen die ik ooit heb meegemaakt: de letter: " l " , wordt dikgedrukt weergegeven.... In eerste instantie probeer je er overheen te lezen, maar ik heb iets van 20x de letter " l "
gebruikt, dus dan is het behoorlijk frustrerend als het elke keer dikgedrukt staat weergegeven.

In emf en wmf treedt exact hetzelfde probleem op. Andere PDF converters gebruiken help niet en ipv Inkscape een ander programma gebruiken help ook niet. Ik ben moedeloos maar hopelijk kunnen jullie mij nog enige vorm van hoop geven...
 
Waarvoor ga je het eindresultaat gebruiken: weergeve op scherm, printen, drukwerk, ... ?

Even ter info: SVG staat voor Scalable Vector Graphics. Dit zijn afbeeldingen die worden opgemaakt in vectoren (lijnen, vlakken) ipv in pixels (punten) zoals jpg, png, ... Dit maakt dat vectortekeningen eindeloos kunnen vergroot en verkleind worden zonder kwaliteitsverlies. Wanneer je zeg maar een jpg-bestand gaat inzoomen dan zie je uiteindelijk allemaal blokjes verschijnen.
 
Waarvoor ga je het eindresultaat gebruiken: weergeve op scherm, printen, drukwerk, ... ?

Even ter info: SVG staat voor Scalable Vector Graphics. Dit zijn afbeeldingen die worden opgemaakt in vectoren (lijnen, vlakken) ipv in pixels (punten) zoals jpg, png, ... Dit maakt dat vectortekeningen eindeloos kunnen vergroot en verkleind worden zonder kwaliteitsverlies. Wanneer je zeg maar een jpg-bestand gaat inzoomen dan zie je uiteindelijk allemaal blokjes verschijnen.

Hoi,

Dank voor je reactie. Het eindresultaat is het weergeven van de afbeelding in een PDF document. Ik download een diagram via Lucidchart en vervolgens plak ik dat (via de bovenstaande methode) in word. Vervolgens converteer ik het naar PDF. Momenteel heb ik .png afbeeldingen in mijn document, maar dat frustreert enorm. De lezers namelijk structureel inzoomen om het diagram goed af te kunnen lezen. Een png afbeelding wordt dan wazig, terwijl dit (zoals jij ook al aangeeft) niet het geval is bij een vector afbeelding.

eigenlijk is mijn vraag kort gezegd: kun je een vector afbeelding in word zetten -> exporteren naar pdf
en vervolgens op een correcte manier inzien?
 
Een svg-bestand kan je perfect rechtstreeks invoegen. Wel opletten voor de kleuren: pdf is meestal toch in CMYK dus er kan al eens wat kleurverschil zitten in de conversie van RGB naar CMYK.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan